printlogo


کد خبر: 275355تاریخ: 1402/11/1 00:00
در پی حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دمشق رخ داد
شهادت ۵ مستشار ایرانی در دمشق

گروه سیاسی: صبح دیروز - شنبه - خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) از انفجار در منطقه مسکونی «المزه» دمشق خبر داد. همزمان برخی رسانه‌های محلی و منطقه‌ای اعلام کردند این حمله توسط رژیم صهیونیستی انجام شده و طی آن چند نفر از جمله ۵ مستشار نظامی ایران به شهادت رسیده‌اند. 
به گزارش «وطن امروز»، ساعتی بعد وزارت دفاع سوریه اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد: حدود ساعت 10:20 صبح (به‌ وقت محلی) شنبه، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه یک ساختمان مسکونی در محله المزه شهر دمشق را هدف قرار داد و پدافند دفاعی با موشک‌های دشمن مقابله و برخی از آنها را ساقط کرد. این تجاوز به شهید و زخمی شدن شماری از غیرنظامیان و ویرانی کامل این ساختمان و خسارت به ساختمان‌های مجاور منجر شد.
پس از انتشار بیانیه وزارت دفاع سوریه، شبکه خبری المیادین در خبری اعلام کرد ۵ نفر از شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به منطقه المزه، از نیروهای مستشاری ایران هستند.
حوالی ظهر دیروز روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای، این خبر را تایید کرد. 
متن اطلاعیه روابط عمومی سپاه به این شرح است: 
بسم‌الله الرحمن الرحیم
در پی اقدام متجاوزانه رژیم ددمنش و جنایتکار صهیونیستی در حمله هوایی به دمشق، ۵ نفر از مستشاران نظامی سپاه و مدافعان حرم و تعدادی از نیروهای سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
شهادت شهیدان «حجت‌الله امیدوار»، «علی آقازاده»، «حسین محمدی» و «سعید کریمی» را به حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مدظله‌العالی، خانواده‌های معظم شهیدان و آحاد فرماندهان و رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت می‌گوییم.
گفتنی است بعد از ظهر دیروز روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه تکمیلی از شهادت پاسدار مدافع حرم «محمدامین صمدی» از مجروحان جنایت تروریستی رژیم صهیونیستی در دمشق خبر داد.
* اربیل، حیفا و...
خبر حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به دمشق و شهادت ۵ مستشار ایرانی در حالی منتشر شد که به اعتقاد کارشناسان سیاسی و دفاعی، رژیم صهیونیستی در حال تکاپو برای ایجاد یک موازنه نظامی با جبهه مقاومت است. 
به اعتقاد کارشناسان منطقه‌ای، حمله موشکی ایران به اربیل و هدف قرار دادن یکی از جلسات مهم موساد در این منطقه، یک ضربه امنیتی و نظامی مهم به رژیم اشغالگر قدس بوده است. به عبارتی ایران در راستای انتقام مشروع خون سردار شهید سیدرضی موسوی، تعدادی از افسران موساد را در اربیل به هلاکت رساند. ورود مستقیم ایران باعث شد یک ضلع جدید عملیاتی در جبهه مقاومت ایجاد شود. ایران اگرچه پیش‌تر در قالب مدیریت و هماهنگ‌سازی و پشتیبانی اضلاع مقاومت اقدام می‌کرد اما با حمله به اربیل و هلاکت افسران موساد، هندسه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی تقویت و تکمیل شد.
 از سوی دیگر تشدید حملات مکرر به منافع رژیم صهیونیستی در دریای سرخ توسط ارتش ملی یمن نیز باعث شد طی هفته‌های اخیر سطح و شدت ضربات به صهیونیست‌ها افزایش یابد. حمله موشکی و پهپادی مقاومت عراق و مقاومت سوریه به بلندی‌های جولان اشغالی و ماجرای حمله مهم به بندر حیفا که روز جمعه اتفاق افتاد و رژیم صهیونیستی تلاش کرده است اخبار آن را سانسور کند، نشان می‌دهد ماهیت تقابل رژیم صهیونیستی با جبهه مقاومت، از نوع تلاش برای بقاست و نه پیروزی در جنگ. از همین رو کارشناسان می‌گویند حمله مجدد رژیم صهیونیستی به سوریه و شهادت ۵ نفر از مستشاران ایرانی در واقع نه در راستای یک استراتژی جنگی مبتنی بر تغییر محاسبات و راهبردها، بلکه صرفا اقدامی برای وارد ساختن یک ضربه به جبهه مقابل است. کما اینکه پس از ترور شهید سیدرضی موسوی و شهید صالح العاروری، وضعیت میدان به زیان صهیونیست‌ها پیش رفت و سطح و دامنه حملات جبهه مقاومت به رژیم صهیونیستی افزایش یافت.   
ضمن اینکه به اعتقاد فرماندهان میدانی جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی به دلیل اطمینان یافتن از قطعی بودن شکست در جنگ اخیر تلاش می‌کند با توسعه جنگ و درگیر کردن کل منطقه، راهی برای فرار از این شکست پیدا کند. در بیانیه‌ای که جهاد اسلامی درباره حمله تروریست‌های صهیونیست به دمشق و شهادت مستشاران ایرانی منتشر کرده، این موضوع مورد اشاره قرار گرفته است.
در بیانیه جنبش جهاد اسلامی فلسطین آمده است: «این تجاوز که فرماندهان سپاه ایران را هدف قرار داده است، در چارچوب تلاش‌های رژیم غاصب صهیونیستی برای صادر کردن شکست نظامی خود در میدان نبرد با گسترش دامنه تجاوزاتش در منطقه قرار می‌گیرد. این ترورها همبستگی ما را افزایش می‌دهد و ما را از ادامه نبرد خود با دشمن دلسرد نمی‌کند و خدشه‌ای به حمایت سوریه از مساله فلسطین وارد نخواهد کرد».
***
حق پاسخ متقابل محفوظ است
تجاوز رژیم صهیونیستی به منطقه مسکونی المزه دمشق که به شهادت ۵ مستشار نظامی ایران و تعدادی از نیروهای محلی منجر شد، از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بشدت محکوم شد.
سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی، نقض مکرر حاکمیت و تمامیت سرزمینی سوریه و تشدید حملات متجاوزانه و تحریک‌آمیز به اهداف مختلف در خاک سوریه توسط رژیم مجرم و کودک‌کش صهیونیستی را، گویای عجز و درماندگی این رژیم در میدان نبرد و مبارزه با نیروهای مقاومت در غزه و کرانه باختری در بیش از 100 روز گذشته و تلاشی مذبوحانه برای گسترش بی‌ثباتی و ناامنی در منطقه خواند.
ناصر کنعانی در این ارتباط گفت: شایسته است دولت‌ها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد، نسبت به اقدامات متجاوزانه، تروریستی و جنایتکارانه رژیم صهیونیستی واکنش صریحی داشته و آن را به طور قاطع محکوم کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران که به دعوت رسمی دولت سوریه در این کشور حضور دارند، نقش مهمی در کمک به دولت، ارتش و ‌‌ملت سوریه برای مبارزه با تروریسم و کمک به برقراری صلح، ثبات و امنیت پایدار در این کشور طی سالیان گذشته داشته‌ و همچنان دارند.
کنعانی ترور مستشاران نظامی ایران از سوی رژیم صهیونیستی را به روشنی گویای پیوند عمیق و سازمان‌یافته بین این رژیم تروریست با گروه‌های مختلف تروریستی و داعشی در منطقه برشمرد.
وی با بیان اینکه بی‌تردید خون این شهیدان والامقام هدر نخواهد رفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران علاوه بر پیگیری سیاسی، حقوقی و بین‌المللی این اقدامات متجاوزانه و جنایتکارانه، حق خود را در پاسخ متقابل به تروریسم سازمان‌یافته رژیم جعلی صهیونیستی در زمان و مکان مقتضی محفوظ می‌دارد.

 


Page Generated in 0/0074 sec