printlogo


کد خبر: 275390تاریخ: 1402/11/2 00:00
اخبار

پاداش ۳۰۰ میلیارد تومانی صرفه‌جویی برق به تهرانی‌ها
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از ارائه پاداش ۳۰۰ میلیارد تومانی صرفه‌جویی برق به تهرانی‌ها در ایام تابستان امسال خبر داد و گفت: از هر 2 مشترک تهرانی در تابستان، یک مشترک مشمول پاداش صرفه‌جویی شد. کامبیز ناظریان در حاشیه بازدید استاندار تهران از مرکز دیسپچینگ توزیع نیروی برق تهران بزرگ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تابستان امسال در مجموع 300 میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی به مشترکان برق شهر تهران پرداخت شد و از هر 2 مشترک تهرانی، یک مشترک مشمول پاداش صرفه‌جویی شد که برخی قبض‌ها به صورت رایگان و برخی با کاهش هزینه مواجه شد. وی افزود: در ایام پیک تابستان امسال، بالغ بر 500 میلیون کیلووات ساعت صرفه‌جویی در مصرف برق داشتیم و در حالی‌که بدون محدودیت، برق مصرفی مردم در تهران تأمین شد، 6 درصد انرژی بیشتر نسبت به سال گذشته در تهران تأمین شد. ناظریان با بیان اینکه در تابستان امسال، افزایش 1.5 درجه‌ای دما را در شهر تهران داشتیم، گفت: برای تابستان سال آینده 150 برنامه با اعتباری بالغ بر 2.5 هزار میلیارد تومان تنظیم شده تا تابستان 1403 را نیز بتوانیم بدون خاموشی سپری کنیم. وی ادامه داد: 1000 طرح عملیاتی در راستای نوسازی و زیرسازی شبکه برق تهران و همچنین برنامه‌های مختلفی در حوزه صرفه‌جویی و مدیریت مصرف برق تهران برای تابستان آینده در نظر گرفته شده است. مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با اشاره به اقداماتی که برای تکمیل و توسعه سیستم‌های کنترل ارتقای سطح خدمات در حوزه مشترکان شهر تهران انجام شده، گفت: تمام اطلاعات مشترکان برق تهران برداشت شده و امروز این قابلیت را داریم که به صورت نقطه به نقطه ارائه خدمات به مشترکان برق تهران داشته باشیم و در راستای ارتقای سطح رضایتمندی از ارائه خدمات توزیع برق گام‌های اساسی برداشته شده که نتیجه آن ایجاد رضایت حداکثری در مشترکان تهرانی است.
***
مسکن‌های ۲۵ متری در میان‌مدت به گرانی مسکن دامن خواهد زد
کارشناس حوزه مسکن گفت: عرضه واحدهای مسکونی کوچک‌متراژ در میان‌مدت بر گرانی مسکن در بازار دامن خواهد زد. مدتی پیش خبر ساخت خانه‌های ۲۵ متری دهان به دهان چرخید و تا اندازه‌ای انتقادات را برانگیخت که وزارت راه و شهرسازی و شهرداری تهران از آن اعلام نارضایتی کردند. ماجرا تا آنجا ادامه پیدا کرد که در نهایت، ساخت این واحدها با عنوان «مسکن اقتصادی» از سوی اتحادیه تعاونی‌های عمرانی تهران دوباره مطرح شد؛ طرحی که انتقادات و ابهامات زیادی بویژه درباره اخذ مجوز ساخت آن وجود دارد. فرشاد ایلاتی، کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه واحدهای مسکونی ۲۵ الی ۳۵ متری در میان‌مدت موجب گرانی مسکن در بازار می‌شود، گفت: باید نسبت به واحدهای کوچک‌متراژ تدابیر جدی شود تا این الگوی مصرفی وارد بازار مسکن نشود، زیرا با فرهنگ ایرانی تطابق ندارد. سیاست کوچک‌سازی واحدهای مسکونی قطعاً سیاست موفقی نبوده و نخواهد بود و از ابتدای دهه ۷۰ تا به امروز الگوی کوچک‌سازی واحدهای مسکونی را در دست کار نداریم. وی ادامه داد: البته باید نسبت به این موضوع توجه داشت که دولت نسبت به قانون فرزندآوری اهمیت ویژه‌ای دارد و هر چه متراژ واحدهای مسکونی رو به کاهش باشد، قطعاً خانوار و افراد انگیزه‌ای به تشکیل خانواده و توسعه جمعیت کشور نخواهند داشت. 
***
تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر مهستان در دولت سیزدهم
سرپرست شهر جدید مهستان از تحویل ۷ هزار واحد مسکن مهر و آغاز ساخت ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در این شهر در دولت سیزدهم خبر داد. ذبیح‌الله زارع‌پور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۳ مدرسه ۱۲کلاسه آموزشی با مجموع ۵۷ میلیارد تومان، 2 مجموعه ورزشی چندمنظوره با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و 2 بوستان با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان تکمیل و افتتاح شد. سرپرست شهر جدید مهستان با بیان اینکه تاکنون برای احداث ۱۸ هزار واحد نهضت ملی مسکن تأمین زمین انجام شده است، گفت: تاکنون ۱۹ پروژه در قالب ۸ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در این اراضی وارد مرحله ساخت و ساز شده است. از ابتدای دولت سیزدهم حدود ۱۱هزار واحد مسکونی مهر نیمه‌تمام در مهستان در روند تکمیل و تحویل به متقاضیان قرار گرفت که تاکنون، ۶ هزار و ۸۳۱ واحد مسکن مهر تکمیل و افتتاح شده است. به گفته وی، شرکت عمران شهر جدید مهستان درصدد است ۳ هزار واحد مسکونی مهر دیگر را تا پایان امسال تکمیل کند و تحویل متقاضیان بدهد. در هفته دولت سال آینده تمام واحدهای باقیمانده مسکن مهر تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

Page Generated in 0/0060 sec