printlogo


کد خبر: 275425تاریخ: 1402/11/3 00:00
نگرانی هواداران استقلال از وضعیت بد نقل و انتقالاتی آبی‌پوشان
لیست نکونام همچنان روی هوا

زهره فلاح‌زاده: باشگاه استقلال این روزها در سکوت محض به سر می‌برد و مدیران این تیم حاضر نیستند درباره وضعیت نقل و انتقالات توضیحی دهند، آن هم در شرایطی که جواد نکونام، سرمربی استقلال پس از پایان نیم‌فصل و طی ۳ هفته گذشته ۲ لیست خرید به آنها داده اما فعلا خبری از مذاکره و جذب بازیکنان جدید نیست.
از طرفی با وجود پایان نیم‌فصل، هنوز قرارداد یوسو‌ سسما، مربی بدنساز و ۲ عضو کادرش نیز به ثبت نرسیده است.‌ سسما که هنوز پولی از باشگاه دریافت نکرده، اعلام کرده تا زمانی که مطالباتش پرداخت نشود، به ایران بازنمی‌گردد. اینکه باشگاه به چه علت هنوز پرداختی به این مربی نداشته و قراردادش را ثبت نکرده، خود علامت سوال بزرگی است. بدون شک هیچ مربی‌ای آن هم خارجی حاضر نیست ۶ ماه بدون درآمد در ایران کار کند.‌ البته باشگاه استقلال ابتدای فصل هم برای گرفتن ویزا و انعقاد قرارداد با سسما آنقدر تاخیر داشت که این مربی نتوانست در تمرینات پیش فصل از نزدیک بدنسازی تیم را انجام دهد. حالا هم که لیگ به مدت ۴۰ روز تعطیل است و تیم به بدنسازی نیاز دارد، مربی‌ بدنساز کنار کادرفنی نیست.
این در حالی است که باشگاه رقیب (پرسپولیس) با وجود آنکه پس از استعفای یحیی گل‌محمدی هنوز جانشینی را برای مربی مستعفی خود معرفی نکرده اما با بازیکنان جدید در حال مذاکره است و حتی روز گذشته عبدالکریم حسن، مدافع چپ اهل قطر وارد ایران شد تا پس از گذراندن تست‌های پزشکی با عقد قرارداد به این تیم بپیوندد. طبق شنیده‌های خبرنگار «وطن امروز» قرمزها با ۲ بازیکن داخلی هم به توافق رسیده‌اند و احتمال اینکه یک مهاجم خارجی هم به خدمت بگیرند بسیار زیاد است.
اما در استقلال تنها رافائل سیلوای برزیلی، مدافع پیشین آبی‌ها به دلیل بدهی‌ای که باشگاه به او داشته و به دلیل اینکه این بازیکن در آستانه بازنشستگی بدون تیم مانده بود، به جمع آبی‌ها اضافه شده، هر چند همین خرید هم کمک کرده تا آنها حداقل در دفاع شرایط بهتری داشته باشند.
همه اینها در حالی است که پنجره استقلال نیز هنوز باز نشده و باید دید طبق گفته مدیران که قول باز شدن آن را داده بودند، دقیقا در چه تاریخی این گشایش رخ خواهد داد.
به هر شکل آبی‌ها با توجه به نقل و انتقالات ضعیف ابتدای فصل، نیاز مبرم به خرید بازیکنان جدید دارند. باشگاه که نتوانست لیست ابتدای فصل نکونام را به بهانه سقف بودجه خریداری کند، حالا باید به فکر ترمیم نقاط ضعف تیم باشد.
جواد نکونام بارها اعلام کرده به ۵ بازیکن در پست‌های مختلف نیاز دارد که جز در دفاع، اتفاق خاصی نیفتاده و خبری از جذب بازیکن نیست. 
در ۲ لیست نکونام نام ستاره‌های زیادی دیده می‌شود اما طبق شنیده‌های ما به او اعلام شده اینها را نمی‌توان خرید و باید به فکر بازیکنان دیگر باشد‌. به همین دلیل سرمربی استقلال بتازگی محمدحسین اسلامی و فرشید باقری را به باشگاه معرفی کرده است. 
بدون شک این ۲ بازیکن، گزینه‌های اصلی جواد نکونام نیستند اما به دلیل جدایی سعید مهری و مصدومیت طولانی‌مدت کوین یامگا، او نیاز مبرم به بازیکن دارد تا کمبود مهره‌اش جبران شود.
آنچه مشخص است، در باشگاه استقلال خبری از خرید ستاره و ملی‌پوش نیست و هواداران نباید از این مدیران انتظار بالایی داشته باشند‌. به نظر می‌رسد اتفاقات ابتدای فصل بار دیگر در حال تکرار است اما مدیران باید به این موضوع توجه داشته باشند که تیمی که با درایت کادرفنی و سختکوشی بازیکنان با وجود کمبودها به قهرمانی نیم‌فصل رسیده، به احتمال زیاد شرایط خوبش در نیم‌فصل دوم ادامه‌دار نخواهد بود. تیم‌های مدعی در حال تقویت هستند و با کمبود بازیکن مواجه نیستند اما استقلال همین حالا هم به اندازه کافی بازیکن در اختیار ندارد. 
استقلال چند روز پیش با تیم آریوی اسلامشهر یک بازی تدارکاتی انجام داد که در این دیدار به دلیل نبود ۲ ملی‌پوش، همچنین مهری و یامگا نتوانست بازی چندان خوبی انجام دهد. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.
باید دید مدیران باشگاه چه زمانی به فکر تقویت تیم خواهند بود و می‌شود امیدوار بود یا نگرانی‌های هواداران همچنان ادامه خواهد داشت.

Page Generated in 0/0063 sec