printlogo


کد خبر: 275473تاریخ: 1402/11/4 00:00
اخبار

توقیف بیش از ۷۰۰ وسیله نقلیه مزاحم در غرب تهران
فرمانده انتظامی شهریار از توقیف بیش از ۷۰۰ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در این شهرستان خبر داد. سرهنگ پیمان فتاحی در این ‌باره گفت: در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و عمل به مطالبات مردمی در برخورد با هنجارشکنان جامعه، طرح ضربتی امنیت محله‌محور با هدف برخورد با رانندگان‌ خودروها و راکبان موتوسیکلت‌های مزاحم و متخلف در پارک‌ها، معابر عمومی و اطراف مدارس شهرستان شهریار به مرحله اجرا در آمد. وی با بیان اینکه در اجرای این طرح در دی‌ماه ماموران موفق به توقیف و اعمال قانون ۴۵۳ دستگاه خودرو و ۲۵۰ دستگاه موتوسیکلت متخلف و مزاحم شدند، افزود: اجرای این طرح، رضایتمندی شهروندان را به دنبال داشته است و ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با متخلفان همچنان در دستور کار این فرماندهی قرار دارد. فتاحی با اشاره به اینکه وسایل نقلیه متخلف به پارکینگ انتقال داده شدند، خاطرنشان کرد: پلیس با قاطعیت با هرگونه بی‌نظمی و هنجارشکنی برخورد خواهد کرد.
***
آماده باش ۲۴ ساعته گشت‌های «حامی شهر» در پایتخت
مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به هشدار هواشناسی مبنی بر کاهش چشمگیر دما طی چند روز آینده و بارش نزولات الهی، گشت‌های فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر این سازمان ۲۴ ساعته به صورت آماده باش هستند. احمد احمدی صدر در این باره تاکید کرد: همانطور که پیش از این نیز اطلاع‌رسانی کرده بودیم ۴۰ گشت فوریت‌های خدمات اجتماعی حامی شهر به صورت ۲۴ساعته و شبانه‌روزی در مناطق بیست‌ودوگانه کلانشهر تهران در حال گشت‌زنی و تردد هستند تا افراد آسیب‌دیده اجتماعی از جمله کارتن‌خواب‌ها، بی‌خانمان‌ها، در راه ماندگان و... را به مددسراهای پایتخت انتقال دهند. وی افزود: ۲۰ مددسرا با ظرفیت ۲۵۰۰ نفر در پایتخت در حال خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان اجتماعی هستند، همچنین ۲۰ مددسرای سیار فصلی نیز در میادین اصلی و ترمینال‌های کلانشهر تهران مستقر شده‌اند تا به مددجویان خدمت‌رسانی کنند. همچنین ۲۲ موتوسیکلت حامی شهر نیز در حال رصد معابر در سطح مناطق بیست‌ودوگانه هستند.
***
هزینه 1000 میلیارد تومانی بیمه سلامت برای جامعه بهزیستی
معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت ایران، از هزینه‌کرد سالانه حدود یک‌همت برای جامعه تحت پوشش بهزیستی خبر داد. مهدی رضایی، درباره اینکه چه خدماتی در بیمه سلامت شامل جامعه معلولان می‌شود، گفت: در بیمه سلامت علاوه بر خدمات در سطح بیمه پایه، 2 خدمت ویژه در 2 سال اخیر برای معلولان در نظر گرفته شده است. این خدمات ویژه شامل نشاندار شدن بیش از 720 هزار نفر از توان‌خواهان سازمان بهزیستی بوده که طی تفاهمنامه با این سازمان منعقد شده بود. وی افزود: این افراد دارای نشان در 59 کد خدمتی در حوزه توانبخشی می‌توانند علاوه بر مراکز دولتی در مراکز با مالکیت‌های غیردولتی نیز از این خدمات بهره‌مند شده و از پوشش بیمه‌ای 70 درصدی برخوردار شوند. رضایی تصریح کرد: در بسته بیماران صعب‌العلاج و خاص مانند بیماران ‌ام اس، اوتیسم، بال پروانه‌ای، آسیب نخاعی، بیماران دچار سرطان و 51 بیماری دیگر پوشش بیمه‌ای برای بسته‌های توانبخشی برای‌شان در نظر گرفته شده است. این خدمات در بخش‌های دولتی با پوشش 100 درصدی و در بخش‌هایی با مالکیت‌های غیردولتی تا 80 درصد این بسته‌ها با پوشش بیمه‌ای برقرار شده است. وی اظهار داشت: بیمه سلامت به طور میانگین سالانه حدود یک همت برای جامعه تحت پوشش بهزیستی هزینه می‌کند که حدود 50 میلیارد تومان آن تنها به توانبخشی اختصاص دارد.

Page Generated in 0/0058 sec