printlogo


کد خبر: 275292تاریخ: 1402/10/30 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با ایمان عالمی در رابطه با اتفاقات و حواشی این روزهای استقلال
نکونام حق دارد ناراضی باشد

زهره فلاح‌زاده: مدیران باشگاه استقلال تهران درست مثل ابتدای فصل نتوانسته‌اند با گزینه‌های مورد نظر جواد نکونام، سرمربی تیم به توافق برسند و‌ مهره‌های مد نظر او‌ را به خدمت بگیرند؛ اتفاقی که منجر به دلخوری نکونام هم شده و او حاضر نشده به جلسه با علی خطیر، مدیرعامل تیم برود. سرمربی آبی‌ها دلایل زیادی برای نرفتن به جلسه دارد. یکی از آنها نبود یوسو‌ سسما، مربی بدنسازش در تمرینات است. مربی اسپانیایی به دلیل عدم پرداخت مطالبات و‌ ثبت قراردادش حاضر نیست به جمع آبی‌پوشان بازگردد.‌ مدیران باشگاه باید به فکر حل مشکل دستیار نکونام باشند، چرا که حالا وقت بدنسازی تیم است و نباید مثل ابتدای فصل تیم بدون بدنساز تمرین کند. برای بررسی شرایط استقلال خبرنگار «وطن امروز» با ایمان عالمی، پیشکسوت این تیم گفت‌وگو کرد.
***
* تیم استقلال با وجود نقل و انتقالات ضعیف ابتدای فصل با جواد نکونام قهرمان نیم‌فصل شد اما با شروع تمرینات نیم‌فصل هنوز خبری از جذب بازیکن جدید (غیر از رافائل سیلوا) نیست؛ نظر شما درباره این شرایط چیست؟
همان‌طور که شما هم گفتید مشکل عدم جذب بازیکن از ابتدای فصل وجود داشت اما تیم با درایت کادرفنی و تلاش و غیرت بازیکنان هفته‌ها صدر جدول بود و‌ در نهایت هم قهرمان نیم‌فصل شد. همه ما می‌دانیم مشکلاتی وجود دارد و خود آقا جواد هم بارها در صحبت‌هایش به آنها اشاره کرده است. به نظرم جذب 6- 5  بازیکن برای تقویت تیم لازم است. بازگشت سیلوا اتفاق خوبی بود. او می‌تواند به خط دفاع کمک کند و بازیکن تاثیرگذاری است‌.‌ مدیران باید به دنبال جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی باشند. در صورتی که نفرات جدید جذب نشوند، قطعا تیم به مشکل می‌خورد.
* فکر می‌کنید تیم در چه پست‌هایی ضعف دارد؟
من فکر می‌کنم در خط دفاع و‌‌ حتما در خط هافبک نیاز به تقویت داریم. تیم‌مان در نیم‌فصل اول در انتقال توپ و بازیسازی برای خط حمله دچار مشکل بود ولی فکر می‌کنم با تقویت می‌توان این ضعف‌ها را پوشاند. فکر می‌کردم بلانکو در خط حمله به تیم کمک کند اما آنطور که باید و‌ شاید نتوانست‌‌، هرچند او‌ بازیکن توانمندی است. در صورتی که مطهری از استقلال جدا شود، ما به مهاجم نیاز پیدا می‌کنیم. وینگر چپ و‌ راست هم نیاز داریم.‌ بازیکنان خوبی داریم اما دوست داشتم با توجه به شرایطی که محمد محبی در روستوف روسیه دارد، به استقلال بازمی‌گشت.‌ کادرفنی تمام نقاط ضعف تیم را شناسایی کرده و با توجه به آن لیست مدنظرشان را داده‌اند.
* با توجه به صحبت‌های نکونام طی ۲ هفته اخیر، به نظر می‌رسد وی از شرایط حال حاضر راضی نیست‌.
نکونام نباید هم راضی باشد.‌ ابتدای فصل هم که او آمد لیست‌ خود را داد اما نتوانستند به دلیل سقف بودجه بازیکنان مدنظر او‌ را خریداری کنند. اگر قرار باشد شرایط مثل ابتدای فصل باشد، تیم قطعا به مشکل می‌خورد. باید از کادرفنی و بازیکنان باغیرتی که تلاش کردند تا تیم نیم‌فصل را با موفقیت و صدرنشینی به پایان برساند، تشکر ویژه کرد. برای اینکه به جام‌های معتبر برسیم، باید تیم خوبی ببندیم. استقلال در حال حاضر بازیکن به اندازه کافی ندارد که بتواند به موفقیت بزرگی برسد.
* به نظر شما در این شرایط بحث احداث ورزشگاه و درگیر شدن مدیران با این موضوع منطقی بود یا بهتر بود اول درباره ضعف‌های فنی تیم تصمیم‌گیری می‌شد؟
احداث استادیوم اختصاصی برای استقلال بزرگ که در آسیا جایگاه خوبی قرار دارد، خیلی خوب است اما در این مقطع احداث آن یا بحث درباره آن دردی از تیم دوا نمی‌کند. الان باید سراغ ضعف‌های تیم رفت. در این مقطع باید حامی سرمربی باشیم و به دغدغه‌های هواداران‌ توجه کنیم. باید شرایطی به وجود بیاوریم که آرامش بر تیم حاکم شود. باید در این مقطع از فصل به فکر خرید ستاره و بازیکن باشیم.
* استقلال با جواد نکونام می‌تواند به قهرمانی فکر کند یا تیم‌های مدعی که در حال جذب ستاره هستند کار را برای رسیدن به این مهم سخت می‌کنند؟
استقلال همیشه و در همه ادوار پتانسیل قهرمانی را داشته و دارد.‌ در حال حاضر هم ما یک مربی جوان، باانگیزه و مدرن داریم که شناخت خوبی از فوتبال ما دارد و چند جام‌ در دوره‌های قبل گرفته است یا حتی تیم‌هایی را هم به لیگ برتر آورده است. نکونام در سال اول حضورش در استقلال باید به فکر ساختارسازی باشد اما با توجه به اتفاقات اول فصل و‌ حالا او‌ نتوانسته ساختارسازی کند. مدیران باید فضا بدهند و‌ شرایط را فراهم کنند تا نکونام بتواند براحتی کار کند. ان‌شاءالله با تقویت تیم و تغییراتی که در هیات‌مدیره افتاده و خواهد افتاد من خوشبین به موفقیت رسیدن استقلال و‌ رسیدن به جایگاه اصلی به همراه جواد نکونام هستم.
* حادثه‌ تلخی که برای یامگا رخ داد، همه را متاثر کرد. چشم چپ او در تمرین دچار حادثه شد و‌ فعلا بینایی‌اش را از دست داده است. استقلال در حال حاضر یکی از تاثیرگذارترین بازیکنش را  از دست داده است. این یعنی تیم باز هم با کمبود بازیکن مواجه شده است.
من هم از اتفاقی که برای یامگا افتاد، واقعا متاسف شدم.‌ خدا را شکر عمل کرده و طبق گفته پزشک معالج، او مشکل حادی ندارد. امیدوارم چیز خاصی نباشد. یامگا بسیار بازیکن خوبی برای استقلال بوده است. پسر آرام و بی‌حاشیه‌ای است. آمار او همیشه روند صعودی داشته است. امیدوارم با همان صلابت همیشگی بتواند فوتبالش را با استقلال ادامه دهد.‌ ما کمبود بازیکن داریم و‌ امیدوارم بازیکنان ملی‌پوش بعد از جام ملت‌ها که اضافه می‌شوند، در کنارشان نفرات جدید هم اضافه شوند تا استقلال به موفقیت برسد.

Page Generated in 0/0057 sec