printlogo


کد خبر: 275166تاریخ: 1402/10/26 00:00
اخبار

بحران تیم‌ ملی عربستان در جنجالی‌ترین نشست جام ملت‌ها
روبرتو مانچینی در یک نشست خبری شلوغ و نسبتا طولانی، صحبت‌های عجیبی را درباره دلایل حذف چند ستاره مطرح تیم‌ ملی عربستان به زبان آورد. تیم ملی عربستان نخستین بازی خود در جام ملت‌های 2023 قطر را با جدال مقابل عمان آغاز می‌کند. پس از اعلام لیست نهایی سعودی‌ها و کنار گذاشته شدن چند نام مهم و در صدر آنها نواف العقیدی، گلر النصر، همه در انتظار پاسخ مانچینی به این تصمیم بودند. این نشست خبری با حضور پرتعداد خبرنگاران برگزار شد که موضوع اصلی این کنفرانس، حذف چند ستاره مطرح از فهرست نهایی تیم‌ ملی بود؛ بازیکنانی چون نواف العقیدی، سلمان الفرج و سلطان الغنام که توسط روبرتو مانچینی کنار گذاشته شدند. مانچینی درباره تصمیمات جنجالی‌اش درباره حذف نواف العقیدی، سلمان الفرج و سلطان الغنام گفت: این بازیکنان بودند که نمی‌خواستند به تیم‌ ملی بپیوندند، نه من. سلمان الفرج در اردوی اول، کسی بود که گفت نمی‌خواهد در بازی‌های دوستانه شرکت کند. سلطان الغانم و نواف العقیدی هم به من گفتند نمی‌خواهند به تیم‌ ملی بیایند. بازیکنان نباید تصمیم بگیرند که بازی کنند یا نه. وی ادامه داد: سلطان الغنام گفت از بازی در تیم‌ ملی راضی نیست. نواف العقیدی نیز به من گفت مشکلی برای حضور در تمرینات ندارد ولی 3 روز پیش به مربی دروازه‌بانان گفت اگر در ترکیب اصلی حضور نداشته باشد، نمی‌خواهد در اردوی تیم‌ ملی بماند. هیچ‌کس نمی‌داند چه کسی بازی می‌کند، همه کسانی که به اینجا می‌آیند، نماینده تیم‌ ملی هستند. سرمربی عربستان افزود: سلمان الفرج نمی‌خواست به تیم ملحق شود و ما خیلی با او صحبت کردیم. لیست اولیه ما 50 بازیکن بود و 30 بازیکن آوردیم، چون اردوی 2 هفته‌ای داشتیم و ممکن بود بازیکنی مصدوم شود اما محمد مران، هزازی و الغنام گفتند از ماندن در تیم‌ ملی راضی نیستند و به همین دلیل اردو را ترک کردند. مانچینی در پایان درباره تیم‌های مدعی قهرمانی نیز گفت: تیم‌های ژاپن، کره‌جنوبی، استرالیا و ایران، کشورهای مدعی قهرمانی هستند و بازیکنان باتجربه زیادی دارند اما ما برای کسب بهترین نتایج خواهیم جنگید. 
***
ادامه درخشش ستاره ایرانی در لیگ بسکتبال آلمان
بهنام یخچالی در شب پیروزی تیم بسکتبال گلادیاتور تریر، بار دیگر برای تیم خود خوش درخشید. به گزارش ایسنا، در هفته هفدهم لیگ بسکتبال Pro A آلمان، تیم «گلادیاتور تریر» موفق شد با نتیجه 77 - 84 تیم «فراپورت اسکای‌لاینر» را شکست داده و چهاردهمین برد فصلش را کسب کند. در این دیدار که با برتری ۷ امتیازی «گلادیاتور تریر» به پایان رسید، بهنام یخچالی، ستاره ایرانی تریر موفق شد ۱۶ امتیاز، ۲ پاس گل، ۵ ریباند و ۲ توپ‌ربایی را به نام خود ثبت کند تا با تاثیرگذاری ۱۸، بار دیگر برای تیم خود خوش بدرخشد. کوارترهای اول و دوم این دیدار به ترتیب با نتایج ۱۸-۲۳ و ۱۶-۱۹ به سود گلادیاتورها پایان یافت تا با وجود تساوی ۲۳-۲۳ در کوارتر سوم و شکست ۲۰-۱۹ در کوارتر چهارم، نهایتا تریر پیروز این بازی شود. تیم «گلادیاتور تریر» به واسطه کسب این پیروزی با ۱۴ برد، ۳ باخت و ۲۸ امتیاز از ۱۷ بازی، به خاطر تفاضل گل‌ کمتر از تیم «ینا»، در رده دوم جدول قرار دارد. 
***
مدیرعامل استقلال تبرئه شد
رأی پرونده مربوط به جعل امضای عضو پیشین هیات‌مدیره باشگاه استقلال از سوی دادسرای فرهنگ و رسانه صادر شد. پرونده جعل امضای عضو پیشین هیات‌مدیره باشگاه استقلال که در دادسرای فرهنگ و رسانه در حال رسیدگی بود، با قرار منع تعقیب بسته شد. علیرضا خانی، عضو سابق هیات‌مدیره استقلال با ادعای اینکه اثر انگشت و امضایش از سوی فرشید سمیعی، عضو هیات‌مدیره جعل شده است، از سمیعی و همچنین علی خطیر، مدیرعامل باشگاه، شکایت کرده بود. قاضی پرونده بعد از بررسی شکایت عضو پیشین هیات‌مدیره، آن را صحیح ندانست و قرار منع تعقیب را برای خطیر و سمیعی صادر کرد.

Page Generated in 0/0055 sec