printlogo


کد خبر: 275374تاریخ: 1402/11/2 00:00
دور دنیا

پیام القسام به خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی
گردان‌های عزالدین القسام در پیامی به خانواده‌های اسرای صهیونیست، نسبت به تمام شدن وقت به دلیل تعلل کابینه بنیامین نتانیاهو در نجات آنها هشدار داد. به گزارش ایسنا، گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در پیام جدیدی به خانواده‌های اسرا نوشت: «انتخاب با خودتان است: در تابوت یا زنده؟ دولت‌تان به شما دروغ می‌گوید. زمان دارد تمام می‌شود». به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، محتوای این پیام قبلا نیز تکرار شده است. القسام پیش‌تر اعلام کرده بود ده‌ها اسیر صهیونیست در پیام‌هایی از نتانیاهو خواسته‌اند جنگ را برای نجات دادن آنها پایان دهد. در ادامه ویدئوهایی منتشر شد که نشان داد این‌ اسرا بعدا به دلیل حملات رژیم صهیونیستی کشته شده‌اند. این در حالی است که ده‌ها هزار اسرائیلی شنبه شب در مقابل منزل نتانیاهو تظاهرات کرده و خواهان توافقی برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه شدند.
***
مقاومت عراق مسؤولیت حمله به جولان را بر عهده گرفت
مقاومت عراق روز گذشته اعلام کرد طی حمله‌ای پهپادی، یک هدف نظامی دشمن صهیونیست را در جولان اشغالی مورد اصابت قرار داده است‌. مقاومت اسلامی عراق دیروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با چند پهپاد انتحاری به یک هدف حیاتی رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی حمله کردیم و اصابت پهپادها به هدف را تأیید می‌کنیم. مقاومت عراق در ادامه بیانیه خود بر تداوم حملات علیه پایگاه و مواضع دشمنان تاکید کرد. گروه‌های مقاومت اسلامی عراق از ابتدای حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه، در حمایت از مقاومت فلسطین پایگاه‌ها و مواضع آمریکا و رژیم صهیونیستی را هدف قرار می‌دهند.
***
شمار شهدای فلسطینی از مرز 25 هزار نفر عبور کرد
«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه ظهر دیروز در بیانیه‌ای از افزایش شمار شهدای فلسطینی خبر داد. وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای فلسطینی از هفتم اکتبر (15 مهر) تاکنون به ۲۵ هزار و ۱۰۵ نفر افزایش یافته و تعداد مجروحان نیز به ۶۲ هزار و ۶۸۱ نفر رسیده است.
***
ژنرال صهیونیست: 
با حماس توافق نکنیم اسرای بیشتری کشته می‌شوند
ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت عدم توافق با جنبش حماس درباره توقف جنگ یا بازگرداندن اسرا، اسرای بیشتری کشته خواهند شد. اسحاق بریک در گفت‌وگو با شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گفت: «سرنگونی یا نابودی» جنبش حماس در وقت کنونی دشوارتر شده است. وی نسبت به ورود به شهر رفح هشدار داد و گفت این اقدام کشته و زخمی‌های بیشتری در صفوف ارتش رژیم صهیونیستی برجا خواهد گذاشت. بریک در ادامه تصریح کرد توافق با جنبش حماس باید شامل عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی از نوار غزه باشد، در غیر این صورت تعداد تلفات زیاد خواهد بود و یا ارتش با وضعیت سخت‌تری نسبت به این لحظه مواجه خواهد شد. این ژنرال صهیونیست تاکید کرد در زمان کنونی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی وارد جنگ با حزب‌الله لبنان نخواهد شد، زیرا ارتش برای آن آمادگی ندارد و از قدرت کافی برخوردار نیست.
***
گوترش: اسرائیل ۱۵۰ کارمند سازمان ملل را در غزه کشته است
دبیرکل سازمان ملل متحد از کشته شدن ۱۵۰ کارمند این نهاد بین‌المللی در جریان حملات نیروهای رژیم صهیونیستی علیه ساکنان مظلوم غزه خبر داد.  آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در سخنرانی خود در نشست نوزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در اوگاندا، اظهار داشت حمله نظامی رژیم اسرائیل به غزه باعث ویرانی‌های گسترده و کشته شدن غیرنظامیان شده که بی‌سابقه است. وی افزود: نیروهای فعال سازمان ملل در غزه که با تمام تلاش در زمینه کارهای بشردوستانه امداد‌رسانی می‌کنند، همواره خود و خانواده‌های‌شان با بمباران مداوم و خطرات روزانه با محدودیت‌های بزرگ در تردد در جاده‌های ناامن، قطع وسایل ارتباطی و ممنوعیت تردد مواجه هستند. دبیر کل سازمان ملل نسبت به افزایش بیماری و گرسنگی و بدتر شدن اوضاع در نوار غزه هشدار داد و افزود: مردم غزه نه‌تنها بر اثر بمب و گلوله، بلکه به دلیل کمبود غذا و نبود آب سالم آشامیدنی، قطع برق، کمبود دارو در بیمارستان‌ها و سفرهای پردردسر برای رسیدن به زمین‌های کوچک برای فرار از جنگ، جان خود را از دست می‌دهند.
***
حمله حزب‌الله به پایگاه اسرائیل
حزب‌الله لبنان بعدازظهر روز گذشته از هدف قرار دادن یک پایگاه رژیم صهیونیستی خبر داد. در بیانیه حزب‌الله لبنان آمده است: مجاهدان ما پایگاه «برانیت» رژیم اشغالگر را با سلاح‌های مناسب و دقیق هدف قرار دادند. در همین راستا شبکه الجزیره نیز گزارش داد رژیم صهیونیستی یک خودرو را در شهرک «کفرا» در جنوب لبنان هدف قرار داده است. طبق این گزارش، این خودرو در نزدیکی ایست بازرسی ارتش لبنان در کفرا هدف گرفته شد. خبرگزاری رویترز در این باره به نقل از منابع امنیتی گزارش داد حمله رژیم صهیونیستی به یک دستگاه خودرو در جنوب لبنان ۲ شهید و تعدادی زخمی برجا گذاشته است.

Page Generated in 0/0059 sec