printlogo


کد خبر: 275219تاریخ: 1402/10/27 00:00
اخبار

بیش از ۶۰۰ نقطه حادثه‌خیز در شبکه جاده‌ای کشور رفع خطر شد
جانشین فرمانده کل فراجا از رفع خطر بیش از ۶۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور خبر داد. نقاط پرتصادف یا همان حادثه‌خیز در شبکه جاده‌ای جزو متهمان ردیف اول مرگ محسوب می‌شود. نقاط حادثه‌خیز به نقاطی گفته می‌شود که تکرار تصادفات در یک بازه زمانی در آن منطقه بالاست. اصلاح یا حذف نقاط حادثه‌خیز تأثیر بسزایی در ارتقای ایمنی و کاهش حوادث ترافیکی و کاهش خسارات و تلفات جانی دارد. سردار قاسم رضایی، جانشین فرمانده کل فراجا در گفت‌وگو با مهر درباره رفع نقاط حادثه‌خیز گفت: وزارت راه این موضوع را در دستور کار قرار داده است و بخشی از آن اجرایی شده و بخشی هم در حال اجراست. وی افزود: هماهنگی‌های بسیار خوبی بین وزارت راه و پلیس راهور در جریان است و طبق گزارش‌های دریافت‌شده، از ۳ هزار نقطه حادثه‌خیز بیش از ۶۰۰ نقطه رفع خطر و مشکلات آن برطرف شده است. جانشین فرمانده کل فراجا گفت: با دولتی که امروز حاکم است، دغدغه مردم در دستور کار قرار دارد و حتما تمام دغدغه‌ها و مشکلات برطرف خواهد شد.
***
یک ماده «بیهوشی» در لیست روانگردان‌های مافیای مواد مخدر
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه در لیست مواد روانگردان جدیدی که از سوی سازمان ملل منتشر شده، «کتامین» وجود دارد، گفت: سوءمصرف ماده بیهوشی کتامین که در دامپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد طی سال‌های اخیر توسط افراد گزارش شده است. تهمینه باهری در گفت‌وگو با ایسنا افزود: کتامین ماده بیهوشی‌ای است که در دامپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما به تازگی مافیای مواد مخدر به عنوان روانگردان از آن استفاده می‌کنند. باهری در ادامه گفت: سوءمصرف تیامین توسط انسان، احساس جدایی از خود، محیط و بیهوشی موقت ایجاد می‌کند. اثرات سوءمصرف این ماده وابسته به دوز بوده و شامل اثرات محرک و روان‌پریشی است. وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه کتامین به عنوان ماده بیهوشی سگ‌ها، گربه‌ها و سایر حیوانات کوچک مورداستفاده قرار می‌گیرد، گفت: نگرانی درباره کتامین بر غیرقابل پیش‌بینی بودن آن در ایجاد تجربیات نزدیک به مرگ متمرکز است و مرگ‌ومیر ناشی از مصرف کتامین در تمام نقاط جهان به طور وسیع گزارش شده است. به گفته باهری، مصرف این ماده و مرگ‌ومیر ناشی از مصرف آن نیز در ایران گزارش شده است.
***
یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد هستند
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: هم‌اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند و ۱۰۰ هزار مددجوی دارای بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد هستند. حسین خدرویسی در نشست آموزشی توجیهی مددکاران استان تهران با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات این قشر، افزود: مددکاران پرچمداران خدمت در کمیته امداد هستند. وی با اشاره به اینکه همه واحدهای کمیته امداد در خدمت مددکاران و مددجویان هستند، تاکید کرد: ما در کمیته امداد همه در خدمت مددجویان هستیم. همه امدادگران کار ارزشمندی در راستای خدمت‌رسانی به نیازمندان انجام می‌دهند. خدرویسی افزود: حوزه تخصصی حمایت و سلامت خانواده، محور اصلی خدمت به مددجویان است، برخی حوزه‌ها تکمیل‌کننده و برخی پشتیبان حوزه مددجویی هستند. وی ادامه داد: هم‌اکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار سالمند و ۱۰۰ هزار مددجوی دارای بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد بوده که برخی از آنان مستعد شغل و توانمندی هستند. مددکاران با چالش‌های مختلفی در حوزه خدمت‌رسانی مواجهند و ما در این راستا تلاش داریم اقدامات لازم را درباره رفع مشکلات موجود اجرایی کنیم.

Page Generated in 0/0057 sec