printlogo


کد خبر: 275559تاریخ: 1402/11/8 00:00
اخبار

انهدام یک شبکه فساد و فحشا از سوی پلیس تهران
مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران در اطلاعیه‌ای از ضربه سنگین به شبکه فساد و فحشا و دستگیری ۷۲ متهم خبر داد. مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ «با رصد اطلاعاتی ویژه ماموران گمنام امام زمان(عج) در سازمان اطلاعات انتظامی تهران بزرگ، شرکتی تبلیغاتی که در پایتخت و استان‌های همجوار تحت پوشش تبلیغات در بیلبوردهای شهری اقدام به ارتباط‌گیری با بیش از ۳۰۰ بلاگر و اینفلوئنسر در اینستاگرام در راستای تولید و انتشار محتوای هنجارشکنانه و منافی عفت در فضای مجازی کرده بود، شناسایی و متلاشی شد». در ادامه این اطلاعیه آمده است:‌ «در این زمینه شرکت مورد اشاره پلمب شد و تعداد ۷۲ نفر از مدیران و کارکنان آن به همراه تعدادی از بلاگرها دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند. همچنین چندین صفحه در اینستاگرام با تعداد تقریبی ۲۷ میلیون دنبال‌کننده نیز مسدود شد. در شرکت مذکور علاوه بر تولید و انتشار محتوای تبلیغاتی غیراخلاقی در بستر اینستاگرام با برگزاری انواع پارتی‌های مختلط و هنجارشکنانه از جمله استخر پارتی و انتشار آن در فضای مجازی به نوعی اشاعه فساد و فحشا به صورت سیستماتیک، تبلیغ زندگی تجملی و غربی، ترویج کشف حجاب و حیازدایی نیز صورت گرفته است».
***
مراکز درمانی و تجاری ناایمن باید پلمب شوند
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: بیمارستان گاندی جزو ساختمان‌های ناایمن با درجه خطر‌پذیری زیاد بوده است و به‌رغم اخطارهای شهرداری تهران، اقدامی در رفع مشکلات ناایمنی ساختمان بیمارستان نشد تا حادثه اتفاق افتاد. احمد صادقی با تأکید بر اینکه بارها و بارها گفته‌ایم در رعایت مقررات ملی ایمنی ساختمان‌ها نباید هیچ مسامحه‌ای شود، اظهار کرد: نیاز به اصلاح قوانین بالادستی برای ورود اجرایی دستگاه‌هایی مانند شهرداری هستیم تا از حوادث اینگونه جلوگیری شود. وی ادامه داد: متأسفانه شهرداری و سازمان آتش‌نشانی تنها می‌توانند اخطار دهند یا ساختمان‌های ناایمن را شناسایی کنند و تعداد این ساختمان‌ها را برشمرند اما نمی‌توانند نام این ساختمان‌ها را اعلام عمومی و مستقیما برای پلمب این ساختمان‌ها اقدام کنند، چرا که ملاحظات امنیتی وجود دارد.  صادقی افزود: ورود شهرداری برای پلمب این ساختمان‌ها نیز در قانون دیده نشده و قانونگذار مسیر پرپیچ‌وخمی را برای این منظور پیش‌بینی کرده است که در نهایت ذی‌نفع و مالکان باید نسبت به ایمنی ساختمان‌ها اقدام کنند اما نتیجه این مسامحه‌کاری چه بوده؟ تا کی باید شاهد این حوادث باشیم؟ پلاسکو، متروپل و حالا بیمارستان گاندی و صدها ساختمان پررفت‌وآمد دیگر که در لیست ساختمان‌های ناایمن قرار دارند. 
***
بازدید وزیر کشور از مراسم اعتکاف «دانش‌آموزان آرمانی» تهران
وزیر کشور با حضور در مسجد امام موسی‌کاظم(ع)، از مراسم اعتکاف دانش‌آموزان آرمانی تهران بازدید کرد و با نوجوانان معتکف آرمانی این مسجد به گفت‌وگو نشست. به گزارش ایسنا، احمد وحیدی با اشاره به برگزاری پرشور مراسم اعتکاف دانش‌آموزی گفت: نزد نوجوانان عزیزی بودم که مشغول اعتکاف بودند و صحنه‌های زیبا و دل‌انگیزی از عبادت این نوجوانان تماشا کردم. وی ادامه داد: این قلب‌های پاک که خود را ۳ روز در مسجد حفظ می‌کنند و برای پاکیزگی خودشان در این مراسم معنوی شرکت می‌کنند، ارزشمندند. 

Page Generated in 0/0055 sec