printlogo


کد خبر: 275164تاریخ: 1402/10/26 00:00
در عملیات ضدصهیونیستی در تل‌آویو ۲۰ صهیونیست کشته و زخمی شدند
وحشت در قلب صهیونیست‌ها

گروه بین‌الملل: منابع اسرائیلی روز گذشته خبر دادند در جریان عملیات‌های ضدصهیونیستی در شهرک «رعنانا» واقع در شمال شرق تل‌آویو، 18 صهیونیست زخمی و یک نفر هم کشته شده است. منابع خبری اسرائیلی و فلسطینی از وقوع 2 عملیات علیه شهرک‌نشینان صهیونیست در شهرک «رعنانا» واقع در شمال شرق تل‌آویو خبر دادند. گفته می‌شود در پی این عملیات‌ها، ۱۹ اسرائیلی زخمی شدند که حال ۳ نفر از آنان بشدت وخیم است. این عملیات‌ها در قالب زیرگیری با خودرو و حمله با سلاح سرد بوده است. برخی منابع صهیونیست خبر دادند در 5 منطقه از رعنانا عملیات انجام شده است.
آلموگ بوکر، خبرنگار شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی می‌گوید این عملیات‌ها در ۳ منطقه رخ داده است. بسیاری از منابع اسرائیلی این عملیات را «حادثه غیرعادی» توصیف کرده و گفتند باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام شود.
شبکه ۱۳ اسرائیل خبر داد این عملیات در ۳ منطقه از رعنانا انجام شده است. پلیس اسرائیل هم این عملیات را غیرعادی بیان کرد و گفت همچنان در حال تحقیقات است.
شهردار رعنانا از صهیونیست‌های حاضر در این شهرک خواست به هیچ عنوان از منازل خود خارج نشوند. پلیس اسرائیل از ساکنان این منطقه و تل‌آویو خواست به دستورات نیروهای امنیتی عمل کنند. شبکه ۱۴ اسرائیل نیز اذعان کرد: یک نفر از افراد زخمی، کشته شده است و وضعیت 4 نفر دیگر هم وخیم است. در حال حاضر، نیروهای امنیتی اسرائیلی با بستن محل حادثه اجازه عبور و مرور در این منطقه را نمی‌دهند. مرکز اورژانس اسرائیل نیز تایید کرد که در ۲ عملیات زیرگیری با خودرو و حمله با سلاح سرد در شهرک رعنانا در شمال تل‌آویو، 11 نفر زخمی شدند. 
روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از پلیس اسرائیل نوشت: یک اتفاق استثنایی در شهرک رعنانا رخ داده است. شهردار شهرک صهیونیست‌نشین رعنانا از شهرک‌نشینان اسرائیلی خواسته از خانه‌های خود خارج نشوند. رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز گزارش داد یک مظنون با چاقو به شهرک‌نشینی در شهر راعنانا حمله کرد و  سوار خودروی او شد و دست‌کم در 2 نقطه دیگر عملیات زیرگیری با خودرو انجام داد. رسانه‌های صهیونیستی از بازداشت یک فلسطینی ساکن الخلیل در این ارتباط خبر دادند ولی به هویت فرد دستگیر شده اشاره‌ای نکردند.
برخی منابع عبری اما اعلام کردند عاملان عملیات ضدصهیونیستی در رعنانا، محمود و احمد زیدات از روستای بنی‌نعیم در نزدیکی الخلیل در کرانه باختری هستند.
* حماس: عملیات رعنانا پاسخی طبیعی به قتل‌عام اشغالگران است
جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در واکنش به عملیات ضدصهیونیستی روز گذشته اعلام کرد: عملیات رعنانا یک عملیات چریکی و پاسخی طبیعی به کشتارهای اشغالگران اسرائیلی و تجاوزات مستمر آنها علیه مردم فلسطین است. حماس خواستار بسیج مبارزان فلسطینی در سراسر کرانه باختری برای تشدید مبارزه تا شکست کامل صهیونیست‌ها و پایان اشغالگری آنها شد.
* آحارانوت: پیش از شکست و فروپاشی داخلی به جنگ پایان دهید
در همین حال روزنامه یدیعوت آحارانوت رژیم صهیونیستی به‌ مناسبت صدمین روز آغاز جنگ غزه به رهبران این رژیم توصیه کرد پیش از ثبت یک شکست بزرگ و فروپاشی داخلی، به همین قدر از جنگ اکتفا کنند و آن را پایان دهند. این روزنامه نوشت: اسرائیل 2 راه سخت و بد و بدتر پیش ‌روی خود می‌بیند؛ یا باید به جنگ فرسایشی و هزارتو با حماس ادامه دهد و فقط منجر به تقویت این گروه شود یا آنکه شرایط آن را بپذیرد و باز هم باعث تقویت حماس شود. در این گزارش آمده است: بعد از گذشت 100 روز از آغاز جنگ، عزم مبارزه وجود دارد اما کنار آن احساس نگرانی و وحشتی هم ما را در بر گرفته است، چون هیچ یک از اهداف اصلی اعلام‌شده از این جنگ محقق نشده‌اند؛ نه خبری از سرنگونی حماس است و نه هیچ یک از اسرا بازگشته‌اند، نتیجه این فرآیند هم توسعه تدریجی شرایط مبهمی است که نگاه سیاسی و نظامی نامفهومی را میان اکثریت جامعه صهیونیست به وجود آورده است که می‌تواند فاجعه‌بار هم باشد. این جنگ می‌تواند به یک جنگ فرسایشی بی‌پایان تبدل شود.

Page Generated in 0/0060 sec