printlogo


کد خبر: 275126تاریخ: 1402/10/25 00:00
اخبار

بیانیه جامعه ورزش در حمایت از کودکان غزه و مردم مظلوم فلسطین
بیانیه جامعه ورزش در حمایت از کودکان غزه و مردم مظلوم فلسطین به مجامع جهانی از جمله کمیته‌های بین‌المللی المپیک و پارالمپیک ارسال شد. حسین رضازاده، قهرمان المپیک و جهان به نمایندگی از قهرمانان المپیک، پارالمپیک، جهان و آسیایی، بیانیه جامعه ورزش را که در حمایت از کودکان بی‌پناه غزه و مردم مظلوم فلسطین، خواستار تعلیق و اخراج رژیم صهیونیستی از مجامع جهانی ورزش بود، به مجامع بین‌المللی ارسال کرد. وی به نمایندگی از جامعه ورزش این بیانیه را برای کمیته بین‌المللی المپیک، کمیته بین‌المللی پارالمپیک، کمیته پارالمپیک آسیا و کمیته ملی پارالمپیک کشورها ارسال کرد تا صدای مظلوم مردم فلسطین و کودکان بی‌پناه غزه را به گوش جهانیان برساند. پیش از این قهرمانان المپیک، پارالمپیک و جهانی و آسیایی ایران در بیانیه‌ای ضمن محکومیت نسل‌کشی و کودک‌کشی در غزه، خواستار تعلیق و اخراج رژیم صهیونیستی از مجامع جهانی ورزش بودند. همچنین جامعه ورزش با تشکیل کمپین ضدصهیونیستی و با شعار «کودکان غزه را نکشید»، حمایت خود را از مردم مظلوم غزه اعلام کرده بودند.
***
کامبوج میزبان بازی‌های پارآسیایی ۲۰۲۹ جوانان شد
کمیته پارالمپیک آسیا (ASPC) شهر میزبان ششمین دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان را معرفی کرد. به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، پنوم‌پن پایتخت کشور کامبوج و بزرگ‌ترین شهر این کشور به عنوان میزبان ششمین دوره بازی‌های پارآسیایی جوانان در سال ۲۰۲۹ میلادی معرفی شد. بر این اساس، بازی‌های ۲۰۲۹ پنوم‌پن، ششمین دوره این رویداد پارآسیایی بزرگ جوانان است که پس از بازی‌های ۲۰۲۵ تاشکند، در کامبوج برگزار خواهد شد. ماجد راشد، رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در این‌باره می‌گوید: «بازی‌های پارآسیایی جوانان بخش مهمی برای توسعه جنبش پارالمپیک آسیاست و ما در بازی‌های پارآسیایی و پارالمپیک بارها شاهد موفقیت قهرمانانی بوده‌ایم که داستان آنها از حضور در بازی‌های پارآسیایی جوانان آغاز شده است. ما از حسن ‌نیت و تعهد نخست‌وزیر، پادشاه و دولت کامبوج نسبت به بازی‌های جوانان سپاسگزاریم. تصور مشارکت کودکان دارای معلولیتی که ماجراجویی خود را در عرصه ورزش آغاز کرده‌اند در بازی‌های ۲۰۲۹ پنوم‌پن برای ما ارزشمند و هیجان‌انگیز است».
***
رومل کیوتو تراکتوری شد
مهاجم تیم‌ ملی هندوراس به تراکتور پیوست. به گزارش ایسنا، هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل باشگاه تراکتور، پس از حضور در استانبول و مذاکره با رومل سمیر کیوتو رابینسون توانست با این بازیکن که قبلا مورد تایید کادر فنی قرار گرفته بود، برای حضور در تراکتور به توافق برسد و کیوتو با قراردادی 1.5 ساله شاگرد پاکو خمس شد. این مهاجم ملی‌پوش هندوراسی آزمایش‌های پزشکی را با موفقیت در بیمارستان مورد تایید فیفا در استانبول پشت سر گذاشت و از دیروز به اردوی تراکتور در شهر آنتالیا اضافه شد. 
***
پسر مارادونا: پدرم را کشتند
پسر دیگو آرماندو مارادونا عنوان کرده پدرش «کشته» شده است. او ادعا کرد می‌داند چه کسی مقصر مرگ
«دن دیگو» است. هیات پزشکی تعیین‌شده برای تحقیق درباره مرگ دیگو مارادونا به این نتیجه رسیده است که تیم پزشکی این ستاره فوتبال به‌درستی عمل نکرده است. مرگ مارادونا یکی از اتفاقات تلخ دنیای فوتبال بود و بسیاری تیم پزشکی او را مقصر اتفاقات پیش‌آمده دانستند. 
پسر دیگو مارادونا در این باره به مارکا گفت: تحقیقات در حال انجام است و ما ایمان زیادی به عدالت در آرژانتین داریم. معتقدم عمر پدرم نباید این گونه به پایان می‌رسید. آنها پدرم را کشتند. این وظیفه من نیست که بگویم چه کسی این کار را کرده است. من نظر خودم را دارم اما نمی‌توانم آن را بگویم. آنها پدرم را به حال خود رها کردند، در حالی که می‌شد کاری برایش انجام داد. من قول دادم و تا آخرین روز زندگی‌ام برای عدالت مبارزه خواهم کرد. به طور کامل مرگ او را نپذیرفته‌ام. فکر نمی‌کنم هرگز آن را بپذیرم. 
او در بخش بعدی صحبت‌هایش گفت: سعی می‌کنم مثبت به مسائل نگاه کنم. مدت زیادی با مادرم و تمام خانواده برای به رسمیت شناختن پدرم (دیگو مارادونا) جنگیدم و در نهایت این افتخار را داشتم که به او نزدیک باشم و یک پدر عادی داشته باشم. او همچنین اعتراف کرد بزرگ‌ترین پشیمانی‌اش این است که مارادونا نتوانست نوه‌اش را ببیند و فاش کرد هنوز هم بابت این موضوع ناراحت است. مارس گذشته یک هیات پزشکی از سوی وزارت دادگستری برای تجزیه و تحلیل ادعاها مبنی بر قصور تیم پزشکی در درمان مارادونا تعیین شد. در گزارش این هیات آمده است: اقدامات تیم بهداشتی مسؤول درمان دیگو آرماندو مارادونا ناکافی و سهل‌انگارانه بوده است. در این گزارش آمده است: حال مارادونا به‌شدت وخیم شده و ۱۲ ساعت قبل از مرگش - حوالی ظهر  ۲۵‌نوامبر - در حال مرگ بود. 

Page Generated in 0/0122 sec