printlogo


کد خبر: 275213تاریخ: 1402/10/27 00:00
پس از پیروزی ایران در دیدار مقابل فلسطین
ایران صدر را می‌خواهد

زهره فلاح‌زاده: تیم ملی فوتبال ایران پس از نبرد نه چندان سخت و برد برابر فلسطین در نخستین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، جمعه شب باید به مصاف هنگ‌کنگ برود؛ هنگ‌کنگی که همین یک ماه قبل در مرحله مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶ در ورزشگاه آزادی برابر تیم ما با نتیجه ۴-۰ بدرقه شد. هنک‌کنگ در دیدار اول خود مقابل امارات با حساب ۳ بر یک شکست خورد و بعید است شانسی برای صعود داشته باشد. بدون شک تیم ‌ملی ایران در دیدار با هنگ‌کنگ بازی راحت‌تری نسبت به اماراتی دارد که در آخرین دیدار این مرحله رودررویش قرار می‌گیرد.
امیر قلعه‌نویی و شاگردانش قطعاً به دنبال صعود به عنوان صدرنشین گروه هستند و می‌خواهند خان اول را با موفقیت و صلابت طی کنند. هر چند کمی باید نگران خط دفاع تیم باشیم که هم مقابل تیم فلسطین در یک صحنه براحتی دروازه ایران باز شد و هم در دیدارهای پیش از شروع این رقابت‌ها مقابل تیم‌های بورکینافاسو و ازبکستان، خط دفاع ما متزلزل نشان داد و‌ گل‌ دریافت کرد.
البته به نظر می‌رسد هر چه در دفاع ضعف‌هایی وجود دارد در خط حمله با حضور ستارگانی همچون طارمی، آزمون، جهانبخش، انصاری‌فرد، قائدی و قدوس شرایط بسیار خوبی داریم.
تیم‌ملی ایران 48 سال است نتوانسته حتی به فینال رقابت‌ها هم برسد و نسلی که دوره آخر حضورش در جام ملت‌ها را سپری می‌کند، بد نیست دست خالی و بدون رسیدن به موفقیتی به ایستگاه پایان نرسد.‌ البته حضور مدعیانی قدرتمند و آماده همچون ژاپن کار را برای رسیدن به این مهم سخت می‌کند اما یادمان نرود تیم قطر دوره قبلی توانست با غلبه بر همین ژاپن همیشه آماده در فینال قهرمان شود و برای اولین‌بار به این جام بوسه بزند.
هر چند هیچ یک از اعضای تیم قول قهرمانی نداده و تنها به این جمله اکتفا کرده‌اند که «می‌خواهیم بهترین خودمان باشیم» اما قطعاً امیر قلعه‌نویی و بازیکنانش می‌دانند باتجربه‌ترین تیم سال‌های اخیر در قطر هستند که اکثرشان تجربه حضور در ۲ دوره جام‌جهانی و 4-3 جام ملت‌ها را دارند.

Page Generated in 0/0047 sec