printlogo


کد خبر: 275042تاریخ: 1402/10/23 00:00
دور دنیا

مقاومت عراق بار دیگر ایلات را زد
مقاومت اسلامی عراق شامگاه دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد یک «هدف حیاتی» را در اراضی اشغالی فلسطین هدف حمله قرار داده است. مقاومت عراق اعلام کرد در حمایت از مردم فلسطین و در پاسخ به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی، سحرگاه دیروز،‌ یک هدف حیاتی را در بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی هدف قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق در ادامه این بیانیه اضافه کرد که این حمله با «سلاح مناسب» انجام شده است. به نام دقیق این سلاح در این بیانیه اشاره‌ای نشده است. مقاومت عراق همچنین  تاکید کرد حملات به پایگاه‌های دشمن ادامه خواهد داشت و مقاومت وعده حملات بیشتر را به دشمن می‌دهد. این بیانیه در حالی صادر شده است که مقاومت اسلامی عراق پیش از این نیز از حمله به بندر ایلات و سکوی گازی کاریش در دریای مدیترانه خبر داده بود. مقاومت عراق تاکنون بارها پایگاه‌های آمریکا را در نقاط مختلف از خاک عراق و شرق و شمال شرق سوریه در حمایت از مردم فلسطین هدف حمله قرار داده است. مقاومت اسلامی عراق، آمریکا را مسؤول اصلی حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌داند و تاکید کرده است این حملات تا زمان تداوم حملات رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین ادامه خواهد داشت.
***
تصاویر سیدعبدالملک الحوثی در دستان ساکنان رام‌الله
ساکنان شهر رام‌الله، مرکز تشکیلات خودگردان در کرانه باختری روز گذشته به خیابان‌ها آمده و در حمایت از یمن و محکومیت حمله موشکی آمریکا و انگلیس به این کشور شعار دادند. تظاهرات کنندگان تصاویر سیدعبدالملک الحوثی، رهبر انقلاب یمن، همچنین پرچم آفریقای جنوبی را در دست داشتند. جلسه دادگاه لاهه برای بررسی دادخواست آفریقای جنوبی علیه اسرائیل برای محاکمه این رژیم به اتهام نسل‌کشی در غزه روز گذشته برگزار شد. آنها همچنین در حمایت از جنوب لبنان و تمام حامیان فلسطین و مردم غزه شعار دادند و در پایان ضمن محکوم کردن حمله به یمن اعلام کردند در کنار «مردم شجاع یمن» ایستاده‌اند. آنها همچنین همراهی برخی کشورهای عربی با حمله به یمن و سکوت آنها در قبال تجاوزات رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم و آن را «ننگ و عار» توصیف کردند.
***
پیشنهاد جدید برای معامله تبادل اسرا
روزنامه یدیعوت آحارانوت از پیشنهاد جدید برای معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی خبر داد که شامل آتش‌بس ۳ ماهه و عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از غزه است. پیشنهاد جدید معامله تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی شامل آتش‌بس ۳ ماهه و عقب‌نشینی ارتش از غزه و آزادی هزاران اسیر فلسطینی از جمله تعدادی از رهبران فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی است. بر اساس گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت، این پیشنهاد همچنین شامل بازگشت آوارگان فلسطینی به شمال نوار غزه و ایجاد اداره‌ای با حمایت بین‌المللی برای بازسازی نوار غزه است. مصر و قطر به میانجی‌گری در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و جنبش حماس برای معامله تبادل اسرا می‌پردازند. از زمان ترور صالح العاروری، معاون رئیس دفتر سیاسی حماس و همرزمان وی در ضاحیه جنوبی بیروت، معامله تبادل اسرا میان ۲ طرف متوقف شده است.
***
وزیر خارجه فرانسه هم همجنسگراست!
دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور این کشور «استفان سجورنه»، رئیس حزب خود موسوم به «حزب رنسانس» را در چارچوب یک ترمیم کابینه به عنوان وزیر جدید خارجه منصوب کرد. دوشنبه گذشته کاخ الیزه اعلام کرد در پی استعفای «الیزابت بورن» از سمت نخست‌وزیری، «گابریل اَتَل»، وزیر ۳۴ ساله آموزش فرانسه که آشکارا همجنسگرا بودن خود را اعلام کرده، به عنوان نخست‌وزیر جدید تعیین شده است. به نوشته «ای‌بی‌سی‌ نیوز»، چند روز بعد از این اتفاق، اعضای دولت جدید اتل نیز اعلام شدند که شامل تنها یک تغییر نسبت به قبل آن هم وزیر امور خارجه بوده و عمده اعضای ارشد کابینه تغییر نکرده‌اند. گفتنی است وزیر خارجه جدید این کشور «استفان سجورنه» هم همچون نخست‌وزیر جدید این کشور همنجسگراست. طبق بیانیه‌ صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری فرانسه، وزرای کشور، دارایی، دفاع و دادگستری فرانسه در سمت‌های‌شان ابقا شدند. اعضای دولت جدید با اتفاق نظر مکرون و گابریل اتل، جوان‌ترین نخست‌وزیر تاریخ فرانسه منصوب شده‌اند.
***
کشته شدن ۳ جاسوس صهیونیست در شمال عراق
منابع خبری از کشته شدن ۳ افسر جاسوسی رژیم صهیونیستی در حمله پهپادی مقاومت عراق به اربیل خبر دادند. منابع میدانی در گفت‌وگو با المیادین اعلام کردند مقاومت اسلامی عراق همزمان با شب سال نو میلادی در عملیاتی نظامی ۷ نفر از اعضای یگان ۸۲۰۰ جاسوسی رژیم صهیونیستی در اربیل را هدف قرار دادند. پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی جروزالم تایمز این خبر را تایید و گزارش داده بود مقاومت اسلامی عراق در شب سال نو میلادی با استفاده از پهپاد یک مقر وابسته به یگان ۸۲۰۰ جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال عراق را هدف قرار داد. منابع المیادین اعلام کردند در این حمله پهپادی ۷ افسر جاسوسی رژیم صهیونیستی فعال در اقلیم کردستان عراق هدف قرار گرفتند که ۳ نفر از آنها به هلاکت رسیدند. بر اساس این گزارش، مقاومت اسلامی عراق در راستای حمایت از مردم فلسطین در غزه از آغاز نبرد توفان الاقصی تاکنون همواره در حال هدف قرار دادن پایگاه‌های آمریکایی و صهیونیستی در عراق و سوریه است.

Page Generated in 0/0057 sec