printlogo


کد خبر: 275338تاریخ: 1402/11/1 00:00
گفت‌وگوی «وطن امروز» با مربی تیم‌ ملی هنگ‌کنگ
ایران می‌تواند قهرمان شود

زهره فلاح‌زاده: تیم‌ ملی فوتبال ایران در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ قطر، در دیدار دوم خود به مصاف تیم‌ملی هنگ‌کنگ رفت. این دیدار برخلاف انتظارها پرگل از آب درنیامد و حتی دفاع ایران خوب کار نکرد و ایراداتی هم داشت اما هر چه بود تیم ملی با تک‌گل مهدی قائدی توانست به پیروزی برسد و با ۶ امتیاز صعودش را به مرحله بعد مسجل کند. البته تیم هنگ‌کنگ هم هنوز شانس صعود دارد و باید دید می‌تواند با پیروزی برابر فلسطین به مرحله بعد صعود کند یا خیر. خبرنگار «وطن امروز» پس از این دیدار با ولفگانگ لویسر، دستیار بورن آندرسن، سرمربی تیم ملی هنگ‌کنگ گفت‌وگو کرد.
***
* ابتدا در رابطه با بازی صحبت کنیم؛ چطور بود؟
ما بازی را خوب شروع کردیم. برنامه بازی خود را با پرس بالا دنبال و کار را برای تیم ایران دشوار کردیم. متاسفم که نتوانستیم از ۲ موقعیت بزرگ خود استفاده کنیم. ایران در حمله کیفیت خود را نشان داد و در همان موقعیت اول به گل رسید. نیمه دوم ما همچنان سعی کردیم حملات زیادی داشته باشیم و منتظر موقعیت‌های خود بودیم. ما تا آخر بازی خوب بودیم و سعی کردیم با تمام قوا جلو بکشیم تا به تساوی برسیم. البته در این مدت ایران هم به ۲ ضدحمله بزرگ دست یافت اما این طبیعی است که شما باید باز شوید.
* تیم شما نسبت به دیدار قبلی که در تهران داشتید (مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۲۶) بازی بهتری انجام داد؛ تاکتیک خاصی داشتید؟
بله! عملکرد ما نسبت به ماه نوامبر که ایران بودیم، خیلی بهتر بود. ما در ۴ هفته گذشته خیلی سخت کار کردیم و در فیزیک و همچنین تاکتیک‌های‌مان بسیار پیشرفت کرده‌ایم. از بازی‌های قبلی خود درس گرفتیم و تجربه و اعتماد به نفس بیشتری پیدا کردیم.
* دفاع ایران را به چالش کشیدید. البته ما معتقدیم دفاع تیمی ما مشکل دارد؛ ‌نظر شما چیست؟
من فکر می‌کنم این سبک بازی ما با حملات بالاست که دفاع کردن را برای همه حریفان سخت می‌کند. حتی تیم‌های دیگر هم زمانی که مدام تحت فشار هستند، دچار مشکل می‌شوند.
* نظرتان در رابطه با تیم ایران چیست؟ آیا شانس قهرمانی دارد؟
البته که می‌توانند. در چنین تورنمنتی همه چیز ممکن است و ایران بازیکنان بزرگ، باکیفیت و باتجربه زیادی دارد.
* آیا تیم شما شانس صعود دارد؟ دیدار آخرتان با فلسطین است که تیم خوبی نشان داده است‌.
ما در آستانه برگزاری یک فینال بزرگ هستیم که در آن باید همه چیز را دخیل کنیم.  ۲ بازی تیم‌ملی فلسطین را تماشا کردیم و از نقاط قوت و همچنین وضعیت آنها مطلع شدیم.
* سوال آخر من در رابطه با کشورم است. شما مدتی پیش به ایران آمدید؛‌ نظرتان درباره ایران چیست؟
در ماه نوامبر اولین بار بود که به ایران سفر کردم. اوقات خوبی را سپری کردم و با دوستان جدیدی آشنا شدم که سرمایه شگفت‌انگیز شما را کمی به من نشان دادند. ایران مردم بسیار خونگرم و صمیمی و خوش‌برخورد دارد که دوست داشتم. حتی از غذاهای بسیار خوشمزه شما بسیار لذت بردم. حتما دوباره به ایران بازمی‌گردم. البته مساله‌ای که من دوست نداشتم، ترافیک پایدار در مسیر ما به جلسات تمرین بود.

Page Generated in 0/0066 sec