printlogo


کد خبر: 275403تاریخ: 1402/11/2 00:00
مصدومیت‌های پرتعداد ملی‌پوشان یکی از دغدغه‌های اصلی تیم ملی ایران
در حسرت یک تیم کامل
* واکنش بازیکن اردن به جریمه AFC: فدای فلسطین!/ * داور ازبک؛ قاضی دیدار ایران - امارات

تیم ملی در آستانه بازی سوم مرحله گروهی با امارات، با مشکل ویژه‌ای به نام مصدومیت دست به گریبان است. این مشکل ویژه در قلب خط دفاع بیشتر به چشم می‌آید: شجاع خلیل‌زاده در بازی اول کمتر از 45 دقیقه در زمین ماند و مجید حسینی هم در بازی دوم مصدوم شد. البته این بحران به همین ۲ نفر ختم نمی‌شود. مهدی ترابی هر دو بازی ابتدایی تیم‌ ملی را از دست داده و حتی جایی در لیست 23 نفره هم نداشته است. طبق اعلام پزشک تیم ملی، مصدومیت ترابی، گرفتگی و درد همسترینگ است که باعث شده جهت تشدید نشدن آن، او فعلا وارد سیکل اصلی تمرینات نشود. ترابی شاید برابر امارات برای دقایقی وارد زمین شود. شجاع خلیل‌زاده تنها یک نیمه در جام ملت‌ها دوام آورد و خیلی زود از ترکیب اصلی خارج شد. درباره شرایط او و طول درمانش اما حرف‌های متناقض زیادی ‌زده می‌شود. هوشنگ نصیرزاده، مدیرعامل تراکتور می‌گوید: «در ارتباطی که با اردوی تیم‌ ملی داشتیم، به ما گفتند مصدومیت شجاع ظرف ۲ هفته حل شده و او پس از این مدت به شرایط بازی می‌رسد». پزشک تیم‌ ملی اما مصدومیت خلیل‌‎زاده را خفیف اعلام کرده است: «مصدومیت او، کوفتگی استخوان پاشنه پا بود که مشکلی جدی نیست». با این حال به نظر می‌رسد مشکل جدی بوده که باعث شد خلیل‌زاده بازی دوم را هم از دست بدهد و فعلا هم در تمرینات اصلی حاضر نباشد. سعید عزت‌اللهی در هر دو بازی تیم ملی حاضر بود ولی در بازی دوم، کمتر از بازی اول وارد درگیری‌ها شد و این یعنی شماره 6 هنوز به وضعیت نرمال نرسیده است. ترومای بینی، نوع مصدومیت عزت‌اللهی از سوی کادر پزشکی تیم‌ ملی اعلام شده است. سردار آزمون یک نیمه برابر فلسطین بازی کرد ولی برابر هنگ‌کنگ وارد زمین نشد. مصدومیت، دلیل اصلی ریسک نکردن قلعه‌نویی برای بازی دادن به آزمون اعلام شده است. مصدومیت همسترینگ باعث شد به او در بازی دوم استراحت داده شود. آزمون حتی برای گرم گردن هم از روی نیمکت بلند نشد. سید مجید حسینی هم که در بازی اول به جای خلیل‌زاده وارد زمین شد، در بازی دوم، خودش مصدوم شد و از بازی بیرون رفت. مهم‌ترین نکته درباره شرایط حسینی این است که وضعیت او اصلا مشخص نیست. او قبل از بازی هم درد داشت و تکل روی پایش باعث تشدید آن و تعویض شد. کادر پزشکی تیم‌ ملی درباره شرایط حسینی، کاملا مبهم حرف می‌زند: «مشکل خفیفی در مچ پا دارد. تلاش می‌کنیم با درمان و مراقبت، او را به ادامه بازی‌ها برسانیم». از سویی هنوز خبری درباره شدت و میزان مصدومیت جهانبخش منتشر نشده است. اواخر بازی دوم، جهانبخش روی زمین نشست و دیگر نتوانست به بازی ادامه دهد و تعویض شد. در آخرین جلسه تمرینی تیم‌ ملی پیش از بازی اول هم عکسی از لحظه‌ای که جهانبخش مصدوم شده و پزشک تیم‌ ملی بالای سر او رفته، منتشر شد، منتها او بدون مشکلی جلوی فلسطین بازی کرد. مصدومیت قبلی او در بازی با هنگ‌کنگ در مقدماتی جام جهانی، 3 هفته جهانبخش را از میادین دور کرد ولی درباره مصدومیت جدید، فعلا خبری منتشر نشده که شاید به معنای خفیف بودنش باشد.
* داور ازبک؛ قاضی دیدار ایران - امارات
یک داور از کشور ازبکستان قاضی دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات در روز سوم مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا شد. تیم‌های ملی فوتبال ایران و امارات باید شامگاه سه‌شنبه ۳ بهمن از ساعت ۱۸:۳۰ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی رودرروی هم قرار بگیرند. طبق اعلام رسانه‌های عربی، «تانتاشف ایلگیز» از ازبکستان قضاوت این بازی را بر عهده خواهد داشت. صعود ایران به مرحله یک‌هشتم نهایی قطعی شده است و شاگردان امیر قلعه‌نویی تنها با یک تساوی هم می‌توانند صدرنشینی خود در گروه C را قطعی کنند. از طرفی هنوز صعود امارات به مرحله بعد قطعی نشده است و شاگردان پائولو بنتو باید حتما از ایران امتیاز بگیرند تا بتوانند صعود خود را قطعی کنند. همچنین در دیگر دیدار این گروه تیم‌های فلسطین و هنگ‌کنگ به مصاف هم می‌روند که قضاوت این بازی بر عهده «ایوان شاون» از استرالیا خواهد بود.
* غیبت قطعی ۲ بازیکن کلیدی امارات در دیدار برابر ایران
تیم ملی فوتبال امارات در حالی باید روز سه‌شنبه ۳ بهمن به مصاف تیم‌ ملی ایران برود که ۲ بازیکن کلیدی خود را در اختیار نخواهد داشت. تیم ملی فوتبال امارات در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ با انجام ۲ بازی و کسب ۴ امتیاز پس از ایران در رده دوم جدول گروه C قرار دارد و برای مسجل کردن صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی در حالی باید شامگاه سه‌شنبه ۳ بهمن در ورزشگاه اجوکیشن سیتی رودرروی تیم‌ ملی کشورمان قرار گیرد که ۲ بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نخواهد داشت. «خلیفه مبارک الحمدی» مدافع تیم‌ ملی امارات در دیدار برابر فلسطین با دریافت کارت قرمز از زمین بازی اخراج شد و به همین دلیل نمی‌تواند شاگردان پائولو بنتو را در بازی با ایران همراهی کند. از سویی طبق اعلام روزنامه الشرق الاوسط عربستان «سلطان عادل» مهاجم این تیم از ناحیه مینیسک زانوی چپ دچار مصدومیت شده و با اعلام کادر پزشکی تیم‌ ملی امارات این بازیکن حداقل به یک هفته تا ۱۰ روز استراحت نیاز دارد تا بتواند شرایط حضور در زمین را به دست آورد. به این ترتیب بنتو در حساس‌ترین بازی تیمش در مرحله گروهی، ۲ بازیکن کلیدی خود را در اختیار ندارد و این در حالی است که اگر امارات نتواند از ایران امتیاز بگیرد و از آن طرف فلسطین بتواند با نتیجه پرگل هنگ‌کنگ را شکست دهد، ممکن است امارات حتی به عنوان تیم دوم نتواند جواز حضور در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ را به دست آورد.
***
واکنش بازیکن اردن به جریمه AFC:
فدای فلسطین!
«محمود المرضی» بعد از گل چهارم به مالزی جمله «هی قضیه الشرفا» یعنی فلسطین مساله باشرف‌هاست را به حمایت از مردم مظلوم غزه مقابل صهیونیست‌ها به نمایش گذاشت.️ کنفدراسیون فوتبال آسیا این رفتار بازیکن اردن را سیاسی دانست و او را ۱۵۰۰  دلار جریمه کرد. المرضی درباره این حکم گفت: هدفم این بود که این پیام به مردم جهان برسد که خوشبختانه رسید. هر کسی می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. اصلا از جریمه‌ای که شدم ناراحت نیستم و انتظار بیشتر از این را هم داشتم. در هر حالت شکر خداوند را به جا می‌آورم و به برادران فلسطینی‌ام می‌گویم این جریمه فدای سرشان.

 


Page Generated in 0/0049 sec