printlogo


کد خبر: 275394تاریخ: 1402/11/2 00:00
اخبار

تشییع پیکر مستشاران شهید ایرانی در حرم حضرت زینب(س)
پیکر مستشاران ایرانی‌ای که روز شنبه در دمشق به شهادت رسیدند، دیروز یکشنبه در حرم مطهر حضرت زینب(س) تشییع شد. بر اساس این گزارش، پیکر 5 مستشار ایرانی که روز شنبه در حمله رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در منطقه «المزه» در دمشق به شهادت رسیدند، دیروز یکشنبه در حرم حضرت زینب(س) تشییع شد. 
بر اساس اطلاعیه روابط عمومی سپاه، حجت‌الله امیدوار، علی آقازاده، حسین محمدی و سعید کریمی از مستشاران سپاه در سوریه و همچنین محمدامین صمدی یکی از مدافعان حرم در حمله رژیم صهیونیستی به فیض شهادت نائل آمدند. گفتنی است؛ بر اساس اخبار منتشر شده، پیکر پاک این شهدا شامگاه دیروز وارد ایران شد.
***
رئیسی: اراده ایران گسترش روابط با کشورهای اروپایی است
رئیس‌جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل با کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، گفت: اراده جمهوری اسلامی گسترش روابط با کشورهای اروپایی است، مگر اینکه کشوری به دنبال عنادورزی با ایران باشد. سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر یکشنبه در آیین دریافت استوارنامه «میشل مالهرب» سفیر جدید بلژیک با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در گسترش روابط بر اساس اعتماد و احترام متقابل با کشورهای مختلف هیچ محدودیتی ندارد، خاطرنشان کرد: امروز آمریکا به اعتبار سوابق عملکرد خود بویژه حمایت کامل و عاملیت در جنایات رژیم کودک‌کش صهیونیستی، دیگر هیچ اعتبار و آبرویی در جهان ندارد و کشورهای اروپایی باید منافع و روابط خود را مستقل از منافع آمریکا دنبال کنند. رئیس‌جمهور افزود: اراده جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط با کشورهای اروپایی بر اساس احترام و منافع متقابل است، مگر اینکه کشوری به دنبال عنادورزی با ایران باشد.
«میشل مالهرب» سفیر بلژیک نیز با اشاره به علاقه‌مندی کشورش برای گسترش روابط با ایران، اظهار امیدواری کرد بتواند با حل چالش‌ها، گسترش روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف را تسهیل کند.
***
امدادرسانی ناوشکن الوند ارتش به لنج حادثه‌دیده ایرانی
لنج صیادی ایرانی که بیش از ۲۰ روز از گم شدنش در آب‌های دریای عمان می‌گذشت طی عملیاتی روز گذشته با کمک ناوشکن الوند، امداد‌رسانی شد. به گزارش فارس، صبح روز شنبه طی عملیات امداد و نجات توسط ناوشکن الوند نیروی دریایی ارتش در محدوده آب‌های شمال اقیانوس هند و دریای عمان، لنج صیادی ایرانی که بیش از 20 روز از گم شدنش می‌گذشت، پیدا شد. این لنج ماهی‌گیری که به علت نقص فنی و کمبود سوخت مدت 20 روز در محدوده شمال اقیانوس هند سرگردان بوده و متاسفانه یک نفر از خدمه آن بر اثر دریازدگی جان خود را از دست داده بود، با حضور به موقع ناوشکن الوند ضمن برطرف شدن نقص فنی لنج حادثه دیده، جیره غذایی و سوخت آن نیز توسط ناوشکن الوند تامین شد و با راهنمایی فرمانده ناوشکن الوند به سمت ساحل کشورمان هدایت شد. 
امیر دریادار ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در توضیح عملیات نجات این لنج ایرانی اظهار کرد: ماموریت نجات لنج ایرانی در جایی انجام شد که ناوهای غیرموجه با حضور زائدشان در منطقه به ‌رغم درخواست‌های مکرر لنج ایرانی برای دریافت کمک هیچ‌ گونه پاسخی به آن ندادند. فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: برخلاف بی‌توجهی ناوهای غیرموجه در منطقه به درخواست کمک لنج آسیب‌دیده ایرانی، نیروی دریایی ارتش رسالت خود را بر مبنای قوانین بین‌المللی دریاها در عمق دریاها انجام داد.
***
دادستان ادعاها درباره نماینده‌ها را پیگیری ‌کند
در پی تذکر محمدرضا صباغیان‌بافقی، نماینده مجلس در نشست علنی نوبت صبح روز گذشته مجلس شورای اسلامی در انتقاد از اتهام‌زنی‌ها علیه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به هر حال این موضوعات در این شرایط حساس با وجود قانون انتخابات که برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی مسؤولیت تعیین کرده و همین الان نیز در قوه‌ قضائیه زحمت کشیده می‌شود، وجود دارد. قالیباف تصریح کرد: موضوعی که اشاره شد، در یک برنامه تلویزیونی این حرف ‌زده شده و حتماً عزیزی که این حرف را‌ زده مطلع است و بعد می‌گوید شورای نگهبان نیز آن فرد را تأیید کرده است. به نظر من دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم حتماً این موضوع را پیگیری کند. وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی افتاده و فردی تخلفی کرده و سکه‌ای گرفته، نه صلاحیت دارد که در این مجلس بنشیند و نه صلاحیت دارد که در مجلس بعدی باشد و حتماً باید تعیین تکلیف شود.

Page Generated in 0/0081 sec