printlogo


کد خبر: 275140تاریخ: 1402/10/25 00:00
اخبار

رئیسی در کنفرانس «توفان الاقصی»:
فلسطین امروز به مسأله اول بشریت تبدیل شده است
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی  در نخستین کنفرانس بین‌المللی «توفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» که روز گذشته آغاز به کار کرد، گفت: فلسفه تشکیل مجمع تقریب، برای ارتقای سطح آشنایی مذاهب و صاحبان نظر در مذاهب مختلف با یکدیگر است و یکی از کارکردهای مجمع تقریب مذاهب ارتقای احترام‌ متقابل مذاهب نسبت به یکدیگر است و تحکیم اخوت بین امت اسلامی از دیگر کارکردهای آن است‌. رئیس‌جمهور با بیان اینکه مهم‌ترین مساله امت اسلامی، امروز مساله فلسطین است، اظهار کرد: امام خمینی(ره) بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی ایران فرمودند فلسطین مساله اول جهان اسلام است و آزادی قدس شریف دارای اولویت در جهان اسلام است و این اجتماع برای پرداختن به مهم‌ترین مساله جهان اسلام یعنی فلسطین شکل گرفته است. وی افزود: امروز مساله فلسطین از مساله اول جهان اسلام به مساله اول جهان بشریت تبدیل شده است. رئیسی تاکید کرد: تفکر و جریان ایستادگی و مقاومتی که در لبنان، فلسطین، سوریه، عراق و یمن شکل گرفت، تفکری است که می‌گوید در مقابل زیاده‌خواهی و ظلم و تعدی، تنها راه «مقاومت و ایستادگی» است. وی با بیان اینکه تنها منطق در مقابل طرف مقابل، مقاومت و ایستادگی است، گفت: اگر جریان ظالم‌، منطق گفت‌وگو و مذاکره را برنمی‌تابد، تنها منطق در برابر او قدرت و ایستادگی و مقاومت است. رئیس‌جمهور تصریح کرد: بارها بدون‌ لکنت اعلام کردیم در سیاست جمهوری اسلامی حمایت از فلسطین و گروه‌های مقاومت در دستور کار قرار دارد، مگر می‌توان بی‌تفاوت بود نسبت به مردمی که در جای جای جهان‌ مورد ظلم قرار گرفته‌اند. باید از کسی که از خود، دین و خانواده خود دفاع مشروع می‌کند، حمایت شود.
***
دستگیری ۴ عامل اصلی حادثه‌ راسک
فرمانده کل انتظامی کشور از دستگیری عاملان حادثه‌ تروریستی راسک خبر داد و گفت: ۴ عامل اصلی حادثه‌ راسک در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر شدند و همچنین تعدادی سلاح و تجهیزات برای ترور و مبالغی ارز نیز از جنایتکاران کشف و ضبط شد.
سردار احمدرضا رادان با اشاره به عملیات بزرگ و گسترده‌ مبارزه با تروریسم فراجا، از دستگیری عاملان حادثه‌ راسک خبر داد. وی گفت: ۴ عامل اصلی و دخیل در حادثه تروریستی راسک که در شب حادثه حضور داشتند و موجب شهادت چند تن از کارکنان پلیس شدند، دستگیر شدند. رادان در ادامه به تشریح آخرین اقدامات واحدهای عمل‌کننده فراجا در مبارزه با تروریسم پرداخت و افزود: پس از حادثه راسک، این قول را به ملت عزیز ایران دادم که انتقامی جانکاه از تروریست‌ها خواهیم گرفت و شایسته است اعلام کنم واحدهای عمل‌کننده پلیس در مبارزه با تروریسم طی چند روز گذشته به توفیقات قابل توجهی دست یافتند. به گفته رئیس پلیس کشور، ۴ عامل اصلی حادثه‌ راسک را در عملیاتی غافلگیرانه زنده و سالم دستگیر کردیم که موجب شوک و ضربه‌ روانی به گروهک‌ معاند شد. آنها تصور می‌کردند از رصد اطلاعاتی ما خارج شده‌اند. همچنین تعدادی سلاح و تجهیزات برای انجام ترور و مبالغی ارز از جنایتکاران کشف و ضبط شد. رادان با بیان اینکه به رده‌های مرتبط در فراجا ابلاغ شد تا مستندات بلافاصله و با تکمیل تحقیقات در اختیار افکار عمومی قرار گیرد،  افزود: به اطلاعات خوبی درباره دستگیری سایر عوامل و آمران حادثه‌ راسک رسیده‌ایم و ریشه‌ تروریسم را به اذن‌الله خواهیم سوزاند.
***
سخنگوی شورای نگهبان:
تعدادی از عدم تأییدها و عدم احرازها تأیید شدند
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره ادعای برخی جریانات سیاسی درباره رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان به دلیل نقد دولت یا دستگاهی دیگر تاکید کرد: نه انتقاد از دولت و نه انتقاد از دستگاه‌ها و نه انتقاد حتی از شورای نگهبان دلیل رد صلاحیت نیست و ما در میان تایید صلاحیت‌شدگان افرادی را داریم که مکررا به شورای نگهبان انتقاداتی را وارد می‌کنند. الحمدلله تمام جریانات سیاسی در انتخابات حضور دارند و تعداد تایید صلاحیت‌شدگان بالاست و به این تعداد نیز اضافه خواهد شد. در بررسی صلاحیت‌ها هنوز مرحله اظهار نظر شورای نگهبان باقی است.
هادی طحان‌نظیف در توصیه‌هایی به جریانات سیاسی کشور تاکید کرد: انتخابات در درجه اول امری ملی و نه جناحی و گروهی است و دارای ابعادی بین‌المللی و آثاری برای کشور است، لذا همه جریانات سیاسی باید مسائل مربوط به منافع ملی و اتحاد و انسجام را در عین وجود رقابت‌های انتخاباتی مورد توجه قرار دهند. همچنین احزاب و گروه‌ها باید کارنامه سوابق خود را به مردم ارائه دهند و برنامه‌های پیش‌ روی خود را به مردم بگویند؛ اگر این اتفاقات بیفتد و در فضایی با رعایت اخلاق انتخاباتی رخ دهد، فضا برای رقابتی گرم و پرشور و انتخابی آگاهانه‌ فراهم می‌شود. وی در پاسخ به پرسشی درباره بررسی شکایات در شورای نگهبان دربار وضعیت صلاحیت داوطلبان با تاکید بر اینکه صرفا چند روز است فرصت یک ماهه شورای نگهبان در این باره آغاز شده است، گفت: با اینکه چند روز از شکایات افراد در شورای نگهبان نگذشته‌ است، تعدادی از عدم تاییدها و عدم احرازها به تایید تبدیل شده‌اند که جزئیات آن بعدا اعلام می‌شود.

Page Generated in 0/0057 sec