printlogo


کد خبر: 275168تاریخ: 1402/10/26 00:00
اتحاد هواداران ایران و فلسطین روی سکوها و شعار علیه رژیم غاصب صهیونیستی
فوتبال علیه جنگ

تیم ملی فوتبال ایران که یکی از مدعیان قهرمانی هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیاست، در نخستین دیدار خود در مرحله گروهی این مسابقات برابر فلسطین به پیروزی پرگل دست یافت. دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین در هجدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا  در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی دوحه قطر برگزار شد که این دیدار با برتری ۴ بر یک ایران همراه شد. کریم انصاری‌فرد(۲)، شجاع خلیل‌زاده(۱۲)، مهدی قائدی(۳۸) و سردار آزمون(۵۵) برای ایران گل زدند. تامر صیام(6+45) هم برای فلسطین گل زد.
* شروع با یک دقیقه سکوت
دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین در حضور ۲۷ هزار تماشاگر و با یک دقیقه سکوت به خاطر احترام به شهدای غزه و همدردی با مردم مظلوم فلسطین آغاز شد. این اتفاق با پیشنهاد ایران و موافقت مسؤولان برگزاری جام ملت‌ها رخ داد. ملی‌پوشان کشورمان که از انگیزه و انرژی بالایی برای این دیدار برخوردار بودند، در دومین دقیقه بازی به گل رسیدند و در نخستین حمله جدی خود توسط کریم انصاری‌فرد دروازه حریف را باز کردند تا شروع توفانی در این دیدار داشته باشند. تیم ملی فوتبال ایران که در دقایق ابتدایی نمایشی هجومی داشت، در دقیقه ۱۲ از جناح راست صاحب یک ضربه ایستگاهی شد که ارسال زیبای سامان قدوس با حضور به موقع شجاع خلیل‌زاده درون محوطه جریمه و ضربه محکم این مدافع به گل دوم ایران تبدیل شد. تیم ملی ایران که دقایقی عطش گلزنی‌اش را از دست داده بود و فضا و گردش توپ را در اختیار حریف قرار داده بود، در دقیقه ۳۸ در یک ضدحمله سرعتی که از کریم انصاری‌فرد شکل گرفت و به جهانبخش رسید، با پاس زیبای این بازیکن به مهدی قائدی همراه شد تا بازیکن سابق استقلال با ضربه‌ای فنی دروازه حریف را برای بار سوم باز کند و مزد اعتماد قلعه‌نویی برای دعوتش به تیم‌ ملی را بدهد. در شرایطی که بازی به دقیقه آخر وقت اضافه در نیمه اول رسیده بود، خطای مجید حسینی روی بازیکن حریف یک ضربه ایستگاهی به فلسطین داد که این ارسال در یک رفت و برگشت روی سر مهاجم حریف قرار گرفت و در حالی که بیرانوند غافلگیر شده بود، دروازه ایران باز شد. سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران پس از آنکه تیمش در نیمه اول یک گل از فلسطین دریافت کرد، به دنبال اضافه کردن به تعداد گل‌ها بود و به همین خاطر ۲ مهاجم تازه‌نفس را به زمین فرستاد تا زوج مهدی طارمی و سردار آزمون شکل بگیرد و محمد محبی هم به جای قائدی وارد زمین شد. در شرایطی که ملی‌پوشان ایران برای رسیدن به گل‌های بیشتر نبض بازی را در اختیار گرفته بودند، در دقیقه ۵۵ همکاری عالی بازیکنان ایران توپ را به سردار آزمون رساند تا این بازیکن چند دقیقه بعد از ورودش به زمین زننده چهارمین گل تیم‌ ملی ایران باشد. تیم ملی ایران که برای صدرنشینی و صعود مقتدرانه از گروه خود به پیروزی با گل‌های پرتعداد در این دیدار نیاز داشت، حملاتش را روی دروازه فلسطین حفظ کرد اما عجله برای رسیدن به گل تمرکز را از ملی‌پوشان گرفته بود تا اکثر موقعیت‌ها به ثمر ننشیند.
* فریاد «غزه غزه» تماشاگران در ورزشگاه
صرف‌نظر از نتیجه بازی ایران- فلسطین، این جبهه مقاومت بود که برنده این بازی شد. همدلی بین هواداران و بازیکنان 2 تیم، خوشحالی نکردن شجاع خلیل‌زاده پس از گل دوم، خوشحالی طرفداران 2 تیم پس از گل فلسطین و هیجان گزارشگران عربی پس از این گل همه و همه این مسابقه را به فستیوالی در حمایت از فلسطین تبدیل کرد. این روز تا سال‌ها یاد همه‌ مسلمانان می‌ماند.
* اتحاد تماشاگران علیه رژیم غاصب
یکی از نکات ویژه و برجسته بازی، اتحاد مثال‌زدنی تماشاگران ایران و فلسطین بود به طوری که بعد از تنها گل تیم‌ ملی فلسطین، تماشاگران ایرانی هم آنها را تشویق کردند که با واکنش مثبت بازیکنان فلسطینی همراه بود، البته یکی از اتفاقات ویژه این بازی شعار هواداران 2 تیم علیه رژیم غاصب صهیونیستی بود. در طول دقایق بازی بارها شعار مرگ بر اسرائیل به صورت عربی در ورزشگاه سر داده شد. شبکه کاس قطر در فیلم‌هایی کوتاه این صحنه‌ها را ثبت کرد که شعار «الموت لاسرائیل» بارها از سوی هواداران 2 تیم سر داده شد. 
* حمایت از آرمان فلسطین در کانون توجه رسانه سعودی در بازی ایران
رسانه سعودی از زاویه خاصی به دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و فلسطین در جام ملت‌های آسیا در قطر نگاه کرد. سایت اسپورت عربستان در بخشی از گزارش کوتاهش پیرامون دیدارهای روز دوم جام ملت‌های آسیا با اشاره به بازی تیم‌های ملی ایران و فلسطین در گروه C نوشت: این بازی با حضور تعداد زیادی از هواداران فلسطینی روی سکوها برگزار شد. این هواداران با در دست داشتن پرچم بزرگ فلسطین مشتاقانه با پیام‌های ویژه‌ای از آرمان‌های کشورشان دفاع کردند. سایت اسپورت عربستان همچنین یادآورد شد: پرچم‌های فلسطین سکوهای ورزشگاه‌های قطر را تزئین می‌کنند.
* قلعه‌نویی: فلسطین خیلی تیم خوبی بود
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران پس از پیروزی پرگل تیمش برابر فلسطین از کیفیت این دیدار ابراز نارضایتی کرد و گفت: شانس آوردیم در همان دقایق ابتدایی بازی به گل برتری دست یافتیم. امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بعد از بازی گفت: نخستین بازی در چنین تورنمنت‌هایی سخت است. با اینکه به پیروزی رسیدیم و از نتیجه راضی هستم اما از کیفیت بازی راضی نیستم. سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران ادامه داد: فلسطین تیم خیلی خوبی بود و ما شانس آوردیم در دقیقه یک به گل رسیدیم. اگر زمان می‌گذشت شرایط برای ما سخت‌تر می‌شد. به هر حال از نتیحه راضی هستم و خدا را شکر می‌کنم. امیر قلعه‌نویی در ادامه خاطرنشان کرد: توقع داریم کیفیت بازی ما بالاتر برود. تا فردا باید شاد باشیم و سپس به فکر بازی با هنگ کنگ باشیم. ما باید تمام بازی‌ها را شبیه فینال ببینیم. قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما روی اشتباه سعید عزت‌الهی روی گلی که خوردیم بیرانوند را آرام کردید اما اشتباهات خط دفاع در نیمه دوم 2 بار دیگر ادامه داشت، گفت: چیزی در فوتبال مد شده که خصوصا دروازه‌بانان دنبالش هستند و آن هم کلین‌شیت است. روی آن گل هم من عصبانی شدم و هم بیرانوند! امیر قلعه‌نویی در پایان گفت: اگر دقت کرده باشید وقتی 2 مهاجم بیرون کشیدیم 2 مهاجم دیگر وارد زمین کردیم. در چنین شکلی از بازی هم  هزینه می‌دهیم. به هر حال وقتی در یک بازی 5 گل زده می‌شود همه راضی هستند.

Page Generated in 0/0077 sec