printlogo


کد خبر: 275413تاریخ: 1402/11/3 00:00
اخبار

مجید زین‌العابدین دبیر جشنواره فیلم کودک شد
رئیس سازمان سینمایی کشور در حکمی مجید زین‌العابدین را به عنوان دبیر سی‌وششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان منصوب کرد. در متن حکم زین‌العابدین، امعان نظر به محورهای «اخلاق، آگاهی و امید» به عنوان راهبرد مشترک همه جشنواره‌های سازمان سینمایی، زمینه‌سازی جهت ارتقای کمی و کیفی تولیدات و غنای محتوایی سینمای کودک و نوجوان، حفظ و ارتقای جایگاه بین‌المللی جشنواره به عنوان یکی از جشنواره‌های مهم در سینمای کودک و نوجوان دنیا، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های ملی به همراه ظرفیت‌های استان اصفهان جهت ارتقا و گستردگی جشنواره و با هدف ایجاد نشاط اجتماعی و مخاطبان کودک و نوجوان، مشارکت گسترده اهالی سینمای کودک و نوجوان، منتقدان و اصحاب رسانه، جوانان متعهد و متخصص این عرصه و فعالان حوزه کودک و نوجوان و توجه ویژه به ظرفیت‌های استان اصفهان به لحاظ زیرساخت، منابع و میزان مشارکت و تعامل در زمینه تولید و میزبانی و مشارکت در این رویداد مهم هماهنگی، همکاری و همراهی موسسات و معاونت‌های سازمان و برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از سوی رئیس سازمان سینمایی خواسته شده است.
***
انتشار فراخوان بیستمین «جشن تصویر سال» 
بیستمین دوره «جشن تصویر سال» با مرور آثار تصویری و فیلم‌های ۲۰ سال گذشته، در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. در فراخوان بیستمین دوره «جشن تصویر سال» آمده است: «... و سرانجام «تصویر سال ۲۰» مرور آثار تصویری و فیلم‌های ۲۰ سال گذشته؛ به احترام و اعتبار عدد ۲۰، امسال در بیستمین دوره تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر درصددیم به‌ جای انتشار فراخوان همیشگی سال‌های گذشته، مروری داشته باشیم به آثار عکاسی، پوستر، کاریکاتور و فیلم‌های ارائه شده در 20 دوره نمایشگاه تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر. مرور ویژه‌ای که بدون شک، هم به‌ لحاظ تاریخ هنرهای تصویری در ایران و هم به ‌علت جذابیت و امکانات آموزشی نمایشگاهی و نیز کیفیت میزگردهای نقد و بررسی آثار منتخب، قطعا میعادگاه خاص اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود». ویژگی اصلی بیستمین دوره، مرور آثار ارائه شده در 20 سال گذشته (منتخبی از آثار چاپی عکاسی، گرافیک و کاریکاتور در گالری‌ها و نیز نمایش فیلم‌های برنده جایزه و منتخبی از فیلم‌های شاخص ارائه شده در دوره‌های پیشین جشنواره فیلم تصویر) است. عکس‌های موبایلی با موضوع آزاد شامل آثار تولید شده در 2 سال گذشته (فروردین ۱۴۰۱ تا بیستم بهمن ۱۴۰۲) به تعداد حداکثر ۱۰ تک عکس در نظر گرفته شده است و شرط سنی برای شرکت‌کنندگان وجود ندارد. در بخش مسابقه عکس‌های موبایلی به ۲۰ اثر برگزیده، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهدا می‌شود. لازم به ذکر است به تمام هنرمندان راه یافته به بخش نمایشگاهی عکس‌های موبایلی، از سوی جشن تصویر سال گواهینامه «انتخاب اثر و شرکت در نمایشگاه» تعلق می‌گیرد.
***
معرفی دبیر و داوران آثار مستند جشنواره شانزدهم تجسمی فجر
دبیرکل شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با صدور احکامی، دبیر و داوران بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی این رویداد را معرفی کرد. امیر عبدالحسینی با صدور احکامی مجزا، محمد حمیدی‌مقدم را به عنوان دبیر و احمد الستی، سیدعلی میرفتاح و مهرداد اسکویی را به عنوان داوران بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی این رویداد هنری معرفی کرد. محمد حمیدی‌مقدم دارای مدرک کارشناسی ارشد سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، احمد الستی پژوهشگر و مترجم شناخته‌شده کشور دارای مدرک دکترای تخصصی زیبایی‌شناسی سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس است. سیدعلی میرفتاح روزنامه‌نگار و طراح گرافیک نام‌آشنای کشور، علاوه بر سال‌ها فعالیت‌ مستمر و حرفه‌ای در زمینه نویسندگی و روزنامه‌نگاری، تجربه نگارش چندین فیلمنامه را هم در کارنامه خود به ثبت رسانده است. مهرداد اسکویی مستندساز و عکاس مطرح کشور، دانش‌آموخته رشته کارگردانی سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر تهران و دارای گواهی درجه یک هنری در زمینه کارگردانی فیلم مستند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. بخش فیلم‌های مستند هنرهای تجسمی در شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، ذیل 2 گزینه تدارک دیده شده است. گزینه نخست شامل بخش رقابتی است که به ارسال، انتخاب، نمایش و داوری فیلم‌های مستند مرتبط با هنر، هنرمند و مفاهیم و مسائل عرصه‌ هنرهای تجسمی اختصاص دارد. در کنار بخش رقابتی، در این دوره از جشنواره ۱۰ فیلم مهم تاریخ سینمای جهان که با رویکرد هنرهای تجسمی ساخته‌ شده‌اند نیز اکران و جلسات نقد و بررسی آنها برگزار می‌شود که هر جلسه با حضور یک سینماگر و یک هنرمند تجسمی همراه خواهد بود. شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر به دبیرکلی امیر عبدالحسینی، بهمن امسال در موزه هنرهای معاصر تهران، مؤسسه فرهنگی هنری صبا و مراکز معتبر نمایشگاهی تهران و سایر استان‌ها برگزار می‌شود.
***
برگزیدگان نخستین همایش قند پارسی معرفی شدند
برگزیدگان نخستین همایش «قند پارسی» طی مراسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شدند. مجید دوخته‌چی‌زاده مدیر مسؤول کانون آگهی و تبلیغاتی مبلغان برای انتشار و ترجمه کتاب‌های تبلیغاتی به زبان فارسی، شاهین ترکمن مدیر مسؤول کانون آگهی و تبلیغاتی سینه برای انتشار و ترجمه کتاب‌های تبلیغاتی به زبان فارسی، مریم شفیعی مدیر مسؤول کانون آگهی و تبلیغاتی ایران نوین برای طرح‌های تبلیغاتی سکوی «با سلام»، هادی مظفری طراحی تبلیغاتی برای طرح تبلیغاتی با عنوان «پایدار نماند مال بی‌تجارت» از جمله برگزیدگان همایش قند پارسی بودند.

Page Generated in 0/0147 sec