printlogo


کد خبر: 275484تاریخ: 1402/11/4 00:00
اخبار

رهبر انقلاب با انتقاد از  مسؤولان کشورهای اسلامی به خاطر عدم قاطعیت علیه صهیونیست‌ها: 
شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی باید قطع شود
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی صبح روز گذشته در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ، با انتقاد از عملکرد مسؤولان کشورهای اسلامی در قبال موضوع بسیار مهم غزه، گفتند: برخی مواقع موضع‌گیری‌ها و اظهارات مسؤولان کشورهای اسلامی اشتباه است. زیرا درباره موضوعی همچون آتش‌بس در غزه صحبت می‌کنند که از اختیار آنها خارج است و در دست دشمن خبیث صهیونیستی است. مسؤولان کشورهای اسلامی باید نسبت به موضوعاتی که در اختیار آنها است، اقدام کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر انقلاب اسلامی تاکید کردند: آن موضوعی که در اختیار مسؤولان کشورهای اسلامی است، قطع شریان‌های حیاتی رژیم صهیونیستی است، کشورهای اسلامی باید ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند و به این رژیم کمک نکنند.
ایشان خاطرنشان کردند: به‌ رغم عملکرد نامناسب مسؤولان کشورهای اسلامی و به‌ رغم همه سختی‌ها، همان‌گونه که در قرآن آمده، خداوند با مردم مومن است و هر جا که خدا باشد، پیروزی خواهد بود.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: پیروزی مردم غزه قطعی است و خداوند متعال این پیروزی را در آینده نه‌چندان دور به امت اسلامی نشان خواهد داد و دل‌های مسلمانان و در رأس آنها مردم فلسطین و غزه خرسند و خوشحال خواهد شد.
مشروح بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار، همزمان با برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهران بزرگ منتشر می‌شود.
***
فرمانده فضایی هوافضای سپاه:
آماده‌ایم ماهواره‌های دیگر کشورها را هم پرتاب کنیم
فرمانده فضایی هوافضای سپاه گفت: اگر دولت بتواند با کشورهای همسایه که ماهواره‌های تحقیقاتی و زیر ۱۰۰ کیلوگرم داشته باشند مراوده داشته باشد، سپاه آمادگی دارد ماهواره کشورهای دیگر را هم پرتاب کند. به گزارش ایسنا، سردار جعفرآبادی، فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه دوشنبه‌شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما اظهار کرد: پرتاب ماهواره ثریا نخستین همکاری دولت و سپاه در پرتاب ماهواره بود. وی با بیان اینکه آمادگی داریم برای دولت پرتاب‌های متعددی داشته باشیم، افزود: پرتاب قائم ۱۰۰ و ماهواره ثریا پرتاب بسیار خوبی بود و ماهواره سالم در مدار قرار گرفت. فرمانده فضایی نیروی هوافضای سپاه گفت: اگر دولت بتواند با کشورهای همسایه که ماهواره‌های تحقیقاتی و زیر ۱۰۰ کیلوگرم داشته باشند مراوده داشته باشد، سپاه آمادگی دارد ماهواره کشورهای دیگر را هم پرتاب کند.
***
سخنگوی دولت:
مذاکرات برای لغو تحریم‌ها ادامه دارد
سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان اینکه «مذاکرات برای لغو تحریم‌ها ادامه دارد ولی دولت معطل آن نمانده است»، تاکید کرد: خنثی‌سازی تحریم‌ها با جدیت دنبال می‌شود.  علی بهادری‌جهرمی یادآور شد: اخیرا آقای باقری با مورا در ژنو در راستای مذاکرات رفع تحریم‌ها دیدار و رایزنی داشته است؛ این گفت‌وگوها و مذاکرات و رفت‌وآمدها استمرار دارد. وی در ادامه با اشاره به دهمین پرتاب فضایی موفق در دولت سیزدهم، یادآور شد: در ۱۰ سال گذشته ۱۰ پرتاب فضایی انجام شد و در طول 2 سال فعالیت دولت سیزدهم نیز ۱۰ پرتاب داشتیم و جمهوری اسلامی ایران موفق شد در پرتاب به مدار ۷۵۰ کیلومتر هم موفقیت کسب کند. ان‌شاءالله پرتاب‌های موفق دیگری نیز خواهیم داشت که دستاوردها و آثار ملموسی در حوزه هواشناسی، تخمین کشت‌های سرزمینی، تخمین آب‌های موجود سطحی و حوزه‌های متعدد جمعیتی و همچنین حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله خواهد داشت. دبیر هیات دولت با اشاره به اقدامات دولت برای به کارگیری علم و فناوری نوین در حوزه کشاورزی، گفت: در حوزه کشاورزی، برنامه توسعه ماشینی‌سازی با اتکا به فعالیت‌های دانش‌بنیان کشور در دولت و در سند تحول و نیز در سایر تصمیمات در دستور کار قرار داشته است. همچنین شاهد رشد ۳۱ درصدی تامین ماشین‌آلات کشاورزی بودیم و افزایش ۴ برابری به کارگیری پهپادهای کشاورزی داشتیم. برای اولین‌بار دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی هم پیش‌بینی شد. این اقدامات موجب شده ۷۸ درصد در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان کشاورزی افزایش داشته باشیم. از ۲۸۰ شرکت در ماه‌های اخیر به ۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی رسیده‌ایم.
***
وزیر کشور:
نقطه قوت نظام، اتکا به رأی مردم است
وزیر کشور با بیان اینکه نقطه قوت نظام، اتکا به رای مردم است، گفت: انتخابات نشان‌دهنده حقانیت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد عمیق به مردم‌سالاری است.
احمد وحیدی  در پنجمین نشست سراسری افق تحول که در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های مدیران و بدنه سازمان صداوسیما در جهاد تبیین و مجاهدت‌ها در عرصه مقابله با جنگ ترکیبی دشمنان، این اقدام را یک جهاد واقعی سخت و در عین حال دلپذیر دانست. وی نقش صداوسیما را در مراحل انتخابات ستود و گفت: با وجود فرصت اندک پس از ابلاغ قانون جدید انتخابات، صداوسیما اقدام ارزشمندی در اطلاع‌رسانی و تبیین مساله برای همه داوطلبان انجام داد که نتیجه آن حدود ۴۹ هزار متقاضی در مرحله پیش‌ثبت‌نام بود. وزیر کشور افزود: صداوسیما در گام‌های بعد نیز چه در بخشی که مسؤولیت‌ها به عهده هیأت‌های اجرایی و سپس هیأت نظارت بود و چه اکنون که در مرحله بررسی‌های شورای نگهبان است، خوش درخشید.

Page Generated in 0/0054 sec