printlogo


کد خبر: 275035تاریخ: 1402/10/23 00:00
اخبار

هنوز مقر اصلی جشنواره فیلم فجر قطعی نشده است
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر درباره آخرین وضعیت مقر اصلی این رویداد توضیحاتی کوتاه داد. مسعود نجفی در این باره گفت: گزینه‌های مختلف در حال بررسی هستند اما هنوز جمع‌بندی نهایی توسط دبیر جشنواره نشده است. نجفی درباره جدا بودن اهالی رسانه از منتقدان، با رد آن تاکید کرد: قطعا به روال قبل اهالی رسانه و منتقدان در یک محل به تماشای آثار جشنواره خواهند نشست.
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر از مطرح شدن گزینه‌های جدید برای انتخاب به عنوان مقر اصلی جشنواره ۴۲ خبر داد و گفت: امیدواریم این هفته محل اصلی جشنواره اعلام شود.
***
با پیشتازی نتفلیکس با «نیمونا» نامزدهای جوایز آنی اعلام شدند
نامزدهای جوایز آنی که به انیمیشن اختصاص دارد، اعلام شد و امسال نتفلیکس با انیمیشن «نیمونا» پیشتاز است. «نیمونا» فانتزی علمی - تخیلی است. امسال پنجاه‌ویکمین دوره جوایز آنی اهدا خواهد شد.
در بخش بهترین انیمیشن بلند نامزدها عبارتند از «سوزمه»، «پسر و مرغ ماهیخوار»، «نیمونا»، «لاک‌پشت‌های نینجا جهش‌یافته نوجوان» و «مردعنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی». در بخش بهترین انیمیشن مستقل نامزدها شامل «آسمان پلاستیکی سفید»، «مخترع»، «چهار روح کایوت»، «ربات رویاپردازی می‌کند» و «ارنست و سلستین: سفر به جیبریتیا» است.
پنجاه‌ویکمین دوره اهدای جوایز آنی 17 فوریه در رویس هال برگزار خواهد شد.
***
کنسرت‌های کیوان ساکت و وحید تاج ادامه دارد
کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی از برگزاری کنسرت در اسدآباد ملایر و رزن به خوانندگی وحید تاج خبر داد.
این آهنگساز و نوازنده تار و سه‌تار گفت: هم‌اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای برگزاری کنسرت هستیم و قرار است ۲۱ دی در اسدآباد، ۲۲ دی در ملایر و ۲۳ دی در رزن برنامه‌هایی را اجرا کنیم. همچنین عصر روز 20 دی در نهاوند روی صحنه رفتیم که خوشبختانه این کنسرت با استقبال مواجه شد. وی همچنین ادامه داد: در این کنسرت‌ها وحید تاج به عنوان خواننده حضور دارد و قرار است آثار من که در سال‌های اخیر کمتر اجرا شده برای مخاطبان اجرا شود. ساکت ادامه داد: بخش اول این کنسرت‌ها به تک‌نوازی سه‌تار اختصاص دارد و در بخش دوم اعضای گروه وزیری به اجرای برنامه می‌پردازند. این در حالی است که اجرای قطعات «دریا»، «هامون»، «گل‌های افسرده» و «یادگار خون سرو» از دیگر برنامه‌های درنظر گرفته‌شده برای این کنسرت‌ها هستند.
این نوازنده تار در معرفی اعضای ارکستر گفت: سینا جهان‌آبادی، پاشا هنجنی، پویا شجاعی، مونیکا لران، مرجان مهربان، ارغوان منتظری، نگار اعزازی، نجمه صغیر، سالار زمانیان، سیاوش ساکت، کیارش ساکت، مهدی غلامی، علی محمدی، فرنوش باقری و طناز اسداللهی از اعضا و نوازندگان گروه هستند، ضمن اینکه حسین ابوترابی و علی محمدی مدیریت کنسرت‌ها را بر عهده دارند.
***
بخش فراگیر در جشنواره تئاتر فجر برگزار خواهد شد
بخش فراگیر با هدف برابرسازی فرصت‌ها، تلفیق اجتماعی و مشارکت حداکثری افراد دارای معلولیت در برنامه‌های نمایشی کشور قرار گرفته و با همکاری و مشارکت سازمان بهزیستی برگزار می‌شود. در این بخش ۲۰ نمایش برگزیده جشنواره‌های منطقه‌ای تئاتر افراد مبتلا به معلولیت، شامل ۱۳ نمایش صحنه‌ای و ۷ نمایش خیابانی از ۱۵ استان حضور دارد که از ۲ تا ۸ بهمن در تالار هنر، تالار محراب و پهنه رودکی (روبه‌روی تالار وحدت) اجرا خواهند داشت.
در بخش فراگیر، گروه‌های نمایشی با اختلالات شنوایی، بینایی، ذهنی، جسمی حرکتی و سالمند از استان‌های کردستان، کرمانشاه، اصفهان، خراسان رضوی، گیلان، چهارمحال‌وبختیاری، یزد، تهران، مازندران، قزوین، گلستان، کرمان، بوشهر، هرمزگان و آذربایجان غربی حضور دارند. نمایش‌های صحنه‌ای بخش فراگیر شامل «روز از نو روزی از نو» به کارگردانی مجتبی مرادی، «کل» به کارگردانی مصطفی محمدی، «مغازه شماره ۱۳»  به کارگردانی مهتاب نفیسی، «نگاتیو» به کارگردانی حسین غلامی، «دوست ندارم خواب ببینم» به کارگردانی سعید چگنی، «برداشت آزاد»  به کارگردانی ریحانه جباری و محمدحسین علیپور، نمایش «خودپرواز» به کارگردانی جعفر دل‌دل، «رستگاری از فرانکشتاین» به کارگردانی نوال وائلی، «احساس آهنی» به کارگردانی آرزو جعفری، «ترال ستاجوسال» به کارگردانی کاظم ارجمندنیا، «آشپزخانه فنلاندی‌ها» به کارگردانی لقمان بحرانی، «خرده‌شوخی‌های زناشویی» به کارگردانی محمد سایبانی و «قدم نورسیده» به کارگردانی یاسر رستمی هستند.
نمایش‌های خیابانی بخش فراگیر نیز شامل نمایش «روز تولد من» به کارگردانی صادق حسین‌زاده، «تسویه نقدی» به کارگردانی مجتبی خلیلی ،«رومئو B ژولیت» به کارگردانی نسا سلیمانی، «لبخند با طعم ماسک» به کارگردانی محسن مسعودی‌فر، «گوله بهار» به کارگردانی مرتضی زحمتکش، «با قید فوریت» به کارگردانی مجتبی لاله‌زاری و مهسا دهقانی و «بووق»  به کارگردانی مرضیه علیزاده معرفی شده‌اند.

Page Generated in 0/0060 sec