printlogo


کد خبر: 275105تاریخ: 1402/10/24 00:00
اخبار

حداد عادل:
همراهی مجلس و دولت حل مشکلات را تسریع می‌کند
رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در جلسه این شورا با اشاره به اعلام نتایج تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از سوی شورای نگهبان گفت: همانطور که ملاحظه کردید شورای نگهبان در این دوره با مساعدت بیشتری صلاحیت تعداد زیادی از کاندیداها را تایید کرد که نشانه آمادگی برای افزایش مشارکت و شور انتخاباتی است و ما هم امیدواریم شاهد تشکیل مجلس کارآمد و انقلابی باشیم. غلامعلی حدادعادل با اشاره به ضرورت همراهی قوا بویژه مجلس و دولت با یکدیگر برای حل بهتر مشکلات کشور، به تمثیل رهبر معظم انقلاب از این همکاری اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب همراهی ۲ قوه مقننه و مجریه را مانند حرکت قطار تشبیه کردند که در اینجا مجلس ریل‌گذاری می‌کند و دولت لکوموتیو پیشرفت کشور را روی این ریل‌ها حرکت می‌دهد. بنابراین همراهی و همفکری و یک جهت بودن این ۲ قوه تاثیر بسیار زیادی بر حل سریع‌تر مشکلات خواهد داشت. وی در ادامه با بیان اینکه مجلس آینده باید مجلسی باشد که در عین توجه به مشکلات و درخواست‌های حوزه‌های انتخابیه به برنامه‌های درازمدت اداره کشور نظیر برنامه‌های توسعه، بودجه و... نیز توجه داشته باشد، گفت:‌ در گذشته شاهد بودیم یکی از دلایل اختلافات میان 2 قوه این بود که میان نگاه‌های منطقه‌ای و ملی گاهی تعارضاتی به وجود می‌آمد که باید در این دوره توازن میان این ۲ نگاه برقرار شده تا شاهد رشد کشور باشیم. رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در بخش پایانی سخنان خود گفت: من از اعضای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در استان‌ها که وظیفه مهم و سنگین تعیین نامزد نهایی مورد حمایت جبهه ائتلاف را بر عهده دارند درخواست می‌کنم کاندیدایی را معرفی کنند که فقط به مسائل ساده منطقه‌ای توجه نکند و نگاه ملی داشته باشد و منافع محلی را به منافع ملی ترجیح ندهد؛ این مساله یکی از شاخصه‌هایی است که نماینده تراز انقلاب باید داشته باشد.
***
سیدحسن خمینی:
همه باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم
تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در دیدار جمعی از طلاب پاکستانی در حرم امام خمینی(ره)، روزهای کنونی برای جهان اسلام را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: دشواری این روزها هم از جهت مسائل غزه و انسان‌های بسیار عزیزی است که در آن منطقه شهید می‌شوند، هم از جهت حماقتی که جریان تکفیری کماکان به آن دست می‌زند و نمونه آن را در انفجارها و ترورها و اتفاقات مختلف می‌بینیم. حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تأکید کرد: خدای ناکرده یک اشتباه ممکن است باعث لطمات جبران‌ناپذیری به کل مجموعه جهان اسلام و نیز تشیع شود. تولیت حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با هشدار به اینکه همه باید مراقب باشیم در زمین دشمن بازی نکنیم، به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها علاقه‌مند به گشودن جبهه جدید هستند تا از زیر فشار شدید جهانی در افکار عمومی خارج شوند. در حوزه مسائل فرقه‌ای هم خدای ناکرده به هیچ عنوان نباید سعی کنیم وارد نزاع‌های فرقه‌ای شویم. در این مسیر شهادت‌های مختلفی ممکن است رخ دهد اما بعضی مواقع صبر بزرگ‌ترین سلاح است و باید در مقابل این رخدادها صبور بود. وی با اشاره به ضربه‌های دشمنان خارجی و تکفیری‌ها اظهار داشت: اصلا نباید احساساتی عمل کرد؛ خیلی وقت‌ها سرمایه کسانی که بدخواه جامعه اسلامی هستند، احساسات کور ما است. حتما باید با تدبیر عمل کرد و در مواقعی نیز صبور بود. حجت‌الاسلام خمینی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم قیاس تاریخی کنیم، می‌توانیم به صلح حدیبیه اشاره کنیم که یکی از بزرگ‌ترین فتنه‌های پیامبر(ص) بود. در شرایط حساس فعلی جهان نیز باید مراقب باشیم به هیچ عنوان گرفتار احساسات کور نشویم. آنها می‌خواهند ما را عصبانی و گرفتار تنش‌های فرقه‌ای کنند و رژیم صهیونیستی را از زیر فشار شدید افکار عمومی خارج کنند.
***
پور ابراهیمی:
مشارکت حداکثری در انتخابات اقتدار ایران را افزایش می‌دهد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کاهش مشارکت در انتخابات سبب گستاخ شدن دشمنان انقلاب اسلامی می‌شود، گفت: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، فشار آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی علیه ایران کمرنگ خواهد شد و در مقابل اقتدار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی افزایش می‌یابد. محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه طبق قانون جدید انتخابات، شفاف‌سازی در چیدمان جریان‌های سیاسی وجود دارد تا هر سلیقه سیاسی در کشور وارد عرصه انتخابات شود، اضافه کرد: هر نامزدی دغدغه‌هایی در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و حضور همه این سلایق در کنار یکدیگر به رشد و شکوفایی کشور منجر خواهد شد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کاهش مشارکت در انتخابات سبب هجمه دشمنان در میدان اقتصادی خواهد شد، تصریح کرد: کاهش مشارکت در انتخابات سبب گستاخ شدن دشمنان انقلاب اسلامی می‌شود.  پورابراهیمی ادامه داد: با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، فشار آمریکایی‌ها در عرصه‌های مختلف اقتصادی علیه ایران کمرنگ خواهد شد و در مقابل اقتدار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی کشور در برابر آمریکایی‌ها و اروپایی افزایش می‌یابد. وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات به سود ملت ایران است، یادآور شد: مشارکت حداکثری در انتخابات قدرت نظام را در حل مشکلات کشور افزایش خواهد داد و همه گروه‌ها، احزاب و جریان‌های سیاسی در این موضوع می‌توانند نقش ایفا کنند. این نماینده مجلس درباره نقش نمایندگان مجلس برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات عنوان کرد: نمایندگان نباید وارد فضای حاشیه‌ای انتخابات شوند و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب نمایندگان مجلس باید تا آخرین روز فعالیت در مجلس با قدرت رفع مشکلات مردم را پیگیری کنند.

Page Generated in 0/0048 sec