printlogo


کد خبر: 275509تاریخ: 1402/11/7 00:00
اخبار

پهلوان ۱۴۰۲ ایران مشخص شد
مصطفی طغانی با شکست اکبر سبحانی در فینال رقابت‌های سنگین وزن کشتی پهلوانی به عنوان پهلوان ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. به گزارش ایسنا، رقابت‌های کشتی پهلوانی قهرمانی ایران دیروز در سالن کشتی شهدای هفتم تیر تهران برگزار شد. در فینال وزن ۱۰۰+ کیلوگرم ابن رقابت‌ها برای تعیین پهلوان سال، مصطفی طغانی از خراسان رضوی و اکبر سبحانی از اردبیل به مصاف هم رفتند که در پایان، طغانی با شکست حریف خود به مقام قهرمانی رسید و به عنوان پهلوان ایران در سال ۱۴۰۲ معرفی شد. طغانی سال گذشته در فینال این رقابت‌ها با شکست مقابل احمد میرزاپور به عنوان نایب قهرمانی رسیده بود، همچنین محمد رمضانی در ۶۰ کیلوگرم، رحمان رحیم‌پور در ۷۰ کیلوگرم، فریبرز بابایی در ۸۰ کیلوگرم، محسن مصطفوی در ۹۰ کیلوگرم و امیر محمدی در ۱۰۰ کیلوگرم به مقام‌های قهرمانی رسیدند. 
***
شکست مأموریت تاریخی صربیناتور در ملبورن
مرد اول تنیس جهان با شکست برابر یانیک سینر ایتالیایی از رسیدن به فینال رقابت‌های گرنداسلم استرالیا بازماند تا نتواند برای رسیدن به رکورد تاریخی ۲۵ قهرمانی گرنداسلم تلاش کند. به گزارش ایسنا، در جریان یکی از دیدارهای نیمه‌نهایی تنیس ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ اسطوره تنیس جهان از صربستان مقابل یانیک سینر نفر چهارم رنکینگ از ایتالیا به میدان رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند. سینر در ست‌های اول، دوم و چهارم به ترتیب با نتایج قاطع ۶ بر یک، ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ به برتری رسید و در ست سوم نیز ۷ بر ۶ شکست خورد تا برای نخستین‌بار راهی فینال مسابقات گرنداسلم شود. 
سینر که به دلیل علاقه زیاد به هویج به مرد هویجی معروف است برای رسیدن به عنوان قهرمانی روز یکشنبه به مصاف برنده الکساندر زورف آلمانی و دنیل مدودف روس می‌رود. نواک جوکوویچ این فرصت را در اختیار داشت تا با قهرمانی در این رقابت‌ها به بیست‌وپنجمین عنوان قهرمانی خود در مسابقات گرنداسلم برسد و با رسیدن به یک رکورد تاریخی،‌ پرافتخارترین تنیسور تاریخ در رقابت‌های گرنداسلم شود. 
***
اشک‌های مدافع فلسطین پس از گلزنی
تتوی خاص به یاد جنگ غزه
مدافع تیم ‌ملی فلسطین در صعود تاریخی تیمش به دور حذفی با چشمانی اشکبار به جنگی که کشورش درگیر آن است، اشاره کرد. در شبکه‌های اجتماعی تصویری از محمد صالح مدافع تیم ‌ملی فلسطین پس از پیروزی مقابل تیم‌ ملی هنگ‌کنگ و کسب یک صعود تاریخی به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات وایرال شده است.
این بازیکن فلسطین به سبک خودش در کنار هواداران جشن صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی مسابقات را گرفت. وی روی دستش نشانه‌ای از تعداد روزهای جنگ فلسطین نوشته و عدد 110 را حک کرده بود تا پیام روشنی به دنیا از رنجی که مردم این کشور در فلسطین می‌کشند، بدهد.
این بازیکن نتوانست احساس خود را از این اتفاق کنترل کند و چشمانش در جشن راهیابی تاریخی به مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا پر از اشک شد.
***
نگاهی به آمار تیم‌ها در مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا
در پایان دیدار‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳، تیم‌ ملی ایران در کنار عراق و قطر بیشترین تعداد پیروزی را به دست آوردند. رقابت‌های مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ شامگاه پنجشنبه ۵ بهمن با برگزاری دیدارهای دور سوم گروه F به پایان رسید و تیم‌های راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شدند. در پایان مرحله گروهی تیم‌های ملی ایران، قطر و عراق موفق شدند هر ۳ دیدار خود را با پیروزی به اتمام برسانند و با کسب ۹ امتیاز کامل گام به دور حذفی بگذارند. تیم‌های چین، کره‌جنوبی، عمان، ازبکستان و تایلند با 2 تساوی بیشترین آمار را از این حیث به نام خود ثبت کردند. 
تیم‌های ژاپن، عراق و کره‌جنوبی با به ثمر رساندن ۸ گل بهترین خط حمله را داشتند و تیم ایران با ۷ گل‌زده در رده دوم قرار گرفت. تیم‌ ملی کره‌جنوبی با میانگین 72.7 درصد بیشترین مالکیت توپ را در هر بازی داشت و پس از کره، تیم‌های عربستان، ژاپن و ایران قرار گرفتند. شاگردان امیر قلعه‌نویی میانگین ۶۴ درصد مالکیت توپ را در هر بازی داشتند. تیم‌های قطر و تایلند با ۳ کلین‌شیت بهترین خط دفاع این مسابقات را تا این‌جای کار داشته‌اند. آیمن حسین، مهاجم تیم‌ ملی عراق با به ثمر رساندن ۵ گل آقای گل این مسابقات است. در بخش بهترین پاسورها نام سردار آزمون و سامان قدوس از ایران با ارسال 2 پاس گل در بین برترین‌ها دیده می‌شود، همچنین سامان قدوس با ایجاد ۴ موقعیت گل برای مهاجمان ایران بهترین آمار را از این لحاظ در مقایسه با سایر بازیکنان جام ملت‌ها دارد. خالد عیسی دروازه‌بان امارات در مجموع ۳ بازی ۱۲ سیو موفق به نام خود به ثبت رساند و بهترین آمار را در بین سایر گلرها داشت. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان تیم‌ ملی ایران هم ۹ سیو از خود به جا گذاشت. 
مسابقات مرحله یک‌هشتم نهایی از روز یکشنبه ۸ بهمن آغاز می‌شود و تیم‌ ملی ایران شامگاه چهارشنبه ۱۱ بهمن از ساعت ۱۹:۳۰ رو در روی تیم‌ ملی سوریه قرار خواهد گرفت. 
***
قطر قهرمان هندبال مردان آسیا شد
تیم ملی قطر با شکست ژاپن قهرمان مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا شد. تیم ملی قطر در دیدار فینال مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا با نتیجه ۳۰ بر ۲۴ تیم‌ ملی ژاپن را شکست داد و به عنوان قهرمانی بیست‌ویکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا رسید. در دیدار رده‌بندی نیز بحرین با نتیجه ۲۶ بر ۱۷ برابر کویت پیروز شد و مدال برنز را به نام خود ثبت کرد. 
با پایان مسابقات هندبال قهرمانی مردان آسیا 4 تیم قطر، ژاپن، بحرین و کویت جواز حضور در رقابت‌های هندبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۵ را کسب کردند. تیم‌ ملی ایران نیز در این مسابقات ششم شد که نسبت به دور قبل 2 پله سقوط کرد و نتوانست سهمیه جهانی را کسب کند.

Page Generated in 0/0049 sec