printlogo


کد خبر: 274998تاریخ: 1402/10/21 00:00
با وجود پاسخ منفی برانکو به پرسپولیس
قرمزها بی‌خیال نمی‌شوند

به نظر می‌رسد با شرایط ایجادشده، باشگاه پرسپولیس برای باز نگه‌داشتن پنجره مذاکرات با برانکو، ۲ راه‌حل پیش‌روی خود خواهد داشت. برانکو ایوانکوویچ، سرمربی تیم‌ ملی فوتبال عمان که گزینه اصلی باشگاه پرسپولیس برای حضور در این تیم بعد از یحیی گل‌محمدی بود، سه‌شنبه شب پاسخ خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ درباره این پیشنهاد ارائه و اعلام کرد بنا به دلایلی قادر به حضور در پرسپولیس نیست تا این موضوع ناراحتی برخی هواداران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشته باشد. آنها امیدوار بودند برانکو با حضور مجدد در پرسپولیس بتواند این تیم را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ باز هم به روزهای درخشان خود بازگرداند اما سرمربی مدنظر پرسپولیس که از برخی مسائل ناراحت بود، در اقدامی قابل پیش‌بینی این پیشنهاد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ رد کرد. 
برانکو اقدام به مذاکره کرد اما روند مذاکرات به ‌گونه‌ای بود که ناراحتی این مربی کروات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت و او انتظار شرایط بهتری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت. مهم‌ترین دلیلی که برانکو به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ منفی داد، همین روند مذاکرات بود که به شکلی عجیب انجام شد. چند روز پیش در هیات‌مدیره پرسپولیس مصوب شد برای حضور برانکو در این تیم، به محض روشن ‌شدن وضعیت یحیی گل‌محمدی، مذاکره مستقیم با سرمربی اسبق پرسپولیس انجام شود. در هیات‌مدیره مصوب شد ۲ عضو این هیات‌مدیره (دلبری و پوراحمدی) مامور انجام این کار شوند اما شنیده می‌شود در اقدامی عجیب و بدون هماهنگی انجام شده در هیات‌مدیره، محمد دلبری به تنهایی به دیدار برانکو رفت و با او مذاکره کرد که همین مذاکرات، ناراحتی این مربی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در پی داشت. 
گفته می‌شود دلبری بدون معرفینامه‌ از سوی هیات‌مدیره پرسپولیس به دیدار برانکو رفته و سرمربی تیم‌ ملی عمان بدون شناخت قبلی از این عضو هیات‌مدیره، با او صحبت کرد. البته برانکو معتقد بود برای مذاکره رسمی بهتر بود مدیرعامل باشگاه به دیدارش می‌رفت، نه عضو هیات‌مدیره‌ای که او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمی‌شناسد. حال مدیران این باشگاه در تلاشند با رفع ناراحتی‌ها و کدورت‌های به وجود‌ آمده، در صورت امکان با برانکو پای میز مذاکره بنشینند تا بتوانند نظر مساعد او را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلب کنند که البته سابقه برانکو نشان می‌دهد خیلی سخت از تصمیمی که می‌گیرد بازمی‌گردد اما حالا باید دید این بار مدیران پرسپولیس موفق می‌شوند نظر برانکو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برگردانند یا نه. شاید اگر با دریافت مفاصاحساب مالیاتی، شخص رضا درویش به دیدار برانکو برود، روند مذاکرات مثبت شود اما باید دید این اتفاق رخ خواهد داد یا نه. گفته می‌شود درویش قرار است شخصا به مذاکره با برانکو بپردازد.
* آنچه در هیأت‌مدیره پرسپولیس گذشت
هیات‌مدیره پرسپولیس به اتفاق مدیرعامل، دیروز تشکیل جلسه داد که روند مذاکرات با برانکو ایوانکوویچ و اقدامات انجام شده در نقل و انتقالات از جمله مباحث مطرح شده در این نشست بود. نماینده باشگاه در مذاکره، گزارشی از مسائل مطرح شده بین ۲ طرف را ارائه کرد. فایل صوتی مربوط به گفت‌وگوها نیز در اختیار هیات‌مدیره قرار گرفت که بر اساس آن کذب بودن بعضی اخبار و شایعات حاشیه‌‌ساز مشخص شد. هیات‌مدیره در این بخش به مدیرعامل ماموریت داد از طریق بخش حقوقی پیگیری‌های قضایی لازم انجام شود. در ادامه صحبت‌ها با وجود آنکه از سوی طرف مقابل موضوعات خانوادگی برای قبول پیشنهاد پرسپولیس مطرح شد، تصمیم بر ادامه رایزنی‌ها و پیگیری‌ها شد. در همین ارتباط با وجود آنکه اقدام برای پرداخت جریمه مالیات مربوط به قرارداد همکاری برانکو از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، بر تسریع روند این موضوع به عنوان نشانه حسن‌نیت باشگاه فارغ از جریان و روند مذاکرات تاکید شد. مدیریت کنونی باشگاه پرسپولیس در حالی که در ادوار قبلی مدیریتی در این ارتباط فقط وعده داده شده بود، کارهای عملی انجام داد. بر این اساس تا تیر سال جاری، بخش اصلی همه دیون مالیاتی برانکو که طبق قرارداد بر عهده باشگاه بود، پرداخت شد و آنچه باقی مانده است مربوط به جرایم دیرکرد می‌شود. این موضوع نیز از مدتی قبل در حال پیگیری است و پرسپولیس بزودی نسبت به اخذ و ارائه مفاصاحساب مالیاتی برانکو ایوانکوویچ اقدام خواهد کرد. هیات‌مدیره همچنین روند مذاکرات با گزینه‌های دیگر سرمربیگری را بررسی و تاکید کرد به صورت همزمان مذاکرات با مربیان رزومه‌دار خارجی انجام شود. هیات‌مدیره در نشست دیروز خود به موضوع فعالیت‌های باشگاه در نقل و انتقالات نیز پرداخت و مدیرعامل در این‌ باره گزارشی ارائه کرد. باشگاه پرسپولیس در حال حاضر در حال گفت‌وگو با تعدادی از بازیکنان بر اساس نیازهای فنی و مشخص تیم است.

Page Generated in 0/0063 sec