printlogo


کد خبر: 275369تاریخ: 1402/11/2 00:00
استقبال سیما از انتخابات با 7 ویژه‌برنامه و یک سریال
دورخیز سیما برای تکرار موفقیت یلدا در ایام انتخابات

در آستانه برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، ویژه‌برنامه‌های انتخاباتی در قالب‌ها و ساختارهای مختلف برنامه‌سازی در شبکه‌های سیما تولید شده است. این برنامه‌ها در ساختارهای متنوعی نظیر مستند، سریال، مسابقه و برنامه‌های گفت‌وگومحور و مناظره روی آنتن تلویزیون می‌رود.
ویژه‌برنامه‌های نطق آزاد، کتاب قانون، بدون توقف، تقاطع، شیوه، بینا، رای اولی‌ها و سریال اثرانگشت از قاب شبکه‌های سیما پخش خواهد شد.
* نطق آزاد
برنامه تلویزیونی «نطق آزاد» با موضوع مطالبه‌گری از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود.
در این برنامه که دکوری شبیه مجلس شورای اسلامی دارد، مردم در فضایی شبیه صحن علنی مجلس نطق‌های خود را بیان می‌کنند. افراد حاضر در برنامه از مشاغل مختلفی مانند آتش‌نشانان، جمعیت هلال احمر، معلمان، کارگران و... هستند که مطالبه‌های‌شان از نمایندگان آینده مجلس شورای اسلامی را مطرح می‌کنند.
«نطق آزاد» به تهیه‌کنندگی مصطفی پورحامدی روز‌های شنبه، یکشنبه و دوشنبه ساعت ۲۳:۱۵ روانه آنتن شبکه ۲ سیما می‌شود.
* کتاب قانون
«کتاب قانون» یک رئالتی‌شو است که در آن فضای کلی مجلس بازسازی شده و چالشی بین شرکت‌کنندگان در نقش نمایندگان کمیسیون‌های مجلس طراحی شده است.
آشنایی با جایگاه مجلس و نقش آن در سرنوشت مردم، آشنایی با نقش قانون‌گذاری مجلس، ارتقای نگرش مردم پیرامون مسائل مهم کشور، درک سختی و پیچیدگی مسائل و مشکلات کشور، ترویج فرهنگ گفت‌و‌گو و آزاداندیشی از جمله اهداف این برنامه است.
 تهیه‌کننده «کتاب قانون» حسین نیرومند و کارگردان آن سعید ابوطالب است. این برنامه روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۹ پخش می‌شود.
این رئالیتی‌شو در موزه مجلس مشروطه ضبط شده و به جز ۲ بازیگر نام‌برده، باقی شرکت‌کنندگان نابازیگر و از اقشار مختلف جامعه هستند که تمایل داشته‌اند نماینده مجلس شوند.
پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی اخیرا در بازدید از پشت صحنه «کتاب قانون»، این مجموعه را به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های سیما در موضوع انتخابات معرفی کرد و گفت: ارزش و اهمیت کتاب قانون در بازنمایی واقعی چیزی است که در مجلس اتفاق می‌افتد.
* بدون توقف
بدون توقف، برنامه‌ای گفت‌وگومحور است که به مسائل پیرامون مجلس شورای اسلامی و نیز پاسخ به شبهات و سوالات  مطرح  شده در جامعه با محوریت مجلس و عملکرد آن می‌پردازد. این برنامه هر روز از ساعت 17 روی آنتن می‌رود.
* تقاطع
برنامه «تقاطع» محفلی است برای گفت‌وگوی آزاد با حضور دانشجویان، جوانان و فعالان رسانه، که بی‌پرده و شفاف به نقد عملکرد شورای نگهبان می‌پردازد. این برنامه پس از تایید صلاحیت نامزدها توسط شورای نگهبان در 15 دی، از 17 دی به روی آنتن رفته و قرار است در 15 قسمت در روزهای یکشنبه تا چهارشنبه پخش آن ادامه یابد. ساعت پخش این برنامه 22:30 است.
در 5 قسمت اول این برنامه بهادری‌جهرمی، طحان‌نظیف و کدخدایی به عنوان میهمانان ثابت برنامه حضور دارند. همچنین شنیده‌ها از تولید فصل دیگر این برنامه برای پخش پس از 22 بهمن حکایت دارد.
* شیوه
برنامه گفت‌وگومحور «شیوه» نیز که با حضور مخالفان و موافقان موضوعات برنامه به صورت مناظره ارائه می‌شود، درباره انتخابات، مناظراتی را برگزار خواهد کرد که با نزدیک‌تر شدن به روز انتخابات، با دعوت از کنشگران سیاسی و صاحب‌نظرانی که روی کنش بخش نخبگانی جامعه تاثیر خواهند داشت، مناظره‌هایی را درباره انتخابات در برنامه ارائه خواهد داد. برنامه «شیوه» روزهای جمعه و شنبه ساعت 22:30 پخش می‌شود.
* بینا
برنامه گفت‌وگو محور «بینا» با محوریت مشارکت سیاسی در اسلام با حضور نخبگان دینی و رویکرد انتخاباتی تهیه و تدارک دیده شده است که روزهای فرد ساعت ۲۲ پخش می‌شود.
* رأی‌اولی‌ها
با نزدیک شدن به انتخابات مجلس شورای اسلامی و رسیدن به سن حق رای برخی نوجوانان، شبکه امید برنامه‌ای را با عنوان «رای‌اولی‌ها» روی آنتن می‌برد. «رای‌‌اولی‌ها» از اوایل بهمن، روز‌های شنبه تا سه‌شنبه ساعت 19:45 پخش می‌شود.
* اثرانگشت
مینی‌سریال «اثرانگشت» در ۴ قسمت پشت‌پرده برگزاری عادلانه انتخابات را نمایش می‌دهد. این سریال در ایام انتخابات روی آنتن می‌رود.

Page Generated in 0/0059 sec