printlogo


کد خبر: 275186تاریخ: 1402/10/26 00:00
جانشین فرمانده انتظامی کل کشور:
دستور حمله به راسک از خارج صادر شد

گروه سیاسی: جانشین فرمانده انتظامی کل کشور درباره جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی راسک گفت: در اعترافاتی که 4 تروریست دستگیر شده داشتند، مشخص شد از خارج دستور می‌گرفتند و هنوز دستگیری سایر متهمان ادامه دارد. سردار سرتیپ پاسدار قاسم رضایی ظهر روز گذشته در حاشیه بازدید از نمایشگاه کشفیات پلیس سیستان و بلوچستان در طرح رعد درباره جزئیات حمله تروریستی به مقر انتظامی در جمع خبرنگاران افزود: در حمله تروریستی که به مقر انتظامی راسک شد، با یک اقدام پنهانی روبه‌رو بودیم به نحوی که  ۹۰ درصد اقدامات تروریستی پنهانی انجام می‌شود و حتما رده آشکار آسیب‌پذیر است. وی با بیان اینکه پس از این حمله دستگیری فوری تروریست‌ها در دستور کار نیروهای امنیتی و انتظامی قرار گرفت، افزود: دستگیری ۴ نفر از عاملان اصلی حمله تروریستی ‌با رصد اطلاعاتی و جانفشانی انجام شد. جانشین فرمانده انتظامی کل کشور با بیان اینکه در اعترافاتی که این 4 نفر داشتند، مشخص شد از خارج دستور می‌گرفتند و هنوز دستگیری سایر متهمان ادامه دارد، تصریح کرد: این 4 نفر از سارقان سابقه‌دار بودند و اقدامات غیرقانونی فراوانی داشتند.
جانشین فراجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سلاح‌های غیرمجازی که در دست مردم است، تصریح کرد: سلاح غیرمجاز خودش مبدا یکسری جرم‌هاست و از مردم انتظار داریم درباره کسانی که سلاح غیرمجاز دارند اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم این سلاح‌ها را جمع کنیم.
* سردار رادان به چین می‌رود
فرمانده کل انتظامی کشور که به تاجیکستان سفر کرده است، از سفر به چین با هدف بررسی همکاری‌های انتظامی و امنیتی تهران و پکن خبر داد.
سردار احمدرضا رادان در شهر دوشنبه با مقامات وزارت کشور تاجیکستان دیدار و گفت‌وگو کرد. وی با اشاره به اشتراکات فرهنگی، زبانی و تاریخی ایران و تاجیکستان، آن را زمینه‌ساز همکاری‌های 2 کشور در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و همچنین انتظامی و امنیتی دانست و گفت: در حوزه‌های انتظامی و امنیتی نیز تهران و دوشنبه دارای اشتراکاتی هستند؛ ایران از وجود تروریسم رنج می‌برد و تاجیکستان هم نگران وجود تروریسم است. این موضوع می‌تواند به وجود مرزهایی مرتبط باشد که گاهی از آن ناحیه می‌تواند مشکلاتی حادث شود. رادان تعامل با کشورهای منطقه بویژه کشورهای همسایه را از اولویت‌های پلیس عنوان کرد و گفت: در ادامه سفر به دعوت وزیر امنیت عمومی چین عازم این کشور هستیم تا ظرفیت‌های همکاری در حوزه انتظامی و امنیتی را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

Page Generated in 0/0060 sec