printlogo


کد خبر: 275060تاریخ: 1402/10/23 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت حجت‌الاسلام نجفی
حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی ارتحال عالم بزرگوار حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ «محسن‌علی نجفی» را به علما و حوزه‌های علمیه پاکستان تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر ارتحال عالم بزرگوار و خدوم مرحوم حجت‌الاسلام‌والمسلمین جناب حاج شیخ محسن‌علی نجفی طاب ثراه موجب تأثر و تأسف گردید.
اینجانب فقدان این عالم محترم را به علما و حوزه‌های علمیه پاکستان، خانواده و دوستداران ایشان مخصوصاً شیعیان محترم «بَلتِستان» تسلیت گفته و از خداوند شکور برای این عالم وارسته غفران واسعه و علو درجات و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسألت دارم. 
والسلام علیکم و رحمه‌الله و برکاتُه
سیدعلی خامنه‌ای
20 دی‌ماه ۱۴۰۲
آیت‌الله محسن‌علی نجفی از علما و مفسران برجسته شیعه در پاکستان بود که تحصیلات خود را در نجف محضر اساتیدی همچون مرحوم آیت‌الله خویی و شهید آیت‌الله محمدباقر صدر گذراند. وی مؤسس حوزه‌های علمیه «جامعه اهل‌البیت» و «جامعه الکوثر» و رئیس شورای عالی مجمع اهل‌البیت علیهم‌السلام در پاکستان و بنیانگذار سیستم آموزشی اسوه و چند دانشکده خصوصی در این کشور بود.
***
مقدم‌فر:
دشمن حضور مردم پای صندوق رأی را هدف گرفته است
مشاور فرهنگی - رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن حضور مردم در پای صندوق رای را هدف گرفته است، گفت: انتخابات امسال اهمیت بالایی دارد و به یک صحنه هماوردی و جنگ با دشمن تبدیل شده است.
حمیدرضا مقدم‌فر در چهل‌وسومین یادواره شهدای هویزه و 23 شهید جهادگر سبزوار که در سالن استاد محمدتقی شریعتی دانشگاه حکیم سبزواری برگزار شد، با اشاره به تلاش دشمن برای مقابله همه‌جانبه با انقلاب اسلامی بویژه در سال‌های اخیر اظهار داشت: معنای جهاد را نباید فقط به عرصه سخت و رزم در میدان محدود کرد، بلکه این جهاد می‌تواند در حوزه‌های مهم دیگر نظیر عرصه فرهنگی نیز تعریف شود.
مشاور فرهنگی - رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به وجود برخی مشکلات در داخل کشور گفت: دامن زدن به این مشکلات و عصبانی کردن مردم راهبرد دشمن برای فاصله انداختن میان مردم و نظام و رهبری است و در این مسیر از ابزار اقتصادی هم بیشترین استفاده را می‌کنند. مقدم‌فر با اشاره به تلاش دشمن برای دلسرد کردن مردم نسبت به انتخابات و پایین آوردن میزان مشارکت در پای صندوق‌های رای، گفت: آنها به دنبال این هستند که در فردای انتخابات بگویند مشارکت پایین به معنی رویگردانی مردم از نظام و شهدا است. 
مشاور فرهنگی - رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار داشت: در نگاه رهبر معظم انقلاب، نتیجه رأی دادن و مشارکت در انتخابات تنها محدود به صندوق رأی نیست، بلکه ایشان به‌درستی تشخیص دادند که این مساله با حفظ ایران و اسلام مرتبط است و دشمن هم می‌خواهد از همین حربه علیه خدا و اسلام و جمهوری اسلامی که حاصل خون صدها هزار شهید است استفاده کند. مقدم‌فر تصریح کرد: انتخابات امروز به یک صحنه هماوردی تبدیل شده و هر کس بتواند حتی یک نفر را به آمدن پای صندوق متقاعد کند، کمک بزرگی به ایران و اسلام کرده است.
وی جدایی مردم از نظام و حکومت اسلامی را یک راهبرد قدیمی و همیشگی دشمنان دانست و گفت: از صدر اول اسلام تا امروز، هر زمان که اسلام آمد جانی بگیرد، دشمن همه تلاشش را برای جدا کردن امت و امام‌شان به کار گرفت. در زمان حضرت امیر(ع) دیدیم که تلاش دشمن موجب خانه‌نشینی 25 ساله امام شد و جمهوری اسلامی هم اگر «امت پیرو» نداشت، انقلاب‌مان هیچگاه به 45 سال نمی‌رسید. 
مشاور فرهنگی - رسانه‌ای فرمانده کل سپاه پاسداران اضافه کرد: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده‌اند که برای مقابله با انقلاب باید بین امت و امام‌ امت فاصله بیندازند و اگر تاکنون در این مسیر موفقیتی نداشتند، اصلی‌ترین دلیل شکست آنها وجود شخص حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری در این چند دهه بوده است.
***
حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی پیام‌آور وحدت ملی است
خطیب موقت جمعه تهران، حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی را پیام‌آور وحدت ملی دانست و گفت: این حضور زمینه‌ساز جابه‌جایی قدرت و گردش نخبگانی و افزایش سطح امنیت، قدرت ملی و افزایش سرمایه اجتماعی است. حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه تهران به تحولات غزه اشاره کرد و گفت: موضوع غزه مهم‌ترین مسأله جهان اسلام است. 
خطیب نماز جمعه دیروز تهران با بیان اینکه قریب بر ۱۰۰ روز از جنایات رژیم صهیونیستی بر مردم فلسطین می‌گذرد، اظهار کرد: 100 روز است که گرگ‌های درنده در هر دقیقه‌ای، جگر کودکان و مادران مقاوم غزه را می‌درند. 
حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد ادامه داد: رژیم اسرائیل به نمایندگی از دنیای مدرن، در قامت یک نظام سرتا پا تروریستی، همه ارزش‌های انسانی و اخلاقی را به تاراج گذاشته است تا آنها را به زانو درآورد اما با مقاومت حیرت‌انگیز غزه، تمام دنیای استکبار، بویژه آمریکا را در بن‌بست عمیق قرار داده است.

Page Generated in 0/0060 sec