printlogo


کد خبر: 275447تاریخ: 1402/11/3 00:00
تیم‌ ملی ایران در آخرین بازی مرحله گروهی امشب به مصاف امارات می‌رود
هدف: تثبیت صدرنشینی

تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود بازی پرانتقاد مقابل هنگ‌کنگ هنوز هم یکی از شانس‌های مسلم قهرمانی جام ملت‌هاست. تیم ملی کشورمان در سومین و آخرین مسابقه خود در مرحله گروهی جام ملت‌ها از ساعت 18:30 امروز به مصاف امارات می‌رود. امارات جدی‌ترین رقیب تیم‌ ملی ایران است که مقابل فلسطین با خوش‌شانسی یک امتیاز گرفت. پائولو بنتو، سرمربی امارات به دلیل اخراج مقابل فلسطین در این دیدار غایب است. امیر قلعه‌نویی بعد از برد خفیف مقابل هنگ‌کنگ از عملکرد شاگردانش انتقاد کرد. او بخوبی می‌داند اماراتی‌ها مثل هنگ‌کنگی‌ها نیستند و نخستین اشتباه ممکن است به قیمت از دست رفتن 3 امتیاز تمام شود. مهدی ترابی، شجاع خلیل‌زاده و سیدمجید حسینی 3 مصدوم تیم به احتمال فراوان به بازی می‌رسند. تیم ملی برای صعود مقتدرانه نیاز به برد و انجام بازی خوب دارد تا بار دیگر برای حریفان پرقدرتش خط و نشان بکشد. از سویی مهدی طارمی هنوز پایش در این رقابت‌ها به گلزنی باز نشده و امروز بهترین زمان برای روشن شدن موتور او و تیم‌ ملی کشورمان است. هر چند به طور دقیق مشخص نیست با کدام حریف در مرحله یک هشتم پایانی روبه‌رو می‌شویم اما مربیان جمله‌ای کلیشه‌ای دارند و آن اینکه تیمی که قهرمانی می‌خواهد نباید نام حریف بعدی برایش مهم باشد. 
* قلعه‌نویی: با تمام توان و قوا به میدان می‌رویم
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران در واکنش به تعریفی که سرمربی تیم‌ ملی عربستان از او و تیمش داشته است، گفت: از «مانچینی» ممنونم اما همین تعریف باعث می‌شود او در ایران دشمن پیدا کند! امیر قلعه‌نویی ظهر دیروز در نشست خبری قبل از بازی تیم‌ ملی ایران مقابل امارات در گروه C جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: خیلی خوشحالم جزو نخستین تیم‌های صعود‌کننده به مرحله بعد رقابت‌ها هستیم. بازی قبل را آنالیز کردیم که آمار بسیار خوب با ۵۱۰ پاس و مالکیت توپ ۷۰ درصدی داشتیم. سرمربی تیم‌ ملی در ادامه تعریف و تمجیدش از عملکرد این تیم در بازی دوم گفت: فکر می‌کنم تیم ما اجازه نداد هنگ‌کنگ ۱۰۰ پاس صحیح داشته باشد. به نظرم مقابل هنگ‌کنگ یکی از بازی‌های خوب خودمان را انجام دادیم. خوب بازی نکردن با گل نزدن فرق دارد. امیر قلعه‌نویی ادامه داد: آمار AFC می‌گوید عملکرد خوبی داشتیم. 2 ایراد در بازی با هنگ‌کنگ داشتیم؛ اول اینکه پاس‌های ساده را لو دادیم و نکته دوم هم اشتباه در 2 موقعیت بود که روزبه چشمی و میلاد محمدی داشتند. از بازیکنانم بابت زحماتی که کشیدند خیلی تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: برخلاف خیلی‌ها که اعتقاد داشتند ایران در گروه آسانی قرار دارد، باید بگویم اگر فلسطین و هنگ‌کنگ در هر گروه دیگری بودند حداقل به عنوان یکی از بهترین تیم‌های سوم صعود می‌کردند. آمار می‌گوید گروه ما سخت است. سرمربی تیم‌ ملی فوتبال ایران در ادامه به دیدار سوم تیم کشورمان برابر امارات اشاره کرد و گفت: بازی روز سه‌شنبه یک فینال دیگر است. ضمن اینکه فلسطین هم شانس صعود دارد و نتیجه ما برای آنها هم مهم است‌. قلعه‌نویی در پاسخ به این پرسش که آیا در دیدار با امارات از همه توان تیم‌ ملی استفاده خواهید کرد، گفت: با توجه به اینکه بعد از بازی با امارات تا دیدار بعد فرصت زیادی داریم که بازیکنان استراحت کنند، به همین خاطر در دیدار با امارات با تمام توان و قوا به میدان خواهیم رفت. قلعه‌نویی در پاسخ به سوال خبرنگار سعودی درباره تعریف و تمجید روبرتو مانچینی، سرمربی این کشور از ایران که آنها را یکی از بهترین تیم‌های آسیا دانست و قلعه‌نویی را جزو یکی از بهترین مربیان معرفی کرد، گفت: از مانچینی تشکر می‌کنم اما همین تعریف باعث می‌شود او دشمنان زیادی در ایران پیدا کند. او درباره نحوه حمایت از تیم‌ ملی ایران تصریح کرد: قبل از ورود به رقابت‌ها شرایط خوبی نداشتیم اما الان راضی هستیم و همه چیز مناسب است. با وجود این شرایط خواستم از آقای تاج تشکر کنم. وی درباره شرایط روحی - روانی بازیکنانش با وجود انتقادات هم گفت: طبیعتا گاهی نقدهایی است که ترکش‌های آن به تیم می‌رسد اما من سعی می‌کنم بازیکنانم را یکدل کنم. در مجموع از تیمم راضی‌ام و از تمام اعضای گروه بابت زحماتی که می‌کشند تشکر می‌کنم. 
* حاج‌صفی: آماده پیروزی بر امارات هستیم
کاپیتان تیم‌ ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: برای پیروزی در بازی سوم و کسب 3 امتیاز آماده هستیم و امیدوارم نمایشی تماشاگرپسند داشته باشیم. احسان حاج‌صفی ظهر دیروز با حضور در نشست خبری قبل از بازی تیم‌ ملی فوتبال ایران مقابل امارات در سومین دیدار مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا گفت: قطعا نقاط ضعف و قوت تیم امارات را آنالیز خواهیم کرد تا بتوانیم مقابل این تیم به بهترین نتیجه دست یابیم. امیدوارم بازی خوبی را از هر دو تیم شاهد باشیم و هواداران از تماشای آن لذت ببرند و با پیروزی تیم ایران هم همراه باشد. کاپیتان تیم‌ ملی ایران ادامه داد: در دیدار با هنگ‌کنگ در زدن ضربات آخر کمی بی‌دقت بودیم اما همان طور که آقای قلعه‌نویی گفت، نزدیک ۷۰ درصد مالکیت توپ را در اختیار داشتیم. ۱۶ شوت به سمت دروازه حریف زدیم که اصلا آسان نبود و سعی می‌کنیم در بازی با امارات عملکرد بهتری را نسبت به بازی با هنگ‌کنگ از خودمان به نمایش بگذاریم. وی افزود: بازیکنان تیم‌ ملی به دنبال ثبت آمار فردی نیستند و همه ما به دنبال موفقیت ایران هستیم و خدا را شکر ۲۶ بازیکن آماده در تیم حضور دارند. 
* بنتو: ایران بازیکنان خوبی دارد
سرمربی تیم‌ ملی فوتبال امارات با بیان اینکه اکثر بازیکنان ایران در فوتبال اروپا بازی می‌کنند، گفت: کار سختی مقابل آنها داریم و باید عملکرد خوبی از خود نشان دهیم. پائولو بنتو در نشست خبری پیش از دیدار با تیم‌ ملی ایران اظهار داشت: تا جایی که می‌توانستیم برای این دیدار ریکاوری کرده‌ایم. در دیدار با فلسطین مدت زمان زیادی را ۱۰ نفره به بازی ادامه دادیم که کار را برای ما دشوار کرد و حالا باید در آخرین دیدار مرحله گروهی برابر تیم خوب ایران بازی کنیم. او ادامه داد: ایران قدرتمندترین تیم گروه C است و یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر آسیا به شمار می‌رود و انتظار مصافی سخت با این تیم داریم. تا جایی که می‌توانستیم خودمان را برای دیدار با ایران آماده کرده‌ایم تا به هدف‌مان که صعود به مرحله حذفی است، دست یابیم. بنتو افزود: ما تیم ایران را بخوبی می‌شناسیم و طی 4-3 سال گذشته، ۳ بار به مصاف این تیم رفته‌ایم. ایران بازیکنان بسیار خوب و با تجربه‌ای دارد که برخی از آنها در فوتبال اروپا بازی می‌کنند. بازیکنان ایران مدت زیادی است کنار هم بازی می‌کنند و ترکیب این تیم نسبت به سال‌های گذشته تغییر آنچنانی نداشته است. این تیم اصلا حریف آسانی به حساب نمی‌آید و باید مقابل بازیکنان ایران باهوش باشیم.

Page Generated in 0/0097 sec