printlogo


کد خبر: 275210تاریخ: 1402/10/27 00:00
ترجمه
گزارشگران بدون شرم

سال 2017، استفان لندمن از تلاش گزارشگران بدون مرز برای تعطیل کردن پنل خبری نوشت که توسط باشگاه مطبوعات سوییس حمایت می‌شد و ونسا بیلی، روزنامه‌نگار بریتانیایی- معتقد به تئوری توطئه – در آن شرکت می‌کرد. گای متان، مدیر اجرایی این باشگاه در آن زمان گفت: «سازمانی که از آزادی اطلاعات دفاع می‌کند از من می‌خواهد یک کنفرانس مطبوعاتی را سانسور کنم». البته او از لغو این رویداد خودداری کرد.
جمع‌بندی سال 2023  سازمان گزارشگران بدون مرز همچنین شامل 2 روزنامه‌نگار روس نمی‌شود که سال گذشته، یکی بر اثر حمله بمب خوشه‌ای اوکراین و دیگری بر اثر حمله پهپاد اوکراینی کشته شدند. خانم کریستل نئانت - روزنامه‌نگار فرانسوی مستقر در دونباس -  نیز به حذف آشکار خبرنگاران هدف قرارگرفته روس در گزارش‌های «آر اس اف» اشاره دارد. او درباره تامین بودجه این نهاد مستقر در فرانسه از طرف دولت‌های مختلف و بویژه از سوی آژانس‌های متخصص تغییر رژیم - بویژه با حمایت سوروس -  از بنیاد جامعه باز، بنیاد فورد و بنیاد ملی دموکراسی که توسط کنگره ایالات متحده تأمین مالی می‌شود، نام برد. سرمایه‌گذاران بدنام سازمان گزارشگران بدون مرز دلیل این هستند که این سازمان کجا گزارش‌های خود را دستچین می‌کند و کجا فله‌ای گزارش می‌دهد. این سازمان به‌اصطلاح بدون مرز خط و خطوطی دارد که از آنها عبور نخواهد کرد. ذره‌ای از حقیقت را گزارش می‌کند اما جنایات اسرائیل و آمریکا را سفیدشویی می‌کند.
* روزنامه‌نگار کانادایی فعال در مناطق جنگی خاورمیانه بویژه سوریه و فلسطین و یکی از معدود منابع مستقل جنگ غزه در فضای رسانه‌ای غرب
 

Page Generated in 0/0063 sec