printlogo


کد خبر: 275349تاریخ: 1402/11/1 00:00
اخبار

هیچ نانوایی‌ای تعطیل نیست
رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: نانوایان تهران برای کسب امتیاز لازم کارنامه «نانی‌نو»، باید هر کیسه‌ آرد را در نان تافتون به ۲۲ نفر، نان بربری به ۳۲ نفر و در نان لواش به ۴۰ نفر با کارت بانکی متفاوت بفروشند. امیر کرملو اظهار داشت: اعضای اتحادیه نانوایان سنتی تهران در اعتراض به کاهش سهمیه‌های آرد برخی نانوایان، روز گذشته به دیدار رئیس اتاق اصناف تهران رفتند و مقرر شد کمیته‌ای 10 نفره از این اتحادیه جلساتی مشترک با متولیان مربوط در حوزه نان داشته باشند. وی افزود: بتازگی آرد نانوایان بر اساس کارنامه‌ای که سامانه نانی‌نو برای نانوایان صادر می‌کنند اختصاص می‌یابد و نانوایان باید بتوانند نان را به تعداد مشخصی از افراد با کارت‌های بانکی مختلف به فروش برسانند. رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: بر اساس ابلاغی که به نانوایان شده است، باید به ازای هر کیسه 40 کیلوگرمی آرد 220 تا 230 قرص نان تافتون، 100 تا 110 قرص نان بربری و 400 قرص نان لواش پخت کنند. وی تصریح کرد: نانوایان تهران برای کسب امتیاز لازم کارنامه نانی‌نو باید هر کیسه آرد دریافتی را در نان تافتون  به 22  نفر، در نان بربری به 32 نفر و در نان لواش نیز باید حداقل به 40 نفر با کارت بانکی متفاوت بفروشند. رئیس کمیسیون بازرسی اتحادیه نانوایان سنتی تهران  ادامه داد: نانوایی که در روزهای گذشته اقدام به نصب بنر برای محدودیت فروش نان به مردم کرده بود، یک میلیارد و 800 میلیون تومان جریمه شد، البته گفته شده تخلفات دیگری نیز داشته است. وی اظهار دشت: نانوایان به دنبال ایجاد محدودیت برای فروش نان به مردم نیستند اما باید وضعیت آنها با سامانه نانی‌نو نیز تعیین‌تکلیف شود. کرملو  گفت: هیچ نانوایی مغازه خود را تعطیل نکرده است و هر گونه تعطیلی نانوایی از خطوط قرمز ما به حساب می‌آید و در صورتی که نانوایی‌ای اقدام به این کار کند، به طور قطع با وی برخورد خواهد شد.
***
تنش در دریای سرخ عوارض عبور کشتی‌ها از کانال سوئز را افزایش داد
عضو پارلمان مصر اعلام کرد کشورش عوارض عبور کشتی‌ها از کانال سوئز را به دنبال حوادث جاری در دریای سرخ افزایش داده است: «کانال سوئز تحت تاثیر رویدادهای جاری در دریای سرخ قرار گرفته است که باعث شد فکر کنیم چگونه می‌توان با افزایش هزینه کشتی‌ها درآمد را تا حدودی افزایش داد، از این رو ایده افزایش درآمد از کانال سوئز با توجه به بحران فعلی در دریای سرخ مطرح شد». کانال سوئز سریع‌ترین مسیر کشتیرانی بین اروپا و آسیا‌ست و در دهانه شمالی دریای سرخ واقع است. چیزی حدود ۱۲ درصد کل تجارت دریایی دنیا از این کانال انجام می‌شود اما به دنبال جنگ غزه و تقابل نیروهای مسلح یمن با کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی و به دنبال آن تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس علیه یمن، شماری از کشتی‌ها با تغییر مسیر از دریای سرخ از سمت جنوب آفریقا تردد می‌کنند. احمد سمیر، عضو کمیته امور مالی و اقتصادی مجلس سنای مصر گفت افزایش هزینه‌های ترانزیت کشتی در کانال سوئز از سوی کشورش با توجه به پیامدهایی است که رویدادهای جاری در دریای سرخ بر این کانال داشته است. اداره کانال سوئز از اعمال افزایش ۱۵ درصدی عوارض عبور منظم از طریق آبراه سوئز از ۱۵ ژانویه (۲۵ دی) خبر داده است. وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک، کانال سوئز را آبراهه‌ای بسیار مهم برای اقتصاد مصر توصیف کرد و گفت در شرایطی که کشورش با بحران ارزی مواجه است و بحران دریای سرخ بر اقتصاد مصر تاثیر گذاشته، عوارض عبور از کانال سوئز افزایش یافته است.
عضو پارلمان مصر توضیح داد افزایش برنامه‌ریزی شده عوارض کانال سوئز با شدت تأثیرات بر کانال سوئز تناسب نخواهد داشت اما اثرات زیان در درآمدهای ناشی از رویدادهای دریای سرخ را کاهش می‌دهد، هرچند که معادل زیان‌هایی نیست که در معرض آن قرار می‌گیرد. بر اساس بیانیه ترافیک ناوبری کانال سوئز برای سال مالی منتهی به ژوئن گذشته (خردادماه)، تعداد کشتی‌های عبوری با 17.6 درصد افزایش نسبت به سال مالی قبل به حدود ۲۶ هزار کشتی رسید و درآمد کل با افزایش 34.7 درصدی به 9.4 دلار رسید. این درآمد در سال مالی قبل ۷ میلیارد دلار بوده است. مصر قصد دارد درآمدهای کانال سوئز را در دوره (۲۰۳۰-2024) به 88.1 میلیارد دلار افزایش دهد. اسامه ربیع، رئیس اداره کانال سوئز گفت ترافیک ترانزیت کشتی در نیمه اول ژانویه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافته است. وی با اشاره به اینکه در نیمه اول ژانویه  شاهد ترانزیت ۵۴۴ فروند کشتی در مقایسه با ۷۷۷ فروند کشتی در مدت مشابه سال گذشته بودیم، گفت: این امر موجب کاهش ۴۱ درصدی درآمد شد.
***
اسامی ۱۸ داوطلب تأیید صلاحیت شده برای انتخابات اتاق ایران اعلام شد
بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی اتاق بازرگانی ایران، اسامی ۱۸ داوطلب تایید صلاحیت شده از سوی مرکز احراز و تایید صلاحیت واجا برای نامزدی در انتخابات ریاست اتاق ایران اعلام شد. مرکز احراز و تایید صلاحیت واجا، عضویت این افراد به ‌عنوان نامزد این انتخابات را بلامانع اعلام کرده است.
اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده به ترتیب حروف الفبا عبارت است از:
محمدرضا بهرامن، محسن بهرامی‌ارض‌اقدس، محمود تولایی، محمود تهی‌دست، حسین پیرموذن، صمد حسن‌زاده، حمیدرضا صالحی‌سلمی، امیرعادل طاهرخانی، علی‌اکبر عبدالملکی، احد عظیم‌زاده، علی فرشادپور، ‌‌ قدیر قیافه، قاسم کریمی، خورشید گزدرازی، فرج‌الله معماری، سیدمصطفی موسوی، عبدالله مهاجردارابی و جعفر نیکزاد.
انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران امروز اول بهمن‌ برگزار می‌شود. حسین سلاح‌ورزی که به طور غیرقانونی رئیس اتاق ایران شده بود، اول آبان‌ با حکم شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی خلع شد و تلاش‌های وی برای ماندگاری در اتاق نیز به نتیجه نرسید.

Page Generated in 0/0066 sec