printlogo


کد خبر: 275528تاریخ: 1402/11/7 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب 
در پی درگذشت فرزند آیت‌الله طالقانی
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی درگذشت آقای سیدمهدی طالقانی، فرزند گرامی مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی را تسلیت گفتند.
به گــزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری 
متن پیام رهبر حکیم انقلاب اسلامی به شرح زیر است.
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
درگذشت جناب آقای سیدمهدی طالقانی، فرزند گرامی مجاهد بزرگ مرحوم آیت‌الله سیدمحمود طالقانی رحمه‌الله‌علیهما را به بازماندگان محترم ایشان و خاندان مکرم طالقانی تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
6 بهمن ۱۴۰۲
 
تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت برادر حسین شریعتمداری
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت برادر گرامی آقای حسین شریعتمداری، نماینده ولی‌فقیه و سرپرست موسسه کیهان را تسلیت گفتند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
جناب آقای حسین شریعتمداری دامت‌توفیقاته
درگذشت برادر گرامی‌تان را به جنابعالی و همه‌ بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌کنم.
سیدعلی خامنه‌ای
6 بهمن ۱۴۰۲
***
رئیسی در مکالمه تلفنی با رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی
از شکایت علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها تمجید می‌کنیم
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی  در گفت‌وگوی تلفنی با «سیریل رامافوزا» رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی، با تمجید از ابتکار عمل و اقدام شجاعانه دولت آفریقای جنوبی در طرح شکایت از رژیم صهیونیستی در دیوان کیفری بین‌المللی، اظهار داشت: این اقدام از سوی کشوری که سال‌ها تلخی نژادپرستی و نسل‌کشی را تجربه کرده، نه فقط در جهان اسلام، بلکه از سوی همه ملت‌های آزاده و آزادی‌خواه جهان مورد تجلیل و تحسین واقع شده است. رئیس‌جمهور با بیان اینکه قطعا رژیم صهیونیستی و حامیان آن به دنبال انحراف در روند رسیدگی به این پرونده هستند، تصریح کرد: انتظار جامعه بشری و همه ملت‌ها از این دادگاه اجرای عدالت و صدور رای محکومیت رژیم جنایتکار صهیونیستی است. رئیسی با اعلام حمایت قاطع جمهوری اسلامی ایران از این اقدام شجاعانه آفریقای جنوبی، افزود: این اقدام در دوره انفعال و بی‌عملی سازمان‌های بین‌المللی، نام شما آقای رامافوزا را در کنار نام نلسون ماندلا به عنوان شخصیتی ضد نژادپرستی و عدالت‌خواه در جهان تثبت خواهد کرد. سیریل رامافوزا نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره به عنوان دوستی واقعی و قابل اطمینان در زمان‌های دشوار در کنار ملت آفریقای جنوبی بوده است، گفت: بسیار خرسندیم که می‌بینیم کشورهای تاثیرگذار و صلح‌دوستی همچون جمهوری اسلامی ایران حامی مردم فلسطین بوده و خواهان استیفای حقوق آنها هستند. رئیس‌جمهور آفریقای جنوبی در ادامه مخالفت برخی کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را در اراده کشورش برای مبارزه با نسل‌کشی و جنایتگری رژیم صهیونیستی بی‌تاثیر دانست و افزود: این کشورها همواره در مناسبات جهانی رویکردی ریاکارانه و مزورانه داشته‌اند اما در فجایع دهشتناک غزه چهره واقعی‌شان عیان شده و ملت‌های دنیا دریافته‌اند که آنها هیچ اهمیتی برای جان انسان‌ها قائل نیستند.
***
صلاحیت حسن روحانی برای انتخابات مجلس خبرگان رد شد
سایت رسمی حسن روحانی با انتشار خبری مدعی رد صلاحیت رئیس‌جمهور سابق به ‌عنوان نامزد انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد. روحانی پس از اعلام نظر منفی شورای نگهبان درباره نامزدی در انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری بیانیه‌ای منتشر کرد. در بخشی از بیانیه اعتراضی روحانی آمده است: «باید پرسید آیا این رویکرد، به نفع نظام و کشوری است که پس از عنایت الهی، جز مردم قدرت دیگری به عنوان حامی و یاور ندارد و در مقابله با تهدیدات گوناگون، تنها انسجام و مشارکت مردم است که امنیت و پیشرفت کشور را تضمین می‌کند؟ آیا شما مصلحت نظام را بهتر از مردم و رهبری تشخیص می‌دهید که مشارکت و رقابت را برای یک انتخابات حداکثری لازم می‌دانند؟» رئیس‌جمهور سابق در بخش دیگری از بیانیه بر ضرورت مشارکت در انتخابات تاکید کرد و نوشت: «هم اکنون نیز، بیش از پیش باید بر اهمیت رای مردم و تعیین‌کنندگی صندوق رای پای فشرد و به نقشه حذف صندوق و حذف جمهوریت از نظام اعتراض کرد. راه اعتراض هم جز صندوق نیست. باید راهی یافت که «رای اعتراضی» صدای رسای مردم ایران شود. باز هم معتقدم باید در انتخابات شرکت کرد، اگرچه مرا هم رد کرده باشند. باید با رای، اعتراض کرد».
***
خطیب جمعه تهران: باید مشارکتی قوی در انتخابات داشته باشیم
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات در ایران مردم‌پایه است و توسط مردم برگزار می‌شود، گفت: به لطف پروردگار برای هر کرسی مجلس در انتخابات پیش رو حدود ۴۰ نفر حضور دارند، این یعنی یک رقابت خیلی خوب که باید قدر آن را دانست. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری در خطبه‌های نماز جمعه در مصلای امام‌خمینی(ره) تهران درباره موضوع انتخابات گفت: ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی و تقوای اجتماعی و سراسری نگاه می‌کنیم، لذا فرمان الهی بالای سر آن قرار می‌گیرد. یک وظیفه بزرگ ملی و سراسری است. حالا که با سرعت به آن نزدیک می‌شویم و برخی مقدمات آن هم انجام شده است از دست‌اندرکاران آن قدردانی می‌کنیم. باید همه ما همت کنیم و در انتخابات پیش‌رو نقش‌آفرین باشیم تا یک مشارکت قوی در انتخابات داشته باشیم.

Page Generated in 0/0050 sec