printlogo


کد خبر: 275083تاریخ: 1402/10/24 00:00
دور دنیا

رزمایش یمنی‌ها با نام «برای جهاد آماده‌ایم» برگزار شد
رزمایش ارتش یمن با نام «برای فتح موعود و جهاد مقدس آماده‌ایم» دیروز در منطقه ششم نظامی یمن برگزار شد. یگان‌های مختلف ارتش یمن از تیپ ۱۴۱ دیروز در رزمایش بزرگ «برای فتح موعود و جهاد مقدس آماده‌ایم» همزمان با حملات موشکی آمریکا و انگلیس شرکت کردند. منطقه ششم نظامی یمن شامل استان‌های شمالی این کشور (صعده، عمران و الجوف) می‌شود. در این رزمایش نظامیان یمن تمرین‌های مقابله با اسرائیل و آمریکا، همچنین عملیات علیه مواضع دشمنان مردم یمن و فلسطین را تمرین کردند. 
***
هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی «العاصی» و «برکه ریشا» توسط حزب‌الله
مقاومت اسلامی لبنان با صدور بیانیه‌‌های جداگانه اعلام کرد رزمندگان مقاومت روز شنبه توانستند ۲ پایگاه‌ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دهند. مقاومت اسلامی لبنان در بیانیه اول خود اعلام کرد در راستای حمایت از مردم مقاوم فلسطین و پشتیبانی از مقاومت شجاع و شریف آن، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان، روز شنبه ساعت 11:20 پایگاه نظامی «العاصی» را با سلاح‌های مناسب هدف قرار دادند و مستقیما به هدف اصابت کردند. مقاومت اسلامی لبنان با صدور دومین بیانیه خود اعلام کرد رزمندگان مقاومت پایگاه «برکه ریشا» ارتش رژیم صهیونیستی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان را با سلاح مناسب هدف قرار دادند و تلفات قطعی به دشمن وارد کردند. مقاومت اسلامی لبنان بارها تاکید کرده است تا زمان توقف کامل حملات نظامی رژیم صهیونیستی به غزه به حملات خود علیه فلسطین اشغالی ادامه می‌دهد.
***
واللا: 4 هزار نظامی اسرائیلی در جنگ غزه معلول شده‌اند
طبق آمارهای ارائه‌شده واللا، در 100 روزی که از آغاز عملیات نظامی اسرائیل در غزه می‌گذرد، دست‌کم 4 هزار نظامی اسرائیلی به دلیل جراحات جنگ دچار معلولیت شده‌اند و تخمین‌ها حاکی از این است این تعداد می‌تواند افزایش یابد و به 30 هزار نفر هم برسد. واللا در ادامه اضافه می‌کند که ارتش اسرائیل از ترس پایین آمدن روحیه مردم همه جزئیات و آمارهای مربوط به مجروحان جنگی را اعلام نمی‌کند. بعد از گذشت ۹۰ روز از حملات هوایی و زمینی اسرائیل به نوار غزه، سخنگوی ارتش با اعلام قطره‌چکانی آمار تلفات نظامی این رژیم، تاکنون به کشته ‌شدن بیش از ۵۰۰ اسرائیلی اعتراف کرده اما آمار رسمی و واقعی تعداد مجروحان را هرگز اعلام نکرده است. واللا در ادامه گزارش خود نوشت در حال حاضر 4 هزار نظامی معلول بر اساس طبقه‌بندی 3 شناسایی شده‌اند. به این معنا که این افراد واجد شرایط لازم برای دریافت همه خدمات درمانی و سایر حقوقی هستند که افراد معلول در ارتش اسرائیل از آن برخوردارند.
***
اذعان آمریکا به ۱۳۰ حمله به مواضعش در عراق و سوریه
یک مقام نظامی آمریکایی به شبکه المیادین اعلام کرد نیروهای آمریکایی از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) تا پنجشنبه گذشته دست‌کم با ۱۳۰ حمله در سوریه و عراق مواجه بوده‌اند. وی اعلام کرد: در این بازه زمانی ۵۳ حمله در عراق و ۷۷ حمله در سوریه انجام شده‌ است. مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم ۷ اکتبر (۱۵ مهر) عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت. کارشناسان این عملیات را شکستی راهبردی برای رژیم صهیونیستی و ارتش «افسانه‌ای» ادعایی آن ارزیابی می‌کنند. این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد. مقاومت اسلامی عراق نیز در مقابل جنایات روزافزون صهیونیست‌ها علیه ملت فلسطین ساکت ننشست و از ۱۷ اکتبر پشتیبانی خود از ملت و مقاومت فلسطین را با هدف قرار دادن چند پایگاه اشغالگران آمریکا در عراق و سوریه آغاز کرد و به دیگر جبهه‌های داغ علیه رژیم اشغالگر و آمریکا ملحق شد تا جبهه جدیدی علیه دشمن آمریکایی - صهیونیستی در منطقه بگشاید و دشمن بیش از پیش سردرگم شود.
***
۲ عضو نیروی دریایی آمریکا در سواحل سومالی ناپدید شدند
فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا در بیانیه‌ای از مفقود شدن ۲ ملوان نیروی دریایی آمریکا در آب‌های امتداد سواحل سومالی خبر داد. طبق اعلام فرماندهی مرکزی آمریکا عملیات جست‌وجو و نجات برای این ۲ ملوان نیروی دریایی ایالات متحده در جریان است. با این ‌حال جزئیات بیشتر از جمله درباره کشتی‌ای که این ۲ عضو نیروی دریایی آمریکا سوار بر آن بودند، یا حتی نام این ملوان‌ها تاکنون منتشر نشده است. ۲ ملوان نیروی دریایی آمریکا از نیروهای ناوگان پنجم ایالات متحده آمریکا بوده‌اند که مسؤولیت انجام مأموریت‌های مختلف را داشتند. در ۲ ماه گذشته، ایالات متحده کشتی‌های زیادی را به دریای سرخ و خلیج عدن به بهانه مقابله با حملات نیروهای انصارالله یمن روانه کرده است.
***
نامزد استقلال‌طلب تایوان در انتخابات پیروز شد
نتایج ۹۹ درصد آرای شمارش شده شعب اخذ رای در انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان نشان می‌دهد نامزد حزب حاکم تایوان، «ویلیام لای چینگ‌‌تی» با نزدیک به یک میلیون رای بیشتر در انتخابات ریاست‌جمهوری این جزیره خودمختار پیروز شده و ۲ رقیب وی نیز شکست خود را پذیرفته‌اند. نتایج حاصل از شمارش ۹۹ درصد آرا نشان می‌دهد «لای چینگ» که حامی استقلال کامل تایوان از چین است، با 40.1 درصد آرا در جایگاه نخست ایستاده است. «هو یو ای»، اپوزیسیون دولت کنونی تایوان و چهره نزدیک به چین، با 33.4 درصد آرا در جایگاه دوم ایستاده و پس از او «کو ون جه» با 26.4 درصد در جایگاه سوم قرار دارد؛ سیاستمداری که گفت‌وگوی همزمان با آمریکا و چین را ترجیح می‌دهد.

Page Generated in 0/0049 sec