printlogo


کد خبر: 275519تاریخ: 1402/11/7 00:00
اخبار

فرونشست زمین در خیابان کارگر تهران
معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از نشست آسفالت در خیابان کارگر و اعمال محدودیت‌های ترافیکی در این محور خبر داد. سرهنگ فیروز کشیر دیروز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: ساعت 22:30 شب گذشته  بالاتر از میدان قزوین، ابتدای خیابان کارگر نشست آسفالت ناشی از جابه‌جایی بستر زمین به عمق 2 تا 3 متر و به پهنای عرض کل خیابان کارگر در  سمت جنوب به شمال به سامانه‌های امدادی و انتظامی اعلام شد. وی افزود: از همان دقایق ابتدایی نیروهای امدادی، آتش‌نشانی و ماموران اداره‌های آب و گاز و همچنین پلیس راهور در محل حضور یافتند تا این محل رفع خطر شود. معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ گفت: به منظور انجام بهتر عملیات در این محل، در میدان قزوین از جنوب به شمال محدودیت تردد اعمال شده است. وی از شهروندان درخواست کرد به سمت میدان قزوین و خیابان کارگر حرکت نکنند و گفت: به محض اینکه عملیات مورد نظر انجام شد، محدودیت‌ها برداشته می‌شود.
***
کشف ۴ تن لوازم آرایش تقلبی در غرب تهران
رئیس پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران از کشف 4 تن مواد اولیه آرایشی و بهداشتی قاچاق در شهریار خبر داد.  سرهنگ سیدهاشم حسینی‌خواه در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران از دپو و جابه‌جایی مواد اولیه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق از نوع  کرم‌پودر و کرم دست و صورت در شهرستان شهریار باخبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی غرب استان تهران پس از اطمینان از صحت گزارش واصله اقدام به هماهنگی با مقام قضایی کرده و در محل انبار مذکور حاضر شدند.  در جریان بازرسی از انبار ذکرشده، انواع مواد اولیه آرایشی و بهداشتی قاچاق، شامل ۸۲ گالن ۵۰ کیلوگرمی در مجموع به میزان 4 تن، ۱۱۶ عدد کارتن خالی ویژه انواع قرص متادون و تعداد ۱۰ دستگاه آلات و ادوات تولید مواد آرایشی تقلبی کشف و ضبط شد. حسینی‌خواه با بیان اینکه کارشناسان ارزش کشفیات به دست آمده را بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال برآورد کردند، گفت: در همین راستا نیز یک نفر دستگیر شد. 
***
نحوه استعلام کارت و سند مالکیت وسیله نقلیه
مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا از استعلام کارت و سند مالکیت وسیله نقلیه در نرم‌افزار پلیس من و سامانه سخا خبر داد. مهدی سیدهاشمی اظهار کرد: از این پس استعلام کارت خودرو و موتوسیکلت به سامانه سخا اضافه شده و هموطنان می‌توانند با دریافت بارکد پستی از زمان ارسال و تحویل کارت وسیله نقلیه خود مطلع شوند.  وی ادامه داد: با توجه به اینکه کارت خودرو و موتوسیکلت در زمان فرآیند تعویض پلاک توسط مراکز تعویض پلاک اخذ می‌شود، مالکان وسایل نقلیه تا زمان دریافت کارت جدید به عنوان سندی که مالکیت وسیله نقلیه را اثبات کند، همواره پیگیر و دغدغه‌مند هستند،  از این رو کارشناسان این شرکت همواره در تلاشند تا بسترهای غیرحضوری خدمات را برای خدمت‌رسانی بهتر و سریع‌تر فراهم کنند. براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی در پایان گفت: در نرم‌افزار پلیس من نیز استعلام سند مالکیت و کارت خودرو به صورت همزمان قابل انجام است و در آینده‌ای نزدیک استعلام و پیگیری سند موتوسیکلت نیز به این نرم‌افزار اضافه خواهد شد. 
***
موافقت شورای‌عالی بیمه با رشد ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی
رئیس سازمان نظام پزشکی از تصویب افزایش ۴۶ درصدی تعرفه خدمات پزشکی در شورای عالی بیمه خبر داد و خواستار آن شد که دولت نیز با این افزایش موافقت کند. محمد رئیس‌زاده در این باره اظهار داشت: شورای عالی بیمه با افزایش ۴۶ درصدی تعرفه‌های پزشکی برای سال ۱۴۰۳ موافقت کرده و آن را به تصویب رسانده است. وی با بیان اینکه جامعه پزشکی انتظار دارد هیات وزیران و سازمان برنامه و بودجه مصوبه شورای عالی بیمه را کاهش ندهند، خاطرنشان کرد: کاهش تعرفه‌های پزشکی فشار مضاعفی را به جامعه پزشکی وارد می‌کند. به گزارش ایرنا، شورای عالی بیمه 24 دی‌ماه با حضور همه اعضای آن شامل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، معاون درمان وزارت بهداشت، نمایندگان بیمه‌ها، سازمان برنامه و بودجه، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، رئیس کل سازمان نظام پزشکی، معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی و مدیر کل اقتصاد سلامت سازمان تشکیل شد و در این جلسه نرخ تعرفه‌ها برای سال آینده با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.  تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در سال ۱۴۰۳ برای همه بخش‌های ارائه‌دهنده خدمت به میزان ۴۶ درصد مصوب شد. در صورت آزادسازی نرخ ارز ترجیحی برای سرفصل‌های ارائه خدمت (به استثنای دارو)، میزان رشد جزء فنی، لوازم مصرفی پزشکی و هتلینگ تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی مورد بازنگری قرار خواهد گرفت. 
***
هشدار در پی افزایش آمار مسمومیت با مونوکسید کربن️
رئیس سازمان اورژانس کشور در پی بروز موارد متعدد مسمومیت با مونوکسید کربن به ضرورت رعایت استانداردهای ایمنی وسایل گرمایشی تاکید کرد. جعفر میعادفر ضمن هشدار در این زمینه اظهار داشت: متاسفانه در یک شبانه‌روز (پنجشنبه) بیش از ۱۰۰ نفر از هموطنان به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و استانداردهای وسایل گرمایشی دچار مسمومیت با مونوکسیدکربن شدند. رئیس سازمان اورژانس کشور، استاندارد نبودن سیستم دودکش و احتراق ناقص وسایل گرمایشی را مهم‌ترین دلایل تولید گاز مرگبار مونوکسید کربن دانست. 

Page Generated in 0/0053 sec