printlogo


کد خبر: 275382تاریخ: 1402/11/2 00:00
اخبار

دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی موادمخدر کشور
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از دستگیری بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر کشور به نام «عبدالهادی براهویی» خبر داد و اعلام کرد: طبق برآورد اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال این قاچاقچی توقیف شده است. سردار ایرج کاکاوند دیروز در نشست خبری دستگیری خرده‌فروشان و معتادان را یکی از اولویت‌های پلیس دانست و گفت: مهم‌ترین اقدام اخیر پلیس مواد مخدر، دستگیری یکی از سرشبکه‌های انتقال مواد مخدر از آن سوی مرزها به داخل کشور بود. وی با بیان اینکه این قاچاقچی با نام‌های مستعاری چون حاج شاه سلیم، حاج پرویز و حاج‌ عبدالله فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: این سرشبکه از مسیر کویری اقدام به قاچاق مواد مخدر می‌کرد و علاوه بر حمایت از شبکه‌های توزیع موادمخدر، خود نیز از سوی شبکه‌های دیگر حمایت می‌شد. سردار کاکاوند با بیان اینکه اعضای این باند در 18 مرحله دستگیر شدند، افزود: از این باند ۱۳ تن انواع مواد مخدر و ۳۲ دستگاه خودرو نیز کشف و ضبط شد. همچنین 37 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند. به گفته سردار کاکاوند، از این قاچاقچی مواد مخدر و تیم او بیش از ۱۳ تن مواد مخدر کشف و ضبط شد که ۵ تن از این میزان شیشه و هروئین بود. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: به طور قطع این فرد برای ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از مسیر ایران با افرادی در خارج از کشور ارتباط داشته است. سردار کاکاوند با بیان اینکه سرکرده این باند در محل سکونت خود در استان سیستان‌وبلوچستان شناسایی و دستگیر شد، اظهار داشت: طبق برآورد اولیه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان از اموال این قاچاقچی توقیف شد. وی با بیان اینکه از مجموعه این فرد تعداد قابل ملاحظه‌ای سلاح شناسایی و توقیف شد، گفت: شناسایی، رهگیری و دستگیری این فرد توسط تیم‌های اطلاعاتی و انتظامی انجام شده است.
***
تقارن دهه فجر امسال با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید تهران
استاندار تهران با اشاره به اهمیت بیان تلاش‌های 45 ساله انقلاب اسلامی، بر تبیین و تبلیغ صادق دستاوردهای انقلاب اسلامی در راستای تبدیل تهدیدات دشمنان به فرصت تأکید کرد. علیرضا فخاری در چهارمین جلسه برنامه‌ریزی دهه مبارک فجر ضمن تسلیت شهادت مستشاران ایران در سوریه اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های دهه مبارک فجر امسال تقارن آن با کنگره ملی ۲۴ هزار شهید گلگون کفن پایتخت است و این بر عهده ما است که برنامه‌های اثربخش را برنامه‌ریزی و اجرایی کنیم. وی با اشاره به اجرای طرح سپاس در استان تهران تأکید کرد: طرح سپاس برای دیدار با خانواده شهدایی که کمتر سرکشی شده و جزو جاماندگان لیست دیدارها هستند برنامه‌ریزی شد، حتما تمرکز دیدارها بر پیشگامان انقلاب برنامه‌ریزی شود. فخاری با اشاره به اهمیت اجرای برنامه‌های تبیینی در راستای عکس شدن فتنه‌های دشمنان یادآور شد: معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی بسیار حائز اهمیت است و این کار باعث معکوس شدن کید دشمنان برای ناامیدی مردم می‌شود، همچنین باید تبیین دستاوردهای انقلاب بر اساس هویت شکل‌گیری انقلاب در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی و اعتقادی باشد و در قالب یک نمایشگاه بزرگ در روز ۲۲ بهمن شکل گرفته و بیانگر واقعیت‌ها باشد. با این روش از درون تهدید، فرصت شکل می‌گیرد. 
***
هشدار قوه‌قضائیه نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی
معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با انتشار پیامک سراسری نسبت به کلاهبرداری شرکت‌های هرمی هشدار داد و اعلام کرد: سرمایه‌گذاری در این شرکت‌ها خطر از دست رفتن اصل سرمایه را در پی دارد. در پیامک معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه که به صورت سراسری شنبه یکم بهمن برای همه شهروندان ارسال شده، آمده است: «فعالیت مجموعه‌هایAgiGPT, QT4, adv, pcoin, (کلودمــــاینر) cloudminer و اربیت نتورک کلاهبرداری و هرمی است. با سرمایه‌گذاری در آنها خطر از دست رفتن اصل سرمایه وجود دارد». معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه‌قضائیه با ۳ اپراتور مخابراتی با هدف ارتقای آگاهی‌های عمومی و آشنایی مردم با نحوه درست استفاده از فناوری‌ها با محوریت کاهش وقوع جرم، تفاهمنامه همکاری دارد. همچنین از ۲ سال قبل نیز در قالب «پویش ارتقای آگاهی‌های حقوق جامعه» برای شهروندان پیامک‌های هشداری ارسال می‌شود.

Page Generated in 0/0060 sec