printlogo


کد خبر: 275132تاریخ: 1402/10/25 00:00
اخبار

رئیس پلیس راهور:
ترمز روند افزایشی جان‌باختگان تصادفات رانندگی کشیده شد
رئیس پلیس راهور فراجا با بیان اینکه از ابتدای سال با افزایش ۱۵ درصدی جان‌باختگان تصادفات مواجه بودیم، گفت: ترمز روند افزایشی جان‌باختگان تصادفات رانندگی کشیده شد و اکنون با اقدامات فوری این میزان به ۶ درصد کاهش یافته است. سردار سید تیمور حسینی دیروز در قرارگاه کاهش تصادف کشور، برقراری امنیت محورها و جاده‌های کشور و نظم در عبور و مرور را مسؤولیت ذاتی راهور دانست و افزود: پلیس باید با منابع اندک این مسؤولیت را برعهده گیرد و لازم است دیگر نهادها نیز پلیس را برای تامین امنیت سفر و تردد و جلوگیری از جان باختن در تصادفات کمک کنند. رئیس پلیس راهور با اشاره به افزایش نامطلوب تصادفات و جان‌باختگان از ابتدای سال جاری افزود: با مجموعه اقدامات مناسب و کمک استان‌ها، میزان جان‌باختگان ناشی از تصادفات جاده‌ای به ۶ درصد کاهش یافته است. به گفته سردار حسینی، بسیاری از استان‌ها که روند افزایشی داشتند امروز نمودار منفی در تلفات حوادث جاده‌ای دارند و بسیاری از استان‌ها که از لحاظ تصادفات در وضعیت نگران‌کننده بودند، اکنون به وضعیت ثابت و ‌رو به کاهش دست یافته‌اند. 
***
27 سالگی؛ میانگین سن مادران هنگام تولد نخستین فرزند
بر اساس آمار‌های مرکز رصد جمعیت کشور، میانگین سن مادران در هنگام تولد نخستین فرزند کل کشور در ۹ ماه امسال برابر با 27.3 سال بوده است. به گزارش مرکز رصد جمعیت کشور، بر اساس آمار‌های موجود در پایگاه جمعیت سازمان ثبت احوال کشور، میانگین سن مادر در نخستین فرزندآوری در کل کشور در ۹ ماه امسال برابر با  27.3 سال بوده است.  گفتنی است مقدار شاخص در نقاط شهری 28.1 سال و در نقاط روستایی 24.4 سال است. بیشترین میانگین سنی مادران در نخستین فرزندآوری، در بین استان‌ها مربوط به استان تهران با 30.3 سال و کمترین آن مربوط به استان سیستان‌وبلوچستان با 22.7 سال است.
***
رونمایی از رادیوداروی تشخیصی سرطان توسط سازمان انرژی اتمی
سازمان انرژی اتمی ایران از جدیدترین رادیوداروی تشخیصی سرطان پروستات با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی و وزیر بهداشت رونمایی کرد. در دومین نمایشگاه محصولات دانش‌بنیان حوزه غذا، دارو و تجهیزات پزشکی از رادیوداروی جدید سازمان انرژی اتمی با نام تجاری پارس تکتو، با حضور محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، ‌ بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور رونمایی شد. این کیت رادیودارویی که برای نخستین‌بار توسط متخصصان داخلی کشور، سنتز و فرمولاسیون شده و مورد استفاده قرار گرفته، این امکان را فراهم می‌کند تا نسبت به روش‌های قبلی تصویربرداری با دوربین‌های PET و محدودیت‌های مراکز دارای این دستگاه‌ها، تشخیص سرطان «پروستات» در مراحل اولیه با روش تصویربرداری جدید به شیوه SPECT سریع‌تر و با هزینه‌ای کمتر انجام گیرد. در این روش پس از نشان‌دار کردن این کیت با رادیوایزوتوپ تکنسیوم m99، امکان تصویربرداری در همه مراکز پزشکی هسته‌ای فراهم خواهد شد. این رادیودارو به شکل اختصاصی به گیرنده‌های سرطان «پروستات» در بدن متصل می‌شود و با ارائه اطلاعات مناسب و دقیق‌تر نسبت به روش‌های قبلی از اندازه و محل تومور به پزشک معالج، امکان بهتر را برای پیگیری و مشاهده روند بهبود بیمار فراهم می‌کند.

Page Generated in 0/0056 sec