printlogo


کد خبر: 274978تاریخ: 1402/10/20 00:00
بعد از جدایی گل‌محمدی، ایوانکوویچ به صورت رسمی نامزد حضور در پرسپولیس شد
در انتظار بله برانکو

با امضای یحیی گل‌محمدی پای توافقنامه فسخ قراردادش با باشگاه پرسپولیس، جدایی او از جمع سرخ‌پوشان قطعی شد. روز دوشنبه اخباری مطرح شد مبنی بر اینکه شاید یحیی گل‌محمدی از تصمیم خود برای کناره‌گیری از سمت سرمربیگری تیم پرسپولیس صرف‌نظر کرده و به جمع سرخ‌پوشان بازگردد. با توجه به طرح این مسائل یحیی گل‌محمدی از نماینده‌اش خواست موضوع فسخ قرارداد را در روز دوشنبه با جدیت بیشتری دنبال کند. این اتفاق دوشنبه شب نهایی شد و با امضای یحیی گل‌محمدی پای توافقنامه‌اش با باشگاه پرسپولیس، وی رسما از جمع سرخپوشان جدا شد. حال از باشگاه پرسپولیس خبر می‌رسد این باشگاه مذاکراتی با برانکو ایوانکوویچ داشته است. این مربی هم پاسخ خود را منوط به اظهارنظر خانواده‌اش دانسته است، چرا که به آنها قول داده بود پس از هدایت تیم‌ ملی عمان به کار در خارج از اروپا پایان خواهد داد. بر اساس اعلام رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، سرخ‌پوشان تا روز چهارشنبه هفته جاری منتظر برانکو می‌مانند و پس از آن درباره آینده کادر فنی این تیم تصمیم خواهند گرفت. 
* 24 ساعت صبر کنید
عضو هیات مدیره پرسپولیس به توضیح ملاقات خود با برانکو ایوانکوویچ به عنوان گزینه اصلی هدایت این تیم پرداخت. بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس، این باشگاه طی جلسه‌ای فوق‌العاده به دنبال گزینه‌های جانشینی سرمربی خود بود که در نهایت روی نام برانکو ایوانکوویچ به توافق قطعی دست یافت و مقرر شد مذاکرات برای بررسی شرایط این انتقال دنبال شود. بر این اساس مقرر شد محمد دلبری، عضو هیات مدیره این باشگاه با حضور در امارات و اردوی تیم‌ ملی عمان، ملاقاتی با برانکو ایوانکوویچ داشته باشد و صحبت‌های ابتدایی در این زمینه شود. دلبری در گفت‌وگویی درباره این موضوع اینطور توضیح می‌دهد: در امارات 2 جلسه با آقای برانکو ایوانکوویچ داشتیم. صحبت‌های خوبی مطرح شد و همان طور که آقای درویش نیز عنوان کرد، ایشان همه چیز را منوط به صحبت با خانواده‌شان کردند و البته برخلاف بحث‌ها و شایعات شکل گرفته، هیچ بحث مالی پیش نیامد. عضو هیات مدیره پرسپولیس با اشاره به 2 جلسه گفت‌وگو با برانکو ایوانکوویچ گفت: ما پیشنهاد همکاری خودمان را برای یک فصل و نیم به ایشان دادیم و حتی گفتیم مشکلی برای عقد قرارداد به مدت 2 فصل و نیم نیز نخواهیم داشت. صحبت‌های خوبی مطرح شد و البته ایشان هم گفتند بحث مالی نداریم و مشکلی از این بابت نخواهیم داشت. به هیچ عنوان بحث مبلغ قرارداد و شایعاتی که این روزها شاهد آن هستیم به میان نیامد. دلبری مدعی شد برانکو ایوانکوویچ قرار است طی 24 ساعت آتی پاسخ نهایی خود را نسبت به پیشنهاد پرسپولیس پس از گفت‌وگو با خانواده‌اش به این باشگاه اعلام کند. همان طور که گفتم در پایان جلسه دوم ایشان اعلام کردند بعد از گفت‌وگو با خانواده‌اش پاسخ نهایی را خواهد داد تا روند مذاکرات را به این شکل دنبال کنیم. پس بحث ما روی قرارداد یک سال و نیمه که شرایط عقد قرارداد به‌ صورت 2 فصل و نیم نیز را هم خواهد داشت، بود و هیچ بحث مالی‌ای نیز به میان نیامد. 
* روایتی متفاوت!
خبرگزاری فارس اما دیروز روایت دیگری را از دیدار نماینده پرسپولیس و برانکو ارائه داد. به گزارش این خبرگزاری، برانکو از روند گفت‌وگویی که در اردوی تیم‌ ملی عمان با او انجام شده، رضایت ندارد و به نظر می‌رسد بحث رضایت خانواده‌اش یک بهانه به حساب می‌آید. فارس در این مورد نوشت: رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که با یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، مدعی شد محمد دلبری، عضو هیات مدیره این باشگاه مذاکرات خوبی با برانکو ایوانکوویچ سرمربی اسبق سرخ‌پوشان برای بازگشت دوباره به این تیم داشته است. درویش همچنین مدعی شد برانکو اعلام کرده بحث مالی ندارد و فقط باید خانواده‌اش را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای کار در ایران متقاعد کند. در این باره اما اخباری به گوش می‌رسد که به نظر می‌آید اصل داستان با اظهارات مدیرعامل پرسپولیس در تضاد است. 
نماینده باشگاه پرسپولیس ۲ روز قبل (یکشنبه) بدون هماهنگی قبلی با برانکو به محل اردوی تیم‌ ملی عمان رفته و دقایقی با این مربی کروات به صحبت پرداخته است. گویا دلبری به برانکو پیشنهاداتی برای زمان همکاری داده که سرمربی فعلی تیم‌ ملی عمان به او اعلام کرده من مربی ۳ ماهه نیستم! به نظر می‌رسد این پیشنهاد باعث ناراحتی برانکو ایوانکوویچ شده اما او گفته به دلیل پیشنهادی که از اروپا دارد باید خانواده‌اش را در جریان پیشنهاد پرسپولیس قرار دهد. برانکو ایوانکوویچ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس، این خبر را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تأیید کرد. 
* کودتایی در کار نبود؛ پایان همکاری یحیی و درویش
در شرایطی که گفته می‌شد یحیی گل‌محمدی با یک حرکت شبه‌کودتا در پرسپولیس خواهد ماند تا درویش از پرسپولیس جدا شود، مصطفی لشکری، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس با انتشار یک استوری با این محتوا که «دست خدا بالاترین دست‌هاست» به نوعی اعلام کرد.
بر خلاف اخبار منتشر شده، درویش در مسند کار باقی خواهد ماند و این شایعات واقعیت ندارد اما شاید در آن ساعات همچنان بحث کودتا پررنگ‌تر از این استوری و مفهوم آن به حساب می‌آمد. در عین حال این مساله مطرح شده بود که روز 20 دی‌ماه مدت ماموریت درویش در باشگاه پرسپولیس به پایان می‌رسد اما ظاهرا درویش برای حضور در باشگاه پرسپولیس مامور نشده و محدودیتی با این عنوان ندارد. جالب اینکه درویش در مصاحبه نیمه شبی خود با برنامه فوتبال برتر در این ‌باره هم صحبت کرد و گفت: «از روزی که آمدیم یکسری دنبال مقاصد خاصی بودند و دنبال این بودند فلانی رفته یا هفته دیگر می‌رود. به برخی می‌گویم ما برویم دردی دوا نمی‌شود. ما برویم باز هم کار هست. اگر خدا محبت نمی‌کرد این 3 قهرمانی مهیا نمی‌شد. وظیفه ما این است تا هستیم کار و دل هواداران را شاد کنیم. ما تا آنجا که وسع داریم، تمام توان را می‌گذاریم تا دل مردم را شاد کنیم. برخی دنبال مقاصدی هستند و برنمی‌تابند آرامش به باشگاه بازگردد».
***
برانکو به اردوی دوبی می‌رسد؟
با توجه به در پیش بودن مسابقات جام ملت‌های آسیا، برانکو ایوانکوویچ فعلا در دسترس نخواهد بود. با وجود اینکه رضا درویش تاکید کرد باشگاه پرسپولیس برای جانشینی یحیی گل‌محمدی 10 گزینه دارد و کمیته یا گروه فنی معتمد او در حال بررسی و مذاکره با این گزینه‌ها هستند اما به گفته مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ مهم‌ترین گزینه این باشگاه به حساب می‌آید. مهم‌‌ترین نکته درباره همکاری با برانکو حضور او در رأس کادر فنی تیم‌ ملی عمان است و از آنجا که مسابقات جام ملت‌ها در پیش است و برانکو در تیم‌ ملی عمان مسؤولیت دارد، شروع همکاری با این مربی در رأس موعد مقرر تبدیل به مهم‌ترین نگرانی باشگاه شده است. تیم ملی عمان در گروه F مسابقات جام ملت‌های آسیا 2023 با تیم‌های عربستان سعودی، تایلند و قرقیزستان هم‌گروه است و آخرین بازی مرحله گروهی این تیم پنجشنبه 25 ژانویه (5 بهمن) مقابل قرقیزستان برگزار خواهد شد. این یعنی برانکو حداقل تا 5 بهمن‌ بالای سر تیمش خواهد بود و امکان حضور در تمرینات پرسپولیس وجود نخواهد داشت. در عین حال به نظر می‌‎رسد تیم‌ ملی عمان حتی اگر مقابل عربستان شکست بخورد قادر به پیروزی مقابل تیم‌هایی مثل تایلند و قرقیزستان است و البته با توجه به اینکه برخی تیم‌های سوم نیز به دور یک‌هشتم نهایی صعود خواهند کرد به احتمال فراوان عمان را در مرحله یک‌هشتم نهایی نیز خواهیم دید و با درصد بالا حضور عمان در این تورنمنت تا 30 ژانویه (10 بهمن) طولانی خواهد شد. از سوی دیگر باشگاه پرسپولیس در نظر دارد اردوی خارجی برای تیم در نظر بگیرد و به احتمال زیاد بعد از چند روز از شروع تمرینات این اردو در دوبی آغاز خواهد شد. قرار است تمرینات پرسپولیس از شنبه آینده با حضور دستیاران یحیی گل‌محمدی آغاز شود که طبیعتا برانکو در دسترس نیست اما باشگاه پرسپولیس امید داشت با شروع اردوی خارجی، برانکو را کنار تیم داشته باشد ولی با در نظر گرفتن شرایط تیم‌ ملی عمان و حضورش در جام ملت‌ها، بعید است برانکو بتواند در این اردو حضور داشته باشد، چرا که قرار است این اردو 5-4 روز پس از شروع تمرینات در تهران آغاز شود. با این شرایط یا مدیران باشگاه پرسپولیس باید زمان اردو را به تعویق بیندازند یا چاره دیگری بیندیشند. شاید هم مثل ۲ تابستان اخیر اصلا اردوی خارجی پرسپولیس لغو شود.

 


Page Generated in 0/0071 sec