printlogo


کد خبر: 275367تاریخ: 1402/11/2 00:00
اخبار

یک بازیگر دیگر در پی حمایت از فلسطین اخراج شد
سارا رامیرز، بازیگر سریال «و درست مثل آن» به فصل سوم این سریال بازنخواهد گشت. فصل سوم سریال «و درست مثل آن» بدون حضور یکی از بازیگرانش روی آنتن می‌رود. سارا رامیرز که در نقش «چه دیاز» در ۲ فصل گذشته آن بازی کرده بود از سریال «اچ‌ بی ‌او مکس» اخراج شد.
شایعات درباره اخراج رامیرز از سه‌شنبه گذشته با انتشار یکسری پست اینستاگرامی آغاز شد. رامیرز پیش از آن در یک پست از فلسطین حمایت کرد و حملات اسرائیل را نسل‌کشی خواند و در پستی دیگر، هالیوود را متهم کرد بازیگران را به دلیل حمایت از فلسطین در جنگ با اسرائیل، در لیست سیاه قرار داده است. حمایت وی از فلسطین از اکتبر ۲۰۲۳ و در بحبوحه درگیری غزه شروع شده بود.
این بازیگر برنده جایزه تونی سه‌شنبه پیش در اینستاگرام نوشت: «صنعت ما بشدت ریاکار است؛ از یک طرف جایزه می‌دهند و از طرف دیگر بازیگران طرفدار فلسطین را که از مردم غزه حمایت می‌کنند در لیست سیاه قرار می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند آنها همیشه بیکار می‌مانند». این بازیگر در نهایت از همه طرفدارانش برای حمایت از او در مواقع سخت تشکر کرد. فعالیت اینستاگرامی رامیرز حاکی از آن است که اعتقادات سیاسی او عاملی برای خروج او از سریال «و درست مثل آن» بوده است، هرچند برخی منابع داخلی سریال سعی کرده‌اند بگویند این شخصیت دیگر جایگاه مهمی در سریال نداشت. این بازیگر مکزیکی‌الاصل در تظاهراتی که ۱۳ ژانویه در حمایت از مردم غزه در واشنگتن برگزار شده بود هم حضور یافت.
پیش از رامیرز «ملیسا باررا» دیگر بازیگر مکزیکی نیز که به دلیل اظهارنظرهایی که در حمایت از فلسطین انجام داده بود، از «جیغ ۷» اخراج شده بود، به دلیل حمایتش از مردم فلسطین  در شب کریسمس، از لیست بازیگران سریال «چهارشنبه» هم خط خورد.
سوزان ساراندون نیز از جمله بازیگرانی است که از فلسطین حمایت کرد و ظلم‌های رژیم صهیونیستی به مردم غزه را جنایت بشری دانست. این  بازیگر برنده اسکار در چندین راهپیمایی در حمایت از فلسطین شرکت کرد و گفت: «در این زمان افراد زیادی از یهودی بودن می‌ترسند و طعم مسلمان بودن در این کشور را می‌چشند».
***
برج میلاد خانه جشنواره فجر ۴۲ شد
پیرو تفاهم امضاشده بین سازمان سینمایی و سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران، میزبانی برج میلاد در جشنواره فیلم فجر این دوره قطعی شد. برج میلاد به عنوان خانه اصلی چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم انتخاب شد و از ۱۲ تا ۲۲ بهمن در اختیار جشنواره خواهد بود. چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دبیری مجتبی امینی برگزار می‌شود.
***
محسن یزدی دبیر جشنواره رسانه‌ای «صبح» شد
احمد نوروزی، معاون برون‌مرزی صداوسیما در حکمی محسن یزدی را به عنوان دبیر جشنواره رسانه‌ای «صبح» منصوب کرد. این دومین دوره جشنواره «صبح» است که توسط معاونت برون‌مرزی صداوسیما برگزار می‌شود و در آن هنرمندان داخلی و خارجی در بخش‌های فیلم داستانی، مستند، تلویزیون، رادیو، فضای مجازی و ایده‌های نو با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. «فلسطین» بخش ویژه این جشنواره است و آثار ارائه شده در این موضوع مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. محسن یزدی که از قدیمی‌های رسانه است چند سال رئیس شبکه مستند بود که در دوره ریاستش توانست سطح کیفی این شبکه را به‌طور چشمگیری ارتقا دهد. 
***
استاپ‌موشن و نقالی در یک سفر قهرمانانه
رویداد ملی «سفر قهرمان» با حضور سجاد عباسی، معاون فرهنگی - هنری حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری  با هدف رشد و پرورش نوجوانان مستعد و هدایت آنها در مسیر تولید در حوزه‌های ایستانمایی، داستان مصور، نقالی و پرده‌خوانی اول بهمن در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد. سجاد عباسی، معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان در ابتدای این نشست با اشاره به این رویداد که به توانمندسازی نوجوانان در راستای تولید آثار هنری در زمینه‌های مختلف بویژه استاپ‌موشن کمک می‌کند، توضیح داد: این رویداد به نوجوانان کمک می‌کند که با فرآیند و مسیر آشنا شوند. ما کمک می‌کنیم فرآیند توانمندسازی در رشته‌هایی که در نظر گرفته شده است، اتفاق بیفتد. سال گذشته رویداد ملی استاپ‌موشن را برگزار کردیم که حدود ۲ هزار نفر متقاضی بودند. امسال مسیر تولید را از ابتدا مساله‌محور کردیم و قهرمان در اینجا همان مساله ما است. وی اضافه کرد: کمیک استریپ، استاپ‌موشن، پرده‌خوانی و نقالی از جمله هنرهایی است که نوجوان می‌تواند در مسیر مورد نظر سراغ هر یک از آنها برود. در این هنرها نوجوان درگیر روایت، داستان و تکنیک می‌شود و در نهایت به طی کردن مسیر مورد نظرش کمک می‌کند. عباسی یادآور شد: بعد از آن نوجوانان به یک رویداد 5 روزه ملی دعوت می‌شوند و سپس هر یک آثار خود را در یک فرآیند 5 تا ۶ ماهه تولید می‌کنند. در این فرآیند آنها با طی کردن هر مرحله‌ای به مرحله دیگر وارد می‌شوند تا پایان این رویداد که تیرماه برگزار خواهد شد. اختتامیه این رویداد تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

Page Generated in 0/0061 sec