printlogo


کد خبر: 275487تاریخ: 1402/11/4 00:00
برگزاری هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین
تروریست‌ها چگونه صحنه قتل در خیابان را طراحی می‌کردند؟

گروه سیاسی: هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق ملقب به منافقین، همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی روز گذشته به صورت علنی برگزار شد.
بر اساس گزارش خبرگزاری میزان در جلسه ششم دادگاه تا اتهامات متهم هفتادم مورد بررسی قرار گرفته بود و در ابتدای جلسه روز گذشته پرونده متهم ردیف 71 روی میز قاضی حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی قرار گرفت.
حسین دادخواه، متهم ردیف ۷۱ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان مسؤول شاخه اصفهان، اقدام به فعالیت می‌کرد. در ادامه و در مقطع فاز نظامی تشکیلات، وی به شاهرود متواری می‌شود و مسؤولیت اجرایی پایگاه منافقین را در آنجا برعهده می‌گیرد. وی که در تاریخ ۲۹ آذر ۱۳۶۱ در یک قرار تشکیلاتی در شاهرود، با نام مستعار رضا حدادی، با کلت، نارنجک و قرص سیانور، دستگیر و به تهران اعزام شده بود، در تاریخ ۱۴ بهمن ۱۳۶۱، در مسیر انتقال مجدد به شاهرود، در راه‌آهن تهران، از دست ماموران فرار می‌کند و به خارج از کشور متواری می‌شود. نامبرده سپس به عراق می‌رود و در شاخه نظامی منافقین، با سمت معاون مسؤول تیم تروریستی، سازماندهی می‌شود. گفتنی است وی در اکثر تحرکات منافقین در غرب کشور، شرکت فعال داشته و مدتی نیز به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند. شایان ذکر است در قتل عمد (شهادت) سید محمدحسن بهشتی‌نژاد، حسین دادخواه و مرتضی فخار، مسؤولیت شناسایی هدف ترور (شهید بهشتی‌نژاد)، آدرس و ساعات تردد نامبرده، همچنین اعلام این اطلاعات به عوامل ترور را برعهده داشته ‌است. به این نحو که در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم 5 نفره در سال ۱۳۶۰، به منزل نامبرده مراجعه و به بهانه دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز پس از آن موفق به فرار می‌شوند. ضمنا نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره A-۷۶۶۸/۱۲-۲۰۱۱ است.
* منبع مالی منافقین در هلند چه کسی است؟
فاطمه داوران، متهم ردیف ۷۲ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده سال ۱۳۶۳، هوادار گروهک شده و سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش که یکی از اعضای منافقین و فعال در بخش سیمای نفاق است به آلمان می‌رود و در تشیکلات، به فعالیت خود ادامه می‌دهد. وی در حال حاضر رکن اصلی تامین مالی تروریسم در شاخه هلند گروهک شناخته می‌شود.
* افسر امنیتی قرارگاه تروریستی اشرف ۳ چه کسی است؟
حسین ربوبی‌خبوشانی، متهم ردیف ۷۳ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده قبل از انقلاب، با منافقین آشنا و جذب گروهک می‌شود و شروع به فعالیت می‌کند. متعاقبا وی در سال ۱۳۶۰ از کشور متواری و به مقر اشرف در عراق ملحق می‌شود و در آنجا فعالیت خود را در ستاد منافقین، در بخش فنی، امنیت، نظامی و جمع‌آوری اطلاعات ادامه می‌دهد. شایان ذکر است وی یکی از کادر‌های اصلی ستاد داخلی منافقین بوده که در سازماندهی افراد نفوذی به منظور انجام عملیات‌های تروریستی در ایران، نقش فعال داشته است. مسؤولیت یکی از مقر‌های نظامی و ارتباطات گروهک در سال ۱۳۶۴، از دیگر فعالیت‌ها و سمت‌های وی به شمار می‌رود. نامبرده در حال حاضر یکی از کادر‌های مرکزی، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و افسر امنیت در آلبانی است که در بخش اطلاعات و تامین مالی تروریسم گروهک فعالیت می‌کند. 
* سازمان‌دهی عملیات ترور شهید لاجوردی توسط چه کسانی انجام شد؟
سپیده ابراهیمی، متهم ردیف ۷۴ در دادگاه رسیدگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. نامبرده در آمریکا جذب گروهک منافقین شده و در زمان عملیات تروریستی - نظامی فروغ جاویدان، به عراق اعزام می‌شود. گفتنی است وی در آن عملیات از ناحیه دست راست هدف اصابت تیر قرار می‌گیرد و به همین دلیل نیز انگشتانش از کار می‌افتد. سپیده ابراهیمی با مشارکت مریم حاج خانیان، مهرافروز پیکرنگار و ژیلا دیهیم، یکی از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ شهید اسدالله لاجوردی و در نتیجه شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والامقام محسوب می‌شود. گفتنی است در آن اقدام تروریستی، اصغر رئیس اسماعیلی و زین‌العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود. در ضمن نامبرده در حال حاضر یکی از مسؤولان اصلی ستاد داخلی گروهک تروریست نفاق است. در ادامه این جلسه تا پرونده متهم ردیف 89 مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
***
محاکمه منافقین مطالبه جدی مردم ایران است
مسعود ستایشی، سخنگوی قوه‌قضائیه در حاشیه هفتمین جلسه دادگاه منافقین در جمع خبرنگاران گفت: برگزاری این دادگاه، مطالبه جدی امت بزرگوار و مردم غیور ایران اسلامی است و این مطالبه در سال‌های گذشته انباشته شده و به مرحله‌ای رسیدیم که توسط دستگاه قضایی مورد رسیدگی و اتخاذ تصمیم واقع می‌شود. ما مطابق موازین قانونی در مقام پاسخگویی موثر به مطالبه مردمی هستیم. وی افزود: در این پرونده مطروحه بیش از ۱۰۰ اقدام تروریستی خیانت‌بار و خباثت‌آلود و رذالت‌آمیز توسط این گروهک تروریستی انجام شده و این جنایات و اقدامات تروریستی که ناظر به اعضای مرکزی این گروهک است دارای شکات متعدد با شهود زیادی است. در این مقطع در فرآیند رسیدگی در محکمه به اقتضای شرایط در مقام استماع اظهارات این افراد و شهود و ملاحظه لوایح تسلیمی هستیم. ستایشی درباره بحث روند دادرسی گفت: روند دادرسی در این پرونده عادلانه و منطبق با موازین قانونی و اصول و قواعد دادرسی و تشریفات رسیدگی است و منطبق با مقررات قانونی از جمله قانون آیین دادرسی کیفری است. تمام تلاش قوه ‌قضائیه این است که این رسیدگی منطبق با اصول و قواعد باشد و دادرسی عادلانه به احسن وجه متجلی شود و هیچ حقی از احدی از افرادی که در این پرونده هستند اعم از متهمان و شکات ضایع نشود.

Page Generated in 0/0135 sec