printlogo


کد خبر: 274970تاریخ: 1402/10/20 00:00
اخبار

رئیسی خطاب به دستگاه‌های دولتی:
نیروهای ناکارآمد هر بخش به جای دیگری منتقل شوند
رئیس‌جمهور با اشاره به گام‌های تحول و تحول‌گرایی در سازمان‌ها و نهادها گفت: نخستین گام در تحول، تحول ‌شناختی است و دومین گام، تحول در فرآیندهاست که مدیران باید آماده تجدید نظر در فرآیندها باشند و سومین گام نیز تحول نهادی با هدف کارآمدی بیشتر است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی در چهارمین مجمع معاونان اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی با بیان اینکه کارآمدترین نظام کنترلی و نظارتی آن است که انسان خود را در محضر خداوند متعال مشاهده کند که همان خودکنترلی است، ادامه داد: امروز در نظامات مدیریتی کارآمدترین نظام کنترلی همان خودکنترلی است که می‌تواند در همه جا کارآمدی و کارایی داشته باشد.
رئیس‌جمهور یکی از مسؤولیت‌های مدیران بویژه مدیران اداری - مالی را رفع پیچیدگی‌های نظام اداری و بروکراسی موجود دانست و گفت: شما مسؤولیت دارید فرآیندهای کاری را در راستای ارتقای کارآمدی، شفافیت و پاسخگویی، کوتاه‌، دقیق، کارآمد و مناسب‌سازی کنید. رئیسی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: نسبت به نیروی انسانی در اختیار مسؤولیت داریم. اگر معتقدید نیروی موجود کارآمدی لازم را ندارد او را به بخش دیگری منتقل کنید. وجود نیروی ناکارآمد در یک بخش، از دلایل مهم ناکارآمدی آن بخش و از کارافتادگی دیگران است. وی ادامه داد: منتظر نباشید که از بالا بخشنامه و دستورالعمل بیاید. همه مدیران مسؤولند تا فرآیندهای نامناسب امور را دقیق و کوتاه کنند.
***
5 پیام‌رسان داخلی برای‌تبلیغات نامزدها تعیین شد
 سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: 5 پیام‌رسان «گپ»، «سروش»، «بله»، «ایتا» و «آی‌گپ» موظف شدند در هر حوزه انتخابیه، یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند. به گزارش ایرنا، محسن اسلامی ظهر دیروز در نشست بررسی فرآیند حقوقی و اجرای قانون جدید انتخابات در دانشگاه تربیت مدرس، به تشریح جزئیات تبلیغات نامزدهای انتخاباتی در بستر فضای مجازی پرداخت و اظهار داشت: در فرآیند رای‌‌دهی، ۳۴ هزار صندوق الکترونیکی داریم و بستر برگزاری انتخابات الکترونیک در کل کشور فراهم شده است. وی با اشاره به اینکه منتظر تایید شورای نگهبان هستیم و در صورت موافقت شورا، رای دادن و شمارش آرا با دستگاه انجام می‌شود، اضافه کرد: این اتفاق جدیدی است و قانون هم اجازه آن را داده است. سخنگوی ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: در این دوره، ضمن اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده است، 5 پیام‌رسان گپ، سروش، بله، ایتا و آی‌گپ موظف شدند در هر حوزه انتخابیه یک بستر مجازی برای تبلیغات نامزدها شکل دهند. اسلامی با بیان اینکه این بسترها شکل گرفته تا نامزدها در زمان خود، در فضای مجازی تبلیغات داشته باشند، یادآور شد: وزارت کشور موظف شده سامانه‌ای طراحی کند که همه صفحات مجازی رسمی نامزدها در آنجا نمایان باشد. کارهای آن در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد.
***
اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی برگزار می‌شود
امروز پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) برگزار می‌شود.
به گزارش فارس، مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین طی قریب ۱۰۰ روز مقاومت مقتدرانه در برابر جنایات رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه، ۲۰ دی) با مشارکت اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)» و مجمع مجالس آسیایی (APA)» نشست فلسطین را با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» در ۲ نوبت صبح و عصر در تهران برگزار می‌کند. صبح امروز «پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC)» و عصر همین روز «اولین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA)» برگزار می‌شود. نمایندگان مجالس ۲۶ کشور اسلامی و آسیایی شامل الجزایر، عراق، سوریه، فلسطین، لبنان، عربستان، عمان، چین، مالزی، آذربایجان، ساحل عاج، بورکینافاسو، تونس، سنگال، مالی، موریتانی، اندونزی، تاجیکستان، کویت، قطر، مغرب، بحرین، ترکیه، امارات، پاکستان و چاد در این ۲ نشست حاضر هستند. گفتنی است ۱۴ کشور در سطح رئیس و نایب‌رئیس مجلس نیز در این نشست حضور می‌یابند.
***
اقدامات جنایتکارانه جلوی سقوط صهیونیست‌ها را نخواهد گرفت
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اقدام جنایتکارانه تروریست‌ها در کرمان گفت: اینگونه اقدامات هیچ تاثیری در جلوگیری از شرایط رو به سقوط صهیونیست‌ها نخواهد داشت. امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی با اشاره به اقدام جنایتکارانه و تروریستی صهیونیست‌ها گفت: واقعیت این است که صهیونیست‌ها دارند دست و پاهای آخر خود را می‌زنند و با توجه به جنایات سنگینی که اینها در جهان انجام دادند از نظر مردم دنیا کاملا مطرود هستند. وی اضافه کرد: اینها با شکست‌های راهبردی و سنگینی که در منطقه خوردند رو به کارهای اینچنینی آوردند و دست به اقداماتی می‌زنند که هیچ جنبه عملیاتی ندارد. آشتیانی افزود: تروریست‌ها و دشمنان با این اقدامات به جایی نمی‌رسند و این اقدامات هیچ تأثیری در شرایط آنها نخواهد داشت. وزیر دفاع اضافه کرد: آنها در حال طی کردن یک شرایط رو به نزول و در حال سقوط هستند و این شرایط هم برای آنها ادامه خواهد داشت. امیر آشتیانی درباره واکنش ایران به این اقدامات تاکید کرد: ایران مسیر خودش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در حمایت از جبهه مقاومت و محکوم کردن نظام سلطه مشخص کرده است.

Page Generated in 0/0261 sec