printlogo


کد خبر: 275019تاریخ: 1402/10/21 00:00
اخبار

وضعیت فلسطین مصداق آشکار سیاست ریاکارانه آمریکاست
رئیس مجلس گفت: وضعیت فلسطین نمونه‌ای آشکار از سیاست ریاکارانه و منحرف ایالات‌متحده و همفکران غربی آن در حمایت از تجاوزگری، خونریزی، دفاع مطلق از ظلم و انکار قطعی واقعیت‌های تاریخی و تمدنی این کشور است.
محمدباقر قالیباف در پنجمین نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (PUIC) و نخستین نشست کمیته فلسطین مجمع مجالس آسیایی (APA) با شعار «همکاری پارلمان‌ها برای فلسطین» اظهار کرد: باور قطعی ما این است که تحلیل شرایط واقعی فلسطین و برنامه‌ریزی برای هرگونه اقدام برای رهایی‌بخشی مردم این کشور از چنگال صهیونیست‌ها باید با توجه به واقعیت‌ها انجام شود. وی افزود: ملت فلسطین بی‌تردید از حق دفاع و مقاومت در برابر اشغالگری و تجاوز برخوردار است و این یک حق ذاتی است که ملت فلسطین برای اعمال آن باید تصمیم‌گیری کند و در این زمینه نیز نباید از هیچ‌کس اجازه بگیرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقابله قاطع با سیاست‌های خشن و ضدانسانی رژیم جعلی صهیونیستی باید ادامه یابد و باید توجه داشته باشیم که فرافکنی‌های مذبوحانه، مظلوم‌نمایانه و گمراه‌کننده رژیم غاصب صهیونیستی نباید در این عزم ما خلل ایجاد کند. قالیباف بیان کرد: در شرایط جاری هیچ‌یک از ما نباید این واقعیت مسلم را که عملیات توفان ‌الاقصی حرکت خودجوش و طبیعی ملت فلسطین برای دفاع از حقوق ذاتی و واکنش طبیعی به ظلم، تعدی و تجاوز اشغالگران علیه مردم بی‌دفاع فلسطین بوده است، از نظر دور بداریم. وی گفت: تجربه گرانسنگ تاریخ به ما می‌آموزد صلح تنها از مسیر تحقق عدالت و حمایت از حقوق قربانیان ظلم و جنایت می‌گذرد و آنچه این روزها در فلسطین شاهد آن هستیم نمونه‌ای آشکار از سیاست ریاکارانه و منحرف ایالات‌متحده و همفکران غربی آن در حمایت از تجاوزگری، خونریزی، دفاع مطلق از ظلم و انکار قطعی واقعیت‌های تاریخی و تمدنی فلسطین است. قالیباف اظهار داشت: آنچه امروز در نوار غزه در جریان است مایه نگرانی و شرمساری عمیق بشریت و ظلمی مضاعف به ملتی است که بیش از 7 دهه تحت شرایط تجاوز و اشغال از هرگونه حقوق و کرامت انسانی  خویش محروم بوده‌اند.
***
دبیر شورای نگهبان:
مردم ایران و جوانان برخوردار از غیرت دینی هستند
دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه روز گذشته این شورا با اشاره به قیام مردم قم در دی سال ۱۳۵۶ در اعتراض به انتشار مقاله ساواک علیه امام خمینی‌(ره) اظهار داشت: حرکت آن روز مردم قم که در سایر شهرهای کشور هم تداوم یافت از مصداق‌های قیام‌لله است. وی افزود: عامل آن غیرت دینی مردم بود که همواره یکی از مهم‌ترین عوامل به نتیجه نرسیدن توطئه‌های دشمنان به شمار می‌آید. مردم بزرگ ایران و جوانان این سرزمین برخوردار از غیرت دینی هستند.
آیت‌الله احمد جنتی خاطرنشان کرد: جلوه‌گری غیرت دینی مردم را در تاریخ انقلاب اسلامی مکرر می‌بینیم که عامل ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است. بر همین اساس یکی از اهداف اصلی جنگ نرم دشمنان، کم‌رنگ کردن غیرت دینی در بین مردم و بویژه جوانان است.
آیت‌الله جنتی با بیان اینکه غیرت دینی متاثر از ایمان و خداباوری است و محصول رابطه عمیق بین انسان و خداوند است، گفت: هرچه نگاه انسان توحیدی‌تر و ایمانش قوی‌تر باشد، واهمه او از غیر خداوند کمتر خواهد شد و آمادگی‌اش برای دفاع از دین خدا بیشتر خواهد بود. وی ادامه داد: تاریخ اسلام سرشار از دلاوری مجاهدان جان بر کف مومنی است که در راه دفاع از اسلام سر از پا نشناختند و جلوه‌هایی عظیم از غیرت دینی به تصویر کشیدند.
***
طبیعت نظام سلطه بر پایه کشتار انسان‌ها بنا شده است
کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به حمایت‌ نظام سلطه از گروه‌های تکفیری، گفت: طبیعت این قدرت‌ها پدید آوردن گروه‌ها و جریاناتی است که بر مبنای کشتار انسان‌ها بنا شده‌اند و این مساله برای آنها یک امر طبیعی و بدیهی است.
سعدالله زارعی، عضو هیات علمی دانشگاه و کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس درباره نقش آمریکا در  حمایت از تروریسم بویژه در منطقه، اظهار کرد: نظام سلطه اساسا بر مبنای تروریسم بنا شده و محصول جنگ جهانی دوم است. وی اضافه کرد: در جنگ جهانی که بیش از ۸۰ میلیون نفر در آن کشته شدند، جرم آنها این بود که شهروند قدرت‌هایی بودند که این قدرت‌ها بر مبنای توسعه‌طلبی و احاطه کامل بر ملت‌ها بنا شده بودند و این ملت‌ها باید همچون گلادیاتورها در خدمت اربابان باشند. زارعی ادامه داد: مردم آلمان در گروگان هیتلر، مردم ایتالیا در گروگان  موسولینی، مردم انگلیس در گروگان پادشاه انگلیس و ملت‌های دیگر هم بدین صورت ارزشی نداشتند؛ به‌گونه‌ای که اگر میلیون - میلیون کشته می‌شدند برای سران آنها مثل هیتلر مساله مهمی نبود. وی یادآور شد: بنابراین مردم مقابل چشمان کسانی‌که خودشان را حاکمان کشورهایی همچون آلمان، انگلیس، فرانسه و آمریکا می‌دانستند، دسته دسته و میلیون‌ میلیون کشته می‌شدند و اهمیتی برای این حاکمان نداشت. 

Page Generated in 0/0060 sec