printlogo


کد خبر: 275553تاریخ: 1402/11/8 00:00
بررسی برنامه کادر فنی تیم ملی فوتبال برای دیدار با سوریه
هر بازی، یک فینال

کادر فنی تیم‌ ملی فوتبال ایران قصد دارد از فرصت چند روزه بین مرحله گروهی تا یک‌هشتم نهایی برای آنالیز دقیق و کامل حریفانش در ادامه رقابت‌های جام ملت‌های آسیا استفاده کند. مرحله گروهی جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا به پایان رسید و تکلیف تیم‌های صعود‌کننده به دور حذفی مشخص شد. بر این اساس 2 تیم اول از گروه‌های ششگانه به همراه 4 تیم برتر رتبه سوم به یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کردند. بر اساس جدول مسابقات تیم ملی ایران به عنوان تیم نخست گروه C با سوریه به عنوان برترین تیم گروه‌های A، B وF بازی خواهد کرد. کادر فنی تیم‌ ملی ایران با توجه به شعار «هر بازی، یک فینال» تصمیم به برنامه‌ریزی فشرده برای بازی‌ سوریه گرفت تا با شناخت کامل از شاگردان هکتور کوپر به مصاف سوری‌ها برود. همچنین مشاوران امیر قلعه‌نویی با بررسی نقشه راه صعود تیم‌ ملی ایران به مراحل بعدی بازی‌ها حریفان بعدی را نیز مورد تحلیل قرار داده‌اند تا از فرصت استراحت به وجود آمده بین بازی‌ها نهایت استفاده را ببرند. قلعه‌نویی تصمیم دارد فیلم بازی‌های حریف یک‌هشتم نهایی را زودتر برای بازیکنان پخش کند تا با شناخت کامل از آنها تمرینات خود را پشت سر بگذارند. جلسات آنالیز بازی‌های سوریه نیز به طور مستمر برای کادرفنی پخش می‌شود و سپس نحوه بازی هر یک از بازیکنان به طور انفرادی در اختیار بازیکنان روبه‌روی آنها قرار می‌گیرد تا مدافعان با شیوه بازی مهاجمان سوریه نظیر خربین آشنا شوند و مهاجمان تیم‌ ملی ایران نیز تفکرات دفاعی کوپر را با بازی پرتعدادی که در نیمه خود دارند، مورد ارزیابی قرار دهند. تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه چهارشنبه یازدهم بهمن در یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف یکدیگر می‌روند. 
* رباط صادق محرمی پاره شد
مدافع تیم‌ ملی ایران در بهترین دوران خود با پارگی رباط صلیبی مواجه شد. صعود مقتدرانه تیم‌ ملی ایران با کسب 9 امتیاز از مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا با یک اتفاق تلخ همراه بود. صادق محرمی در لحظات پایانی نیمه اول مقابل امارات به دلیل آسیب‌دیدگی شدید از زمین بیرون آمد که کمتر از 24 ساعت بعد اعلام شد نمی‌تواند تا پایان بازی‌ها در ترکیب مدنظر امیر قلعه‌نویی قرار بگیرد و حالا هم جزئیات دقیق‌تری از مصدومیت وی اعلام شده است. صادق محرمی یکی از بهترین دوران‌های فوتبال خود را سپری می‌کرد و در دیناموزاگرب کرواسی هم جایگاه ثابتی به دست آورده بود و در تیم‌ ملی ایران هم جزو بهترین‌ها بود ولی آسیب‌دیدگی بدموقع کاری کرد تا جام ملت‌های آسیا را از دست بدهد. محرمی پس از نمایش موثر در 2 دیدار تدارکاتی مقابل بورکینافاسو و اندونزی به ترکیب تیم‌ ملی ایران رسید و در دور گروهی به رامین رضاییان ترجیح داده شد و در 2 مسابقه برابر فلسطین و امارات از ابتدا به میدان رفت ولی آسیب‌دیدگی از ناحیه زانو در دقیقه 42 آخرین بازی کاری کرد تا از ترکیب بیرون برود. حالا پس از سپری شدن 3 روز از دیدار شاگردان قلعه‌نویی مقابل امارات، اطلاعیه‌ای منتشر شده که نشان می‌دهد اتفاق تلخ و قابل پیش‌بینی پارگی رباط صلیبی برای صادق محرمی رخ داده و او حداقل 6 ماه از میادین دور خواهد بود و علاوه بر ادامه جام ملت‌های آسیا، تا پایان فصل هم نمی‌تواند برای دیناموزاگرب کرواسی به میدان برود. 
* شوک به تیم‌ ملی سوریه؛ عمر خربین مصدوم است
مهاجم تیم‌ ملی فوتبال سوریه امکان دارد دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی برابر ایران را از دست بدهد. تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ باید روز چهارشنبه ۱۱ بهمن از ساعت 30:19 رو در روی هم قرار گیرند. تمرینات سوریه برای دیدار با ایران جریان دارد و فدراسیون فوتبال این کشور در صفحه مجازی خود خبر داد «عمر خربین» مهاجم این تیم به دلیل مصدومیت از ناحیه پای چپ در تمرینات حضور نداشته و پس از انجام MRI میزان مصدومیت او مشخص خواهد شد. به این ترتیب احتمالاً این بازیکن نمی‌تواند سوریه را در بازی حساس برابر ایران همراهی کند و تبدیل به غایب بزرگ سوری‌ها در این بازی خواهد شد. خربین که در لیگ قهرمانان آسیا با پیراهن الهلال بازی می‌کرد و برابر پرسپولیس چند گل به علیرضا بیرانوند زده بود، احتمالا این بار فرصت بازی کردن مقابل گلر تیم‌ ملی ایران را از دست خواهد داد تا گربه سیاه بیرانوند غایب بزرگ دیدار ایران و سوریه باشد. 
***
تفکرات آرژانتینی برابر تیم‌ ملی ایران
پیرمردی که باید از او ترسید
تیم ملی فوتبال سوریه که رقیب ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیاست، با تفکراتی به میدان خواهد آمد که برگرفته از فوتبال آرژانتین است و همین اتفاق کار را سخت خواهد کرد. تیم ملی فوتبال سوریه برای نخستین‌بار در تاریخ حضورش در جام ملت‌های آسیا به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کرده و باید در این مرحله به مصاف تیم‌ ملی ایران برود.
«هکتور رائول کوپر» سرمربی ۶۸ ساله پیشین تیم‌های والنسیای اسپانیا و اینتر ایتالیا حالا در سوریه روندی را تکرار می‌کند که در آن تبحر خاصی دارد. سرمربی آرژانتینی سوری‌ها دقیقا روندی را طی کرد که با آن توانست والنسیا را نایب‌قهرمان لالیگا اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا کند. او در اینتر نیز عملکردی تحسین‌برانگیز داشت تا آنجا هم تیمش را نایب‌قهرمان کند؛ دستاوردی که در فوتبال ملی نیز با تجربه نایب‌قهرمانی‌ همراه با مصر در جام ملت‌های آفریقا و سپس صعود را با این تیم پس از 28 سال به جام‌جهانی ۲۰۱۸ تکرار کرد. کوپر برای اینکه موفقیت‌های ملی‌اش را با سوریه نیز تکرار کند تصمیم گرفت بازیکنان دوتابعیتی را دعوت کند تا امثال آیهام اوسو (مدافع متولد سوئد / اسلاویاپراگ)، عبدالرحمان ویس (مدافع متولد یونان / آتن کالیسیا)، ازکوئل هام (هافبک متولد آرژانتین ایندیپندنت)، المار آبراهام (هافبک متولد سوئد / اسکوده)، ابراهیم حصار (هافبک متولد آرژانتین / بلگرانو)، پابلو صباغ (مهاجم متولد کلمبیا / آلیانز لیما پرو)، آنتونیو یاکوب (مهاجم متولد سوئد / اوسترس) و جلیل الیاس (هافبک متولد آرژانتین / جوهور دارالتعظیم مالزی) پیراهن این تیم را بر تن کنند. تفکرات دفاعی کوپر حالا شهرت وسیع در بین اهالی فوتبال آسیا پیدا کرده است تا از سوری‌ها به عنوان تیمی با شیوه کاملا شبیه به آرژانتین در قاره آسیا یاد شود. نگاه متفاوت سوریه به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا آنها را زیر ذره‌بین کادر فنی تیم‌ ملی ایران نیز برده است تا علاوه بر تاکید روی دستورات تاکتیکی خودشان به نتایج حاصل از آنالیز رقیب خود در جام ملت‌های آسیا نیز توجه داشته باشند.

 


Page Generated in 0/0070 sec