printlogo


کد خبر: 275182تاریخ: 1402/10/26 00:00
اخبار

وزیر کشور:
آشنایی جوانان با دفاع‌ مقدس در بی‌اثر کردن نقشه‌های دشمنان موثر است
وزیر کشور گفت: آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی‌های دفاع‌ مقدس تاثیر زیادی بر نگرش‌ها در سطح جامعه دارد و در بی‌اثر کردن نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان کشور تأثیر مهمی خواهد داشت.
احمد وحیدی در نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور با بیان اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع‌ مقدس، گفت: این یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و پشتوانه بزرگ کشور است. وی دفاع‌ مقدس را عنصر اقتدار و عزت‌آفرین و تاریخی دانست و تاکید کرد همه فرزندان ایران باید به افتخارات این دفاع به خود ببالند. وحیدی با اشاره به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ ترکمانچای که از آن به تلخی یاد کردند، گفت: باید به گونه‌ای کار شود که افتخارات دفاع‌ مقدس ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ سال آینده در ذائقه مردم حفظ شود.
وزیر کشور یکی از دلایل کم‌رنگ شدن هویت در بین برخی جوانان کشور را قطع ارتباط با تاریخ نورانی انقلاب اسلامی و دفاع‌ مقدس دانست و افزود: آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی‌های دفاع‌ مقدس تاثیر زیادی بر نگرش‌ها در سطح جامعه دارد و در بی‌اثر کردن نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان کشور نقش مهمی خواهد داشت. وحیدی حوادث جاری در منطقه را ادامه دفاع‌ مقدس توصیف و تصریح کرد: امروز با تحولاتی که در غزه، یمن و عراق و سایر نقاط جریان دارد، می‌بینیم آن پیام‌های امام(ره) که فرمودند با این دفاع‌ مقدس انقلاب را به دنیا صادر کردیم، به طور عینی محقق شده است. وی تحکیم هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را در کشور یک امر مهم و وظیفه حساس خواند و اضافه کرد: این هویت انقلابی از هویت دفاع‌ مقدس است و در همه حوزه‌ها باید به عنوان یکی از حرکت‌های بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شود. وزیر کشور بر توجه ویژه به حرکت راهیان نور تاکید کرد و گفت: هویت‌سازی از جمله اهداف این سفرهای تبیینی است و باید یک گام جلوتر به سمت هویت‌سازی برای روستاها و شهرهای‌مان در ارتباط با دفاع‌ مقدس برویم.
***
دولت نگاه بدون تبعیض به اقلیت‌ها دارد
معاون اجرایی رئیس‌جمهور و سرپرست نهاد ریاست‌جمهوری در دیدار صمیمانه با نماینده مسیحیان ارمنی تهران و شمال ایران در مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای خلیفه‌گری ارامنه، رئیس مجمع خلیفه‌گری ارامنه، روحانیون کلیسا و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران، هنرمندان، ورزشکاران و دانشجویان مسیحی در ایام میلاد حضرت عیسی(ع)، ضمن تبریک آغاز سال نو میلادی تصریح کرد: افتخار می‌کنیم که در کشورمان، ادیان و مذاهب مختلف در کنار مسلمانان با صلح و محبت زندگی می‌کنند. 
محسن منصوری گفت: دولت سیزدهم بدون نگاه تبعیض‌آمیز، حل مسائل و مشکلات اقلیت‌های دینی و مذهبی از جمله جامعه ارامنه را با نگاهی مثبت دنبال می‌کند. 
وی افزود: رئیس‌جمهور به پیروان مذاهب مختلف توجه ویژه‌ای دارند؛ رئیسی در پیگیری مسائل اقلیت‌های مذهبی نگاهی بدون تبعیض، مثبت و باز دارند. معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: دشمنان تمام تلاش خود را برای کارشکنی در مسیر پیشرفت جمهوری اسلامی انجام می‌دهند اما عزم دولت کار جدی، جهادی و تلاش و پیگیری برای حل مسأله است. منصوری خاطرنشان کرد: امروز مسأله اصلی جوامع اسلامی، دعوای حق و باطل است؛ ما در حمایت از جریان مقاومت با همه ادیان الهی اتفاق نظر داریم، گرچه دشمن هم نهایت تلاش خود را برای ضربه زدن در همه ابعاد انجام می‌دهد.
***
رئیس‌جمهور به فیروزکوه و دماوند سفر می‌کند
استاندار تهران گفت: رئیس‌جمهور در ادامه سفرهای خود به شهرستان‌های استان تهران، پنجشنبه ۲۸ دی به فیروزکوه و دماوند سفر می‌کند.
علیرضا فخاری در این باره اظهار کرد: حضور رئیس‌جمهور برکاتی از جمله مشکل‌گشایی و گره‌گشایی برای این شهرستان‌ها دارد که باید از این ظرفیت و امکان به‌خوبی استفاده شود. 
وی ادامه داد: بازدید رئیس‌جمهور از برخی پروژه‌های شهرستان، دیدار با اقشار مختلف مردم، حضور در جلسه شورای اداری شهرستان و پیگیری اجرای مصوبات شورای اداری استان از اهداف عمده این سفر است. 
فخاری با بیان اینکه حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی توجه خاصی به سفرهای استانی و ارتباط نزدیک با توده‌های مردم دارد، یادآور شد: رئیس‌جمهور پیش‌تر به سایر شهرستان‌ از جمله شهریار، پرند، رودهن، و ورامین سفر کرده بود و با سفر به دماوند و فیروزکوه عملا در همه شهرستان‌های استان حضور یافته است.
***
سخنگوی وزارت امور خارجه:
جنایات در غزه مانع فروپاشی رژیم آپارتاید نخواهد شد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان به مناسبت یکصدمین روز جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، در فضای مجازی نوشت: «یکصد هزار قربانی فلسطینی (شامل بیش از ۲۳ هزار شهید و بیش از ۶۰ هزار مجروح) در نتیجه یکصد روز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، سابقه‌ای سیاه، ننگین و شرم‌آور را برای همیشه در صفحات تاریخ و در محکمه وجدان‌های بشری برای رژیم جعلی اسرائیل و دولت آمریکا به ثبت رسانده است». 
ناصر کنعانی افزود: «اکنون دستان رژیم صهیونیستی از کمترین دستاورد راهبردی خالی است و این جنایات هرگز نجات‌بخش رژیم آپارتاید از خطر فروپاشی نخواهد بود و چیزی جز سراشیبی سقوط برای رژیم و سرافکندگی و مسؤولیت بین‌المللی برای حامیان شناخته‌شده آن نخواهد افزود. آینده از آن فلسطین و ملت مظلوم اما صبور و مقاوم آن است».

Page Generated in 0/0068 sec