printlogo


کد خبر: 275438تاریخ: 1402/11/3 00:00
اخبار

جزایر سه‌گانه میراث ایرانیان است
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی متعلق به کشور ایران است و به مناقشه‌ها و ادعاهای مطرح شده در این زمینه نباید توجه کرد.
سردار علیرضا تنگسیری در گفت‌وگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم، درباره عملیاتی شدن شناور شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: شناور شهید ابومهدی المهندس حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای مسلمان در منطقه خلیج‌ فارس است. وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نیروهای بیگانه بخواهند در این منطقه‌ای که همگان از آن عبور می‌کنند حضور پیدا کنند، شناور شهید ابومهدی صادرکننده پیام صلح و دوستی برای آنهاست اما اگر بدخواهان بخواهند مشکلی ایجاد کنند، این شناور، حامل پیام «آمادگی» در مقابل دشمنان است. فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: با تولید و الحاق شناور شهید ابومهدی المهندس و سایر شناورهای موشک‌انداز و همچنین مانورهایی که در منطقه برگزار می‌شود، درصدد هستیم امنیت را در تنگه هرمز برقرار کنیم. وی با تاکید بر اینکه امنیت تنگه هرمز به واسطه کشورهای منطقه تأمین می‌شود، افزود: امنیت و ثبات کامل در منطقه تنگه هرمز برقرار است و بیگانگان نقشی در برقراری امنیت در این منطقه حساس ندارند، لذا حضور این نیروها معنا و مفهومی ندارد.
سردار تنگسیری در ادامه به جزایر سه‌گانه ایرانی تنب بزرگ، تنب کوچک و بوموسی اشاره و خاطرنشان کرد: این جزایر ایرانی و متعلق به کشور ایران است و به مناقشه‌ها و ادعاهای مطرح شده در این زمینه نباید توجه کرد و این موضوعات نشان‌دهنده این است که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها پشت پرده این قبیل موضوعات هستند، در حالی که این جزایر میراث ایران و ایرانی است. وی گفت: بیگانگان به دنبال این هستند که حضورشان را در منطقه توجیه کنند برای اینکه سلاح‌های خود را بتوانند بفروشند و برای این کار نیاز به ایجاد فتنه دارند و مقوله جزایر هم از این دسته است. فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: عوامل بیگانه بدانند جزایر میراث و ناموس ما است و متعلق به ما بوده و از ناموس‌مان تا آخرین قطره خون دفاع خواهیم کرد.
***
قانون حمایت از گزارشگران فساد اجرایی شد
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مطلبی در صفحه خود در ایکس نوشت: «قانون مترقی حمایت از گزارشگران فساد با ابلاغ رئیس‌جمهور اجرایی شده است. رشوه، تقلب علمی، اختلاس و سایر مصادیق فساد مالی مشمول این قانون خواهند شد. افشاگری مستند از این پس راهکاری عملیاتی برای مقابله واقعی با فساد و مردمی ‌کردن این فرآیند خواهد بود نه یک تاکتیک برای تخریب سیاسی».
***
دعوت مردم به انتخابات وظیفه جریان‌های سیاسی است
وزیر کشور دعوت مردم به انتخابات را وظیفه ملی رسانه‌ها و جریان‌های سیاسی دانست و گفت: انتخابات به معنای ایران قوی و امید به آینده است. احمد وحیدی در دیدار جمعی از مدیران مسؤول روزنامه‌های اصلاح‌طلب، بر فعال‌تر شدن گفت‌وگو با احزاب و حوزه‌های دیگر تاکید کرد و افزود: به نشست و گفت‌وگو با همه گروه‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، اعتقاد دارم و باعث می‌شود خط‌کشی‌های غیرواقعی که سم مهلکی برای کشور است، عقب رانده شود. وی درباره انتخابات و قانون جدید نیز اظهار کرد: وزارت کشور با توجه به قانون جدید و فرصت کم، توانست زمینه اجرای آن را فراهم سازد و تلاش کردیم همه تفکرها و سلایق در انتخابات ثبت‌نام کنند. وزیر کشور خاطرنشان کرد: ما هم علاقه‌مند بودیم تا حد امکان احراز صلاحیت‌ها افزایش یابد و برای این کار تلاش شد که البته بی‌نتیجه هم نبود. به داوطلبان احراز صلاحیت نشده توصیه کردیم که از فرصت اعتراض در مرحله بعدی استفاده کنند. از این رو، تلاش ما در مرحله پیش‌ثبت‌نام و ثبت‌نام قطعی این بود که حداکثر افراد احراز صلاحیت شوند، مگر آنهایی که واقعا بر اساس مواد قانونی مشکل داشته باشند.
***
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی:
برای غنی‌سازی دوران سربازی در حال رایزنی با دولت هستیم
رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: سربازی را باید دورانی برای تقویت روحیه سازندگی، شروع زندگی دیگر، قبول مسؤولیت‌های بزرگ و آمادگی برای اداره جامعه دانست، از این رو برای غنی‌سازی این دوران، در حال رایزنی با دولت هستیم. سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در شانزدهمین جشنواره حضرت علی‌اکبر(ع) با اشاره به موضوع سربازی اظهار کرد: سربازی دورانی است‌ که چنانچه لازم شود، سرباز باید از خاک کشور در برابر دشمنان دفاع کند. رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر، هرچند امیدواریم‌ هیچ‌گاه کشور درگیر جنگی نشود و امنیت در آن برقرار باشد، ولی با وجود این، سربازی برای چنین روزهایی است که اگر جنگی رخ داد، سرباز در پشت خاکریزهای دفاع از کشور حضور یابد. بنابراین باید از بزرگ‌ترین سرباز کشور یعنی شهید حاج قاسم سلیمانی که خود را همواره یک سرباز می‌دانست، یاد کنیم. وی اضافه کرد: سربازی را نباید به عنوان اتلاف عمر تلقی کرد، بلکه باید آن را دورانی برای تقویت روحیه سازندگی و شروع زندگی دیگر و قبول مسؤولیت‌های بزرگ و نیز آمادگی برای اداره جامعه دانست؛ بنابراین برای غنی‌سازی دوران سربازی، طرح‌های بزرگ‌تری در راه است.

Page Generated in 0/0075 sec