printlogo


کد خبر: 275007تاریخ: 1402/10/21 00:00
اخبار

عوامل درگیری در بهشت زهرا(س) دستگیر شدند
رئیس پلیس اطلاعات تهران بزرگ از دستگیری عاملان ایجاد درگیری و ضرب و شتم در بهشت زهرا(س) خبر داد. به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه 19 دی خبری مبنی بر درگیری در بهشت زهرا(س) و مجروح شدن یکی از اشرار سابقه‌دار معروف به هانی‌کرده در رسانه‌ها منتشر شد. درگیری‌ای که در جریان آن 2 گروه از اراذل و اوباش در جریان یک مجلس خاکسپاری با یکدیگر درگیر و سبب اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت شد‌ند. در پی این اقدام، پلیس اعلام کرد رسیدگی به موضوع را آغاز کرده و تعدادی از افراد حاضر در این درگیری نیز مورد شناسایی قرار گرفته‌اند.  سرهنگ پیام کاویانی، رئیس پلیس اطلاعات تهران بزرگ در همین راستا دیروز از دستگیری عاملان این نزاع و درگیری در بهشت زهرا(س) خبر داد و گفت: روز گذشته به محض اطلاع از درگیری بین اوباش که منجر به زخمی شدن یکی از آنان و متواری شدن 3 نفر دیگر شده بود، با اشراف اطلاعاتی مناسب و در زمانی کمتر از ۱۰ ساعت مخفیگاه اوباش شناسایی شد اما به منظور رعایت آسایش شهروندان، عملیات دستگیری آنها تا روشن شدن هوا به تعویق افتاد، لذا سحرگاه روز جاری (چهارشنبه) هر 3 نفر در مخفیگاه‌های خود دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند. 
وی با اشاره به انجام بازجویی از 3 متهم دستگیر شده، گفت: این افراد در جریان بازجویی‌ها به جرائم ارتکابی اعتراف کردند، البته جزئیات بیشتر درباره انگیزه این افراد نیز به‌زودی اعلام خواهد شد.
***
رونمایی از ۲۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی جدید؛ بزودی
رئیس سازمان غذا و دارو از رونمایی ۲۰ قلم دارو و تجهیزات پزشکی جدید دانش‌بنیان در دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی خبر داد. دکتر سیدحیدر محمدی در نشست خبری تاکید کرد: از سال قبل بیش از ۱۷قلم دارو به سبد دارویی اضافه شد که ۱۱ قلم دارو در این نمایشگاه رونمایی می‌شود و ۲ قلم دارو هم در حیطه طب سنتی است. همچنین از ۳۳ قطعه و ملزومات پزشکی جدیدی که داشتیم قرار است از  7 قطعه رونمایی شود. در کل ۲۰ قلم دارو و تجهیرات پزشکی در نمایشگاه رونمایی می‌شود. 
وی تاکید کرد: سرعت تولید دانش ما هر سال بیشتر می‌شود. محصولاتی که به سبد دارویی اضافه شده با تایید کمیته دارویی وارد فهرست دارویی شدند که اثربخشی آنها به اثبات رسیده است و کم‌کم وارد بازار دارویی می‌شوند. وی درباره ضرب‌الاجل مجلس شورای اسلامی برای برطرف کردن مشکلات دارویی، تصریح کرد: فرمایش رئیس مجلس شورای اسلامی درباره هزینه‌کرد منابع سلامت بود، چون اعلام شد منابع سلامت در جای خود کامل هزینه نشده است‌. ایشان به دیوان محاسبات دستور دادند بررسی کنند تا مشخص شود آیا منابع ارزی به صورت کامل تخصیص داده شده یا نقدینگی در جای خود هزینه شده است یا خیر؟ الان نسبت به مدت مشابه در سال قبل بانک مرکزی ارز بهتری اختصاص داده است. مشکل برای چند ماه اول سال بود که از مرداد ماه مشکل رفع شد.
***
پلمب ۴۲ پلاک قرمز در محلات «شوش» و «اتابک»
شهردار منطقه ۱۵ اعلام کرد از ابتدای سال تاکنون ۴۲ خانه موسوم به پلاک قرمز (محل تجمع معتادان متجاهر) در سطح نواحی یک و 2 منطقه ۱۵ پلمب شده است. 
محمد شیری با بیان اینکه پلاک قرمزهای منطقه ۱۵ با هدف بهبود کیفیت زندگی شهروندان خالی از سکنه شدند، گفت: طرح شناسایی خانه‌های ناامن از ابتدای سال در  دستور کار قرارگاه اجتماعی منطقه قرار گرفته است و همچنان نیز ادامه دارد و پس از شناسایی با حکم دادستانی، طرح جمع‌آوری معتادان و پلاک‌های قرمز اجرا می‌شود. 
شهردار منطقه ۱۵ به شناسایی ۴۲ پلاک قرمز در سطح ناحیه یک (شوش، اتابک) منطقه ۱۵ اشاره کرد و افزود: با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی ۳۰ پلاک قرمز از ابتدای سال طی ۳ فاز، پلمب و دیگر خانه‌های شناسایی‌‌شده نیز پس از طی مراحل قضایی، پلمب خواهد شد. 
شیری عنوان کرد: در راستای اجرای طرح ساماندهی معتادان متجاهر، ۱۲ پلاک قرمز نیز با همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در ناحیه 2 (ابوذر و...) طی این مدت پلمب شده است که از این تعداد مجموعا ۴۲ پلاک قرمز در ناحیه یک و 2 پلمب شدند.
***
اعضای بدن 3 نفر از شهدای حادثه تروریستی کرمان اهدا شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان چگونگی اهدای عضو توسط 3 نفر از شهدای حادثه تروریستی کرمان را تشریح کرد. مهدی احمدی‌نژاد، درباره حمله تروریستی کرمان گفت: شهید دهقان از مشهد برای زیارت، به همراه همسر و دختر خود آمده بود. دختر 2 ساله ایشان در صحنه مجروح شده و همسرشان نیز شهید شدند. شهید دهقان علائم مرگ مغزی داشتند، لذا ما با خانواده صحبت کردیم و شرایط را توضیح دادیم. ایشان کارت اهدای عضو را پر کرده بودند و با اجازه خانواده فهیم ایشان، اعضای بدن‌شان اهدا شد. 
خواهر شهید دهقان در تماس تلفنی با برنامه صبح بخیر ایران گفت: خواهر من قبل از روز مادر با من تماس گرفت و درباره برنامه برای این روز پرسید. بعد از این مکالمه تا چند روز از او خبر نداشتم. وقتی با او تماس گرفتم پاسخگو نبود. زمانی که از پدرم وضعیت او را جویا شدم، فهمیدم به همراه خانواده و بدون برنامه قبلی به کرمان رفته است. در این سفر مادرمان نیز با آنها همراه شده بود.
احمدی‌نژاد گفت: در این حادثه 2 نفر دیگر یعنی شهید حسینی و شهید ضیاءالدینی نیز کار اهدای عضو را انجام دادند. این اهدای عضو جان چند نفر را نجات می‌دهد. 

Page Generated in 0/0068 sec