printlogo


کد خبر: 275465تاریخ: 1402/11/4 00:00
اخبار

درخواست عجیب همسر رئیس‌جمهور فرانسه از «دیدیه دشان»
«بریژیت مکرون» همسر رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با سرمربی تیم‌ ملی فوتبال این کشور درخواست عجیبی را مطرح کرد که سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. به گزارش مهر، «دیدیه دشان» سرمربی تیم‌ ملی فوتبال فرانسه روز سه‌شنبه در جریان یک برنامه خیریه در یکی از بیمارستان‌های فرانسه حاضر شد و در آنجا ملاقاتی با بریژیت مکرون همسر رئیس‌جمهور فرانسه داشت. در جریان این برنامه بریژیت مکرون خواسته عجیبی را با سرمربی تیم‌ ملی فرانسه مطرح می‌کند که دستمایه طنز کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور قرار گرفت. وی از دشان پرسید: یک بازیکن ژاپنی در تیم «رمس» حضور دارد که بازیکن بسیار خوبی است. منظور بریژیت مکرون بازیکن ۳۰ ساله ژاپنی تیم «رمس» به نام «جونیو ایتو» است که در تیم‌ ملی فوتبال ژاپن حضور دارد و ۵۳ بازی ملی برای ژاپن انجام داده است. بریژیت مکرون در ادامه به دشان گفت: باید این بازیکن را در تیم‌ ملی به کار بگیری! او بازیکن خوبی است و به این مساله فکر کن!
دیدیه دشان هم که از این خواسته همسر رئیس‌جمهور به خنده افتاده بود، جواب داد: او ژاپنی است و فرانسوی نیست! او در ادامه گفت: من در حال حاضر از تیم رمس بازیکنی در تیم‌ ملی ندارم اما بازی‌های این تیم را مانند بازی‌های تیم‌های دیگر لیگ فرانسه و لیگ‌های خارجی تماشا می‌کنم.
***
سوپرلیگ اروپا متوقف‌شدنی نیست
مسؤولان سوپرلیگ اروپا از موافقت ۲۰ باشگاه برای حضور در این مسابقات خبر دادند. به گزارش ایسنا، انس لاگریری، از مدیران مسابقات سوپرلیگ اروپا گفت که در حال حاضر 20 باشگاه برای حضور در این رقابت‌ها آماده‌اند. هدف این است که این مسابقات سپتامبر ۲۰۲۵ راه‌اندازی شود. 
وی که یکی از بنیانگذاران A22 Sports Management و مالک این مسابقات است، در صحبت‌هایی به رسانه Ouest France گفت: نمی‌خواهم اسم تیم‌هایی را ببرم که تمایل به حضور در این رقابت‌ها نشان دادند. با این حال می‌توانم تایید کنم 20 تیم تاکنون برای حضور در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند. از ۲۱ دسامبر ما تقریبا با 50 باشگاه مختلف صحبت کرده‌ایم. ۲۰ باشگاه موافقت کامل‌شان را برای حضور در این رقابت‌ها ابراز کرده‌اند. در حال حاضر باشگاه‌های کافی برای شروع مسابقات داریم. لاگریری گفت هدف این است که سوپرلیگ سپتامبر ۲۰۲۵ با بهترین تیم‌های اروپا از جمله تیم‌های انگلیسی آغاز شود.
۲۱ دسامبر ۲۰۲۳ دیوان دادگستری اتحادیه اروپایی ممنوعیت باشگاه‌ها از شرکت در سوپرلیگ را که توسط فیفا و یوفا وضع شده بود، غیرقانونی اعلام کرد. این نهاد تصمیمات فیفا و یوفا را مغایر قوانین اروپا دانست. یوفا بعدا اعلام کرد رای دادگاه به منزله تایید یا رد شدن سوپرلیگ نخواهد بود. بسیاری از باشگاه‌های مطرح از جمله منچستریونایتد، بایرن‌مونیخ، پاری‌سن‌ژرمن و اتلتیکومادرید قبلا با حضور در سوپرلیگ مخالفت کرده بودند. وزارت ورزش بریتانیا در حال آماده‌سازی لایحه‌ای است که باشگاه‌های این کشور را از شرکت در مسابقات منع کند. داستان ایجاد سوپرلیگ به بهار ۲۰۲۱ بازمی‌گردد. این پروژه در صورتی که اجرایی شود، لیگ قهرمانان اروپا و لیگ‌های ملی را زیر سوال خواهد برد و به همین خاطر مورد انتقاد زیادی قرار گرفته است. برای حضور در سوپرلیگ، به هر باشگاه، قول پاداشی حدود یک میلیارد یورو داده شده است. با این حال یوفا تحت فشار سیاستمداران و هواداران مخالف جدی برگزاری این تورنمنت است.
در حال حاضر تنها رئال‌مادرید و بارسلونا به طور رسمی از سوپرلیگ اروپا خارج نشده‌اند.

Page Generated in 0/0049 sec