printlogo


کد خبر: 275158تاریخ: 1402/10/26 00:00
اخبار

«می‌خواهم میوسوف را ملاقات کنم» روی صحنه عمارت ارغوان
نمایش «می‌خواهم میوسوف را ملاقات کنم» به کارگردانی آروشا چلاجور و تهیه‌کنندگی فرشاد چلاجور از ۱۴ دی ساعت ۲۱ در سالن شماره یک عمارت ارغوان روی صحنه رفته است. در خلاصه این نمایش آمده است: هتلی که افراد معروفی در آن هستند و شخصی معمولی (زائیت شوف) برای ورود به این هتل و دیداری بسیار مهم با آقای میوسوف (یکی از میهمان‌های برجسته و دولتی) مجبور می‌شود خود را به جای شوهر معروف‌ترین چهره زن آن دوران (کلاوا ایگنیاتیوک) جا بزند که این تازه شروع کشمکش‌های جذاب و در عین حال کمیک این نمایش است. در این نمایش الناز سعیدبسطامی، سامان ‌شکیبا، فائقه ‌مجیدی، مهدی رجایی‌بروجنی، مرتضی ‌دلداده، حدیث سرچشمه‌پور، آروشا چلاجور، آرام ‌محمدخانی، یزدان ‌نیری، علی ‌هیربدیان و محبوبه ستاری به ایفای نقش می‌پردازند. عوامل دیگری که در این نمایش نقش دارند، عبارتند از مشاور کارگردان: مهدی رجایی، طراح لباس: آرام ‌محمدخانی، طراح صحنه و دکور: سامان ‌شکیبا و مرتضی ‌دلداده، موسیقی: افشین ‌محسنی، گریم: سونیا ‌دهقانی، نور و صدا: فرشاد ‌زارعی و سوگل گردان، عکاس: اشکان زالی ایلیا یعقوبی، عکاس و مشاور رسانه: فهیمه ‌علی ‌بیگی.
نمایش «می‌خواهم میوسوف را ملاقات کنم» تا 6 بهمن در عمارت ارغوان اجرا می‌شود.
***
«برمودا» از ۳۰ دی به تلویزیون می‌آید
«برمودا» به میزبانی کامران نجف‌زاده پخش خود را از شنبه ۳۰ دی در شبکه نسیم آغاز می‌کند. این تاک‌شو برای نخستین بار کامران نجف‌زاده را به عنوان یک مجری به مخاطب خود معرفی می‌کند. او همچنین سرپرستی گروه نویسندگان برنامه را هم برعهده دارد. میهمان‌های نجف‌زاده از ناگفته‌های زندگی خود می‌گویند و موازی با صحبت‌های عمیق و حتی گاهی غافلگیرکننده، فضایی فانتزی، شاعرانه و حتی طنز را نیز در این برنامه تجربه می‌کنند. این برنامه با شعار «به وقت پیدا شدن» از شنبه ۳۰ دی پخش خود را آغاز می‌کند و 3 ‌شب در هفته یعنی شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۰ راهی شبکه نسیم می‌شود. محسن نجفی‌سولاری و کامران شهریوری تهیه‌کنندگی و فواد صفاریان‌پور کارگردانی «برمودا» را برعهده دارند.
***
دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر ۲۸ دی افتتاح می‌شود
دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر به همراه نمایش آثار برگزیده پنجشنبه ۲۸ دی از ساعت ۱۴ با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن کاخ موزه هنرهای زیبای مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد افتتاح می‌شود. دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر از جمعه ۲۹ دی آغاز می‌شود و تا چهارشنبه ۴ بهمن ادامه دارد. ساعت بازدید از نمایش آثار این دوره از جشنواره شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و روز جمعه از ساعت ۹ تا ۱۹ است. از آنجا که محل برگزاری این دوره از جشنواره در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد بوده اما ورود برای محل، رایگان و به واسطه ارائه شماره کد ملی و شماره تلفن همراه امکانپذیر است. همچنین آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر پنجشنبه ۵ بهمن ساعت ۱۹ تا ۲۲ با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی‌آبادی وزیر صمت در تالار وحدت برگزار می‌شود. بر اساس اعلام دبیرخانه جشنواره، بیش از یکهزار و سیصد اثر ارسال شده است. داوری‌ها از شامگاه دوشنبه ۲۵ دی آغاز شد و شامگاه سه‌شنبه ۲۶ دی به پایان می‌رسد.
صاحبان آثار از ۱۰ بهمن تا ۱۰ اسفند فرصت دارند تا آثار ارسالی‌شان را از دبیرخانه دریافت کنند. در ایام جشنواره یک مستند با موضوع قاچاق پوشاک اکران و سپس نشستی تخصصی با حضور کارگردان آن برگزار می‌شود.
***
سریال «آسوده‌باش» آماده پخش شد
سریال «آسوده‌باش» به کارگردانی حسن حج‌گزار و تهیه‌کنندگی امیر رحیم‌زاده با اتمام مراحل فنی در حال حاضر آماده پخش شده است و سازندگان قصد دارند نخستین قسمت از این سریال را همزمان با سالروز درگذشت زنده‌یاد شهرام عبدلی از یکی از پلتفرم‌های داخلی پخش کنند. «آسوده‌باش» آخرین نقش‌آفرینی شهرام عبدلی در عرصه بازیگری محسوب می‌شود. این بازیگر زمانی که گروه تولید پس از اتمام تصویربرداری برای استراحت به هتل مراجعه کرده بودند، بر اثر سکته مغزی به دیار باقی شتافت. فاطمه گودرزی، میرطاهر مظلومی، پرویز فلاحی‌پور، نفیسه روشن، آرام جعفری، امیر غفارمنش، حسن اسدی، شهنام شهابی، مجید شهریاری، رضا توکلی، اصغر سمسارزاده، پوراندخت مهیمن، سعیده عرب و تعدادی از هنرمندان تئاتر و سینمای خراسان رضوی و مشهد مقدس دیگر بازیگران این سریال هستند. در خلاصه داستان «آسوده‌باش» با مضمون اجتماعی آمده است: عمارتی اصیل و ریشه‌دار، شانه به شانه، نذر زوار حرم می‌شود ولی حالا این عمارت به دست وراثی افتاده که تصمیم دیگری گرفته‌اند.
***
پویش کتابخوانی «ملک سلیمان» آغاز شد
پویش کتابخوانی، داستان‌نویسی و نمایشنامه‌نویسی «ملک سلیمان» به مناسبت گرامیداشت شهدای کرمان و شهید حاج‌قاسم سلیمانی با محوریت کتاب‌های «من قاسم سلیمانی‌ام» نوشته مصطفی شاهکرم و «آورتین» نوشته بهزاد دانشگر از انتشارات ستارگان درخشان، توسط حوزه هنری کودک و نوجوان با مشارکت مرکز رسانه‌ کتاب «پنج و هفت» و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور آغاز شد.

Page Generated in 0/0061 sec