printlogo


کد خبر: 274994تاریخ: 1402/10/21 00:00
اخبار

عبدالله موحد در ایران:
به خاطر بازگشت به وطن سر از پا نمی‌شناسم
عبدالله موحد، اسطوره ورزش ایران برای حضور در مراسم سده المپیک وارد ایران شد. عبدالله موحد، اسطوره ورزش ایران و دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک در کشتی آزاد، به همراه همسرش از آمریکا وارد ایران شد تا در مراسم سده المپیک و رونمایی از صدای تختی شرکت کند. 
موحد که به دعوت محمود خسروی‌وفا، رئیس کمیته ملی المپیک به ایران آمده، در بخش CIP فرودگاه مورد استقبال محمود عبداللهی و حمیدرضا سلامی مسؤولان کمیته المپیک، همچنین اکبر فیض، مدیر روابط عمومی صندوق حمایت از قهرمانان قرار گرفت. موحد پس از ورود به ایران در پاسخ به این سوال که چه احساسی دارید، گفت: ایران وطن من بوده و هست. از اینکه بار دیگر وارد کشور شدم سر از پا نمی‌شناسم و بسیار خوشحالم. دارنده ۶ مدال طلای جهان و المپیک همچنین گفت: مردم کشورم به من لطف داشته و مورد محبت مردم هستم. من هم وطنم و مردم ایران را دوست دارم. اگرچه دوست داشتم در کشور خودم در خدمت جوانان کشور بودم و دانسته‌هایم را به آنها منتقل می‌کردم اما به این خواسته نرسیدم که از این بابت ناراحتم. 
قهرمان المپیک مکزیکوسیتی در ادامه صحبت‌هایش گفت: وقتی دوران قهرمانی من به پایان رسید باب داگلاس از من خواست مربی آمریکا شوم اما هرچه با خود فکر کردم در نهایت گفتم نه، هرگز این کار را نخواهم کرد که به کشتی‌گیران آنها آموزش کشتی بدهم تا کشتی‌گیران ما را ببرند. موحد در پایان اظهار کرد: به مردم سرزمینم درود می‌فرستم و بهترین آرزوها را برای‌شان دارم.
***
فغانی داور افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شد
داور باتجربه ایرانی، دیدار افتتاحیه جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را قضاوت خواهد کرد. مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ از روز جمعه به میزبانی قطر آغاز می‌شود و در دیدار افتتاحیه میزبان در ورزشگاه لوسیل به مصاف لبنان می‌رود. با تایید شبکه الکاس قطر، علیرضا فغانی، داور ایرانی، قضاوت این دیدار را برعهده خواهد داشت. فغانی که به عنوان نماینده استرالیا در این پیکارها حاضر می‌شود با تیم داوری استرالیایی به قطر می‌رود. 
فغانی در جام‌جهانی ۲۰۲۲ به عنوان نماینده ایران قضاوت کرد و پس از اینکه نامش از لیست بین‌المللی داوران ایرانی کنار گذاشته شد، به عنوان نماینده استرالیا در مسابقات جام ملت‌های آسیا شرکت می‌کند.
***
فلسطین به درخشش این ستاره امیدوار است
تیم ملی فوتبال فلسطین در جام ملت‌های آسیا حساب ویژه‌ای روی درخشش لژیونر ۲۵ساله‌اش باز کرده است. تیم ملی فوتبال فلسطین یکی از شرکت‌کنندگان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر است و در گروه سوم با تیم‌های ایران، امارات و هنگ‌کنگ هم‌گروه است و در نخستین بازی خود یکشنبه هفته آینده به مصاف تیم‌ ملی ایران خواهد رفت. 
عدی الدباغ، بازیکن برجسته فلسطینی است که با وجود تمام اتفاقاتی که در کشورش و غزه رخ می‌دهد در جام ملت‌های آسیا شرکت خواهد کرد. او ۲۵ سال دارد و در پست مهاجم بازی می‌کند. الدباغ بازی‌های ملی زیادی انجام داده و ۱۰ گل ‌زده است. 
عدی لژیونر است و در تیم شارلوای بلژیک بازی می‌کند. او فوتبالش را در تیم هلال قدس آغاز کرد و بدون شک یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال فلسطین است. او تجربه بازی در فوتبال اروپا را دارد و اکنون امید کشورش برای درخشش در جام ملت‌های آسیاست. او از همان دوران کودکی نشان داد استعداد بزرگی دارد. در ۱۶سالگی در لیگ فلسطین به میدان رفت و بعد از آن راهی فوتبال کویت شد و از آنجا به اروپا رفت تا در لیگ بلژیک به میدان برود. 
عدی در تیم اورکا بازی کرده و اکنون در شارلوا توپ می‌زند. عدی الدباغ این فرصت را دارد که در جام ملت‌های آسیا بدرخشد و بهترین نمایش را در تیم‌ ملی فوتبال فلسطین داشته باشد. او در دوره قبل جام ملت‌های آسیا در ۲ دیدار برابر استرالیا و اردن به میدان رفت تا تجربه حضور در این رقابت‌های بزرگ را داشته باشد.
***
جلسه مخفیانه سران اینتر با نماینده طارمی
بر اساس ادعای یک رسانه ایتالیایی، مدیران اینتر جلسه‌ای با نماینده مهدی طارمی برای جذب این بازیکن داشته‌اند. باشگاه اینتر از پنجره نقل و انتقالاتی تابستانی به دنبال جذب مهدی طارمی، ستاره ایرانی پورتو بود اما این انتقال در نهایت عملی نشد. حالا با توجه به اینکه مهدی طارمی قصدی برای تمدید قراردادش با پورتو ندارد، باشگاه اینتر به دنبال جذب رایگان این بازیکن پس از پایان قراردادش در انتهای فصل ۲۴-۲۰۲۳ است. 
در همین راستا بر اساس ادعای یک رسانه نزدیک به باشگاه اینتر، مدیران این باشگاه در روزهای اخیر جلسه‌ای با نماینده طارمی داشته‌اند تا درباره جزئیات این انتقال تصمیم‌گیری کنند، البته این رسانه جزئیات دیگری درباره اتفاقات این جلسه نداده است.
***
حضور تیم یخ‌نوردی ایران در جام‌جهانی کره‌جنوبی
تیم یخ‌نوردی ایران با ترکیبی متشکل از ۲ ورزشکار در جام‌جهانی کره‌جنوبی شرکت می‌کند. به گزارش مهر، رقابت‌های جام جهانی یخ‌نوردی از روز جمعه ۲۲ دی در «چونگ‌سونگ» کره‌جنوبی آغاز می‌شود. تیم یخ‌نوردی ایران با ترکیب محمدرضا صفدریان و محسن بهشتی‌راد عازم این مسابقات شده است. این دوره از جام‌جهانی یخ‌نوردی با شرکت ۸۸ یخ‌نورد از ۱۶ کشور تا ۲۴ دی ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0063 sec