printlogo


کد خبر: 275043تاریخ: 1402/10/23 00:00
اخبار

سوگندنامه آغاز جام ملت‌های آسیا توسط کاپیتان فلسطین قرائت شد
به احترام فلسطین
مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره رقابت‌های فوتبال جام ملت‌های 2023 آسیا ساعت 18 دیروز (جمعه) برگزار شد. قطر در حالی میزبان این رقابت‌هاست که در فاصله یک سال گذشته پس از جام‌جهانی 2022، دومین تورنمنت بزرگ است که میزبانی آن را برعهده دارد. به گزارش تسنیم، این مراسم در ‌استادیوم لوسیل که گنجایش 89 هزار تماشاگر را دارد، برگزار شد. این مراسم با نورافشانی و آتش‌بازی زیبایی آغاز شد و پخش موسیقی‌های منتخب جام ملت‌ها بخش دیگری از مراسم بود. شیخ تمیم بن حمد آل‌خلیفه، امیر قطر هم در زمان برگزاری مراسم در ورزشگاه حضور یافت.
نکته قابل توجه در این مراسم این بود که قطری‌ها در اقدامی جالب توجه و برای همبستگی با مردم فلسطین، قرائت سوگندنامه این مسابقات را به مصعب البطاط کاپیتان تیم ‌ملی فلسطین واگذار کردند. حسن الهیدوس، کاپیتان تیم ‌ملی قطر این کار را به کاپیتان فلسطین سپرد. در بخش دیگری از این مراسم، داستانی از کلیله و دمنه به ‌صورت نمایش اجرا شد. خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های کشورهای مختلف از مراسم افتتاحیه جام استقبال بسیار خوبی به عمل آوردند.
***
منصرف کردن مربیان خارجی والیبال از داخل ایران؟
سخنگوی کمیته فنی والیبال درباره منصرف شدن ۲ گزینه خارجی از هدایت تیم‌ ملی  والیبال گفت: یکی از اعضای کمیته فنی در جلسه مطرح کرد کسی از داخل با آنها صحبت کرده اما نمی‌دانم تا چه حد در این مورد مطمئن است.
 نشست کمیته فنی فدراسیون والیبال یکشنبه ۱۷ دی برگزار و در پایان این جلسه اعلام شد که گزینه از بین 4 گزینه مورد نظر برای سرمربیگری تیم‌ ملی والیبال (ویتال هاینن، آنجلو لورنزتی، سعید معروف و روبرتو پیاتزا)، به دلایل نامعلوم به یک‌باره از همکاری با فدراسیون والیبال ایران انصراف داده‌اند.
در این راستا شنیده شد برخی از داخل ایران با این مربیان ارتباط گرفته و آنها را از هدایت تیم ایران منصرف کرده‌اند.
محمود افشاردوست درباره تماس با گزینه‌های سرمربیگری تیم‌ ملی به ایسنا گفت: این موضوع را شنیده‌ام‌ ولی نمی‌توانم قطعی بگویم اتفاق افتاده یا نه. یکی از اعضای کمیته فنی در جلسه، این موضوع را مطرح کرد که کسی از داخل با آنها صحبت کرده اما نمی‌دانم تا چه حد در این مورد مطمئن است. امیدوارم خبر اشتباه و غلطی باشد و چنین اتفاقی نیفتاده باشد، چون زیبنده ورزش و والیبال ما نیست. بالاخره داعیه حضور در جمع ۱۰ تیم برتر دنیا را داریم و چنین رفتارهایی سخیف است. امیدوارم این اطلاعات اشتباه باشد و خیلی زود بر پایه اطلاعات و گزارشاتی که ناشی از مذاکرات خوب است، تصمیمی درست و منطقی گرفته شود.
او درباره گزینه‌های جدید سرمربیگری تیم‌ ملی بیان کرد: فدراسیون ۳ گزینه را دوباره مدنظر دارد و وارد مذاکره شده است. البته در کنار این ممکن است با نفرات قبلی هم دوباره مذاکره انجام شود. افشاردوست در پاسخ به این سوال که تکلیف سرمربی تیم‌ ملی تا چه زمانی مشخص می‌شود، بیان کرد: تمام تلاش ما این است طی 8-7 روز آینده سرمربی تیم‌ ملی را مشخص کنیم.
***
خط و نشان ژاوی برای رئال در فینال
سرمربی بارسلونا می‌گوید تیمش باید از فینال سال قبل الگوبرداری کند و رئال را بار دیگر در سوپرجام شکست دهد.
به گزارش ساکرنت، بارسلونا در دیداری کم‌دردسر با نتیجه ۲ بر صفر با گل‌های لواندوفسکی و یامال اوساسونا را شکست داد و فینالیست سوپرجام اسپانیا شد. پیش از این نیز رئال مادرید موفق شده بود با شکست اتلتیکومادرید راهی فینال شود و به این ترتیب در فینال باید منتظر یک ال‌کلاسیکوی جذاب در ریاض باشیم.
ژاوی هرناندس، سرمربی بارسلونا پنجشنبه پس از پیروزی برابر تیم اوساسونا در دومین نیمه‌نهایی در عربستان سعودی می‌خواهد در فینال سوپرکاپ اسپانیا رئال‌مادرید را شکست دهد.
ژاوی در کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا بارسا قادر است رئال را شکست دهد، گفت: بله! با در نظر گرفتن روش بازی‌مان و تیمی که داریم، قادر به رقابت با رئال برای قهرمانی هستیم. باید مثل سال گذشته باشیم. فینال سال گذشته را ما ۳ بر یک پیروز شدیم. برای بردن رئال در فینال باید مالکیت توپ را از حریف‌مان بگیریم. رئال نسبت به سال گذشته در فرم بهتری قرار دارد اما ما سعی خواهیم کرد بر آنها مسلط شویم و پایاپای بازی کنیم. باید بهترین فوتبال خود را نشان دهیم. ما آماده این دیدار هستیم.
لواندوفسکی دقیقه ۵۹ مقابل اوساسونا یازدهمین گل خود در این فصل را ثبت کرد و یامال نیز زننده دیگر گل بارسا بود.
یامال با ۱۶ سال و ۱۸۲ روز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که تا به حال در سوپرجام گلزنی کرده است و مورد تمجید ژاوی قرار گرفت. سرمربی بارسا درباره ستاره جوانش افزود: او تقریبا همه کارها را بخوبی انجام می‌دهد.  توپ را از دست نمی‌دهد و تقریباً همیشه تصمیم درستی می‌گیرد. وی فقط ۱۶ سال دارد و حیف که کمی بزرگ‌تر نیست. جدا از گل، او امشب واقعا خوب بود. 
این برد نخستین پیروزی بارسا با بیش از یک گل از ۱۹ سپتامبر گذشته بود.

Page Generated in 0/0051 sec