printlogo


کد خبر: 275208تاریخ: 1402/10/27 00:00
دور دنیا

یمن یک کشتی دیگر را زد
منابع خبری گزارش کردند کشتی باری‌ای که روز سه‌شنبه توسط ارتش یمن در آب‌های دریای سرخ مورد حمله قرار گرفت، متعلق به یونان و از ویتنام به سمت اراضی اشغالی در حرکت بوده است. به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در وزارت کشتیرانی یونان گزارش داد یک کشتی باری متعلق به این کشور در سواحل یمن هدف موشک قرار گرفت. روزنامه انگلیسی تلگراف هم به نقل از منبعی نوشت کشتی یونانی که توسط انصارالله هدف قرار گرفت، در حال حرکت از ویتنام به سمت اراضی اشغالی بود و کالایی در آن وجود نداشت. پیش‌تر الجزیره به نقل از یک منبع کشتیرانی یمنی گزارش کرده بود نیروهای ارتش یمن در پاسخ به ادامه جنگ رژیم صهیونیستی در نوار غزه، یک کشتی جدید را در دریای سرخ هدف قرار دادند. روز دوشنبه نیز سخنگوی نیروهای مسلح یمن از حمله موشکی به یک کشتی تحت مالکیت آمریکا در خلیج عدن خبر داده بود.
***
حمله موشکی حماس به سرزمین‌های اشغالی از شمال غزه
منابع  فلسطینی از حمله راکتی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیست‌نشین خبر دادند. شلیک راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین در مجاورت این منطقه در صدودومین روز از توفان الاقصی منجر به وارد آمدن خسارت به این شهرک‌ها شد. مقاومت فلسطین در نوار غزه شهرک‌های صهیونیستی اطراف این باریکه از جمله نتیفوت را آماج حمله گسترده موشکی قرار داد. منابع عبری‌زبان اعلام کردند دست‌کم 50 موشک به سمت نتیفوت و شهرک‌های صهیونیستی مجاور آن شلیک شده است. یکی از موشک‌های مقاومت به ساختمانی در شهرک نتیفوت در اطراف نوار غزه اصابت کرد. رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد حمله موشکی اخیر به نتیفوت و برخی شهرک‌های صهیونیستی در جنوب فلسطین اشغالی از منطقه‌ای انجام شد که ارتش روز دوشنبه از آن عقب‌نشینی کرد. حمله موشکی صبح  دیروز گردان‌های قسام به نتیفوت در مقابل چشمان نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی انجام شد. 
***
غافلگیر شدن صهیونیست‌ها از عمق و کیفیت تونل‌های حماس در غزه
روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی آورده است: وسعت، عمق و کیفیت تونل‌های ساخته شده حماس در نوار غزه ما را شگفت‌زده کرده است. آنها همچنین تاکید کردند حماس برای ساخت این تونل‌ها از مواد و مصالحی استفاده کرده که «اسرائیل» را کاملا شگفت‌زده و متعجب کرده است. مسؤولان آمریکایی و اسرائیلی عنوان کردند: برآورد ما این است تونل‌های حماس 350 تا 450 مایل امتداد دارد. آنها بیان کردند: برآورد ما این است حدود 5700 دهانه تونل جداگانه وجود دارد که به شبکه‌ تونل‌ها در غزه منتهی می‌شود. 
***
ترامپ در ایالت آیووا برنده شد
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد با شمارش ۹۵ درصد آرا در انتخابات مقدماتی ایالت آیووا، دونالد ترامپ توانست  ۵۴ هزار و ۳۲۰ رای معادل ۵۱ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. ران دی‌سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا و اصلی‌ترین رقیب ترامپ در این رقابت نیز طبق این گزارش با 21.2 درصد آرا و با اختلاف زیادی نسبت به ترامپ در جایگاه دوم قرار گرفت. این خبرگزاری نوشت نیکی هیلی، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل و دیگر نامزد رقابت مقدماتی جمهوری‌خواهان در انتخابات آیووا با کسب 19.1 درصد آرا در رتبه سوم و پس از او ویوک راماسوامی هندی‌تبار با 7.7 درصد آرا در رتبه چهارم قرار گرفت. پس از اعلام نتایج راماسوامی گفت: «من با دونالد ترامپ تماس گرفتم تا این پیروزی را به او تبریک بگویم و حالا با ادامه این روند او از حمایت کامل من در انتخابات ریاست‌جمهوری برخوردار خواهد بود».  در حالی که مرحله دوم رقابت مقدماتی در ایالت نیوهمپشایر رقم خواهد خورد، راماسوامی گفت قصد به این ایالت برود تا در آنجا برای دونالد ترامپ تبلیغ کند. راماسوامی که ۳۸ سال سن دارد، جوان‌ترین کاندیدای شرکت‌کننده در رقابت جمهوری‌خواهان محسوب می‌شد. 
***
اسرائیل کشته‌های خود را شبانه دفن می‌کند
رسانه‌های اسرائیلی صبح دیروز خبر دادند 2 اسرائیلی که در 2 روز گذشته در عملیات حزب‌الله کشته شدند، شبانه و به صورت پنهان دفن شده‌اند. مقاومت اسلامی لبنان بعدازظهر یکشنبه در عملیاتی با استفاده از موشک‌های ضدتانک یک سازه در شهرک «کفر یووال» را در شمال فلسطین اشغالی مورد حمله قرار داد که به دنبال آن ۲ اسرائیلی کشته شدند و یک نفر دیگر بشدت مجروح شد. روزنامه اسرائیلی معاریو دیروز گزارش داد: «خاکسپاری [این افراد] - طبق دستورالعمل‌های امنیتی - پنهان و با حضور تعداد بسیار محدودی از تشییع‌کنندگان دیروز برگزار شد، چرا که قبرستان کفر یووال جزو مناطق در معرض خطر حملات ضدزرهی حزب‌الله است». بر اساس گزارش معاریو، یکی از بستگان کشته‌شدگان در این باره سؤال کرده است چرا باید بعد از گذشت ۱۰۰ روز از جنگ در مرزهای شمالی، بستگان‌مان اینگونه دفن شوند. وی در ادامه اضافه می‌کند که تنها به ۱۰ نفر از اعضای خانواده‌اش اجازه رفتن به قبرستان داده شده و حتی در میانه راه به این افراد جلیقه‌های ضدگلوله داده شده است. 

Page Generated in 0/0056 sec