printlogo


کد خبر: 275187تاریخ: 1402/10/26 00:00
پاسخ رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به برخی شبهات درباره حمله به پایگاه عین‌الاسد
بعد از جنگ دوم جهانی بی‌سابقه بود

گروه سیاسی: رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری با اشاره به شبهاتی که درباره حمله به عین‌الاسد مطرح می‌شود، گفت: ما یک حمله‌ای به عین‌الاسد داشتیم، حال بعضی‌ها بدون تحلیل دقیق اعلام می‌کنند اصلا حمله‌ای در کار نبوده است، اصلا مساله حمله به عین‌الاسد این نبود که چه تعداد نظامی آمریکایی در این حمله کشته می‌شوند، حال فرض کنید آمریکایی‌ها اعلام می‌کردند ۱۱۰ نفر از آنها ضربه شدید مغزی شدند، در این باره باید گفت آمریکایی‌ها هیچ‌گاه تلفات خود را اعلام نمی‌کنند، همان موقع هم اعلام شد تلفات گفته نمی‌شود.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی رستمی تعداد تلفاتی را که از آمریکایی‌ها در عین‌الاسد گرفته شد، مورد مهمی ندانست و عنوان کرد: مساله مهم این بود که برای نخستین‌بار بعد از جنگ دوم جهانی، پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور آن هم با اعلام رسمی مورد حمله قرار می‌گیرد؛ یعنی آن کشور می‌گوید حمله توسط من بوده است. رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها اظهار کرد: قبل از آن حمله، از سال ۱۹۴۵ که آمریکایی‌ها پیروز جنگ دوم جهانی شدند تا سال ۲۰۲۰، هیچ پایگاه نظامی آمریکا توسط یک کشور مورد حمله قرار نگرفته بود، مگر آنکه آمریکایی‌ها پاسخ خرد‌کننده به آن کشور داده بودند. 
رستمی با بیان اینکه ما 2 مورد حمله به آمریکایی‌ها توسط یک کشور داشته‌ایم، تصریح کرد: یکی از این 2 مورد جنگ آمریکا و عراق بود که دیدیم انتهای آن به کجا ختم شد و دیگری جنگ یوگسلاوی با آمریکا بود که آن هم دیدید به کجا رسید. بعد از آن هیچ کشوری با آمریکا درگیر نشده بود. وی ادامه داد: در عین‌الاسد جمهوری اسلامی اعلام می‌کند به پایگاه آمریکا حمله کرده و موشک‌ها را ما زده‌ایم. پیش از آن حمله، آمریکایی‌ها و شخص ترامپ رسما اعلام کرده بودند اگر تعرضی به منافع ما در منطقه شود، ۵۲ نقطه از ایران را خواهیم زد که این ۵۲ نقطه علاوه بر نقاط نظامی و اقتصادی، مناطق فرهنگی ایران از جمله حرم‌ها نیز خواهد بود.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها حمله به عین‌الاسد را یک سیلی بزرگ از جانب جمهوری اسلامی به آمریکایی‌ها دانست و گفت: اگر کسی خیال کند علیه آمریکایی‌ها اقدامی نشده، مناسبات بین‌المللی را نشناخته است، اقتدار و هیمنه‌ای که آمریکایی‌ها برای خودشان ایجاد کرده بودند را نشناخته است. رستمی در پایان تأکید کرد: انتقام سخت به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی عین‌الاسد نبود، بلکه اقدام جمهوری اسلامی در عین‌الاسد سیلی سخت به آمریکایی‌ها بود.

Page Generated in 0/0058 sec